Hoppa till innehåll
Anime.se

jag vill bara veta vad du tycker


Bl@ster
 Share

Rekommenderade inlägg

varför stänga ner en tråd bara för att det finns två det kan ju vara om olika samtals ämnen men ända samma sak ....

det tycker ju jag i alla fall ...

håller du me så skriv....eller inte. skriv varför....

jag är bara nyfiken på vad just du tycker!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja, det kanske är lite bättre att alla inlägg är samlade på samma ställe, iaf om det handlar om samma sak. det är ju bara till att "citera" någon så kan man ju disskutera vidare på det man själv vill.

 

dessutom.. ju fler trådar dessto slöare server..

 

det dom dock kan ta bort är alla onödiga muppar som bara skapar trådar som typ heter: "jag är så snygg, håller ni inte med."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är oftast så att om en moderator ser att tråden och dess innehåll börjar likna ngn annan så tar han bort den. Om den innehåller andra samtalsämnen så tror jag inte att han kommer ta bort den, men jag är inte moderator så jag vet inte. Det är det jag tror iaf.

 

Sedan så tycker jag att man kan kolla upp själv om det finns trådar som handlar om ungefär det man hade tänkt snacka om eller ta upp innan man skapar en tråd. Det skapar ett skönare flyt och mindre irritatione på ett forum.

 

Det är mina åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är väl bara att börja diskussionen i den redan existerande tråden.

Känns lite dumt att skapa en ny tråd enbart för att någon vill köra igång en annan diskussion... det är som sagt bara att skriva i samma.

 

Byt namn på tråden förresten, irriterande när namnet inte förklarar vad du undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

visst kan det vara sant

 

Det är väl bara att börja diskussionen i den redan existerande tråden.

Känns lite dumt att skapa en ny tråd enbart för att någon vill köra igång en annan diskussion... det är som sagt bara att skriva i samma.

 

Byt namn på tråden förresten, irriterande när namnet inte förklarar vad du undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.. okey

 

Det är väl bara att börja diskussionen i den redan existerande tråden.

Känns lite dumt att skapa en ny tråd enbart för att någon vill köra igång en annan diskussion... det är som sagt bara att skriva i samma.

 

Byt namn på tråden förresten, irriterande när namnet inte förklarar vad du undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo men ändå!

 

nja, det kanske är lite bättre att alla inlägg är samlade på samma ställe, iaf om det handlar om samma sak. det är ju bara till att "citera" någon så kan man ju disskutera vidare på det man själv vill.

 

dessutom.. ju fler trådar dessto slöare server..

 

det dom dock kan ta bort är alla onödiga muppar som bara skapar trådar som typ heter: "jag är så snygg, håller ni inte med."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dessutom.. ju fler trådar dessto slöare server..

 

Sant, men då borde moddarna också ta en riktig funderare på det här forumets upplägg. Det är alldeles för många kategorier.

 

Allt under kategorin "Manga/Anime" skulle kunna samlas under en eller två under kategorier istället för fem.

 

Under kategorin "Relaterat" skulle man kunna lägga ihop underkategorierna "Japansk Kultur" och "Japanska Språket" då dom gränsar till varandra ganska mycket.

 

Det här forumet har ganska många brister trots att det är så ungt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dessutom.. ju fler trådar dessto slöare server..

 

Sant, men då borde moddarna också ta en riktig funderare på det här forumets upplägg. Det är alldeles för många kategorier.

 

Allt under kategorin "Manga/Anime" skulle kunna samlas under en eller två under kategorier istället för fem.

 

Under kategorin "Relaterat" skulle man kunna lägga ihop underkategorierna "Japansk Kultur" och "Japanska Språket" då dom gränsar till varandra ganska mycket.

 

Det här forumet har ganska många brister trots att det är så ungt.

 

Jag kan hålla med om att två av kategorierna under Anime/Manga borde försvinna, dessa jag tänker på då är piratkopiering (definitivt) och upphovsmakare(kanske).

 

Jag förstår inte hur du kan få japansk kultur och japanska språket att gå ihop. Det är ungefär lika ihopgående som svensk grammatik och folkdans.

 

Snälla, gör något åt din signatur!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför stänga ner en tråd bara för att det finns två det kan ju vara om olika samtals ämnen men ända samma sak

 

Det kan vara, men är sällan. Vill man skapa en ny tråd som liknar en annan, se till att skriva en riktigt bra rubrik och ett välformulerat startinlägg som talar om vad det är man snackar om i just den specifika tråden och vad som skiljer den från andra liknande trådar.

 

dessutom.. ju fler trådar dessto slöare server..

 

Nej, det stämmer inte. Fler trådar=mer använt utrymme på hårddisken. Det påverkar inte forumet märkbart om det är mycket trådar/inlägg förrän vi pratar riktigt stora mängder, och dit är det fortfarande lången väg att vandra. Däremot tar det lite längre tid vid sökningar om det är mycket inlägg i databasen.

 

det dom dock kan ta bort är alla onödiga muppar som bara skapar trådar som typ heter: "jag är så snygg, håller ni inte med."

 

Det gör vi.

 

Sedan så tycker jag att man kan kolla upp själv om det finns trådar som handlar om ungefär det man hade tänkt snacka om eller ta upp innan man skapar en tråd. Det skapar ett skönare flyt och mindre irritatione på ett forum.

 

Det är det första som står i forumreglerna innan du ska posta en ny tråd: Sök i forumet!

 

Så du är på helt rätt spår.

 

Blaster: Du har lagt tre inlägg i rad som tillsammans uppnår hela nio ord. Skriv ett inlägg och citera bara det som är relevant, med andra ord bara det du svarar på så blir det mindre skräp att plöja igenom i trådarna.

 

Det här forumet har ganska många brister trots att det är så ungt

 

"Trots"? Kanske snarare "just för att". Det mesta brukar bli bättre med tiden. Det är få saker som börjar perfekt för att sakta men säkert försämras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...