Hoppa till innehåll
g00fy

Tipsa varandra om bra filmer!

Rekommenderade inlägg

För alla som gillar Tekken och alla som inte gör det =D

Tekken: Blood Vengeance

En CG film om tekken, en annan version en någon av de jag sett/spelat.

Men till skillnad från spelfilmen så känner man igen attacker från spelen =D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Dags att väcka liv i den här dammiga tråden så här på årets sista dag. :)
Tänkte inte tipsa om en film egentligen utan om en TV-serie i 10 avsnitt som finns på Netflix nu. Japan sinks - People of Hope.
Till skillnad mot animeserien Japan Sinks 2020, som iofs var okej nog för att se klart iaf, så är den här serien riktigt bra. 
Baserad på en novell av Sakyo Komatsu som skrevs redan på tidigt 70-tal.
Serien fokuserar på det politiska spelet kring den upptäckt en forskare gjort att japan eventuellt är på väg att sjunka i havet. Rävspel mellan äldre politiker och yngre förmågor, mörkläggning, smutskastning och tvivel.
Vad gör man när ens land är på väg att försvinna ner i havet? Vart ska man göra av 120 miljoner människor? 

Mycket välspelad, trovärdig (inom vissa gränser) och seriös serie som jag varmt kan rekommendera. Det kryllar också av mer eller mindre välkända skådespelare i serien. För min del blev det ett rejält fniss när jag såg att en av huvudrollerna spelades av Kenichi Matsuyama som jag mest förknippar med live action versionen av Detroit Metal City där han gjorde huvudrollen. (sjukt kul film faktiskt) men som också känd för L i live action filmen av "Death Note" och "Usagi drop" Oväntat att se honom i ett så seriöst politiskt drama.
Andra kända skådespelare är Shun Oguri, Anne Watanabe och Tōru Nakamura mfl.    

Det var länge sen jag verkligen satt varje vecka och väntade på ett nytt avsnitt av en serie och det är höga betyg det! 
Hade nästan gett upp hoppet om Netflix som mest verkar vilja visa koreanska dramaserier, men här landade ett bra undantag. :) 

Japan Sinks: People of Hope (2021) Discussion thread : r/JDorama

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu