Hoppa till innehåll
Anime.se

Paranoia Agent


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Är lite förvånad att ingen har startat en tråd om denna serie innan, bättre sent än aldrig antar jag ;). Serien är det bästa jag har sett på mycket länge och den har börjat ges ut av Studio Animé nu också.

 

Handlingen

En mystisk unge åker runt på stan och attackerar personer med ett slagträ, ingen förstår varför men alla offer känner sig lättade efter attacken. Två polismän tar på sig fallet men upptäcker snart att det är större än de någonsin hade drömt om.

 

Som sagt en väldigt bra serie som handlar mycket om psykologi, mystik och det övernaturliga.

 

 

 

pa.jpg

pa2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HAHAHAH såg första episoden och måste säga att introt var något extra. Första episoden gjorde mig ganska nyfiken, men jag kommer nog vänta med att börja se serien tills efter jag sett klart Samurai Champloo. Jag gillar nämligen inte att se flera olika animes samtidigt.

 

!edit - felstavning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har serien nån annan handling än att den där ungen slå ner folk med sitt baseboll trä och att dom känner sig lättade eller vad man ska säga??

 

Ja då, huvudtemat i serien kan väl nästan förklaras som "sociala situationer i dagens samhälle". Visst handlar det mycket om den mystiska ungen, men serien är lite djupare än bara så och den handlar mycket om psykologi. Svårt att förklara mer utan att avslöja för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Hmm... Såg klart serien igår, får säga att jag är mycket besviken. Den startade mycket spännande och bra och avslutades lite mindre bra. Inget jag skulle rekommendera.

What? Vad är det du säger människa? Satoshi Kons förmåga att göra psykologisk animé har aldrig varit bättre. Man får bara inte ta allt som händer för vad det ser ut att vara. Men visst, är man inte ute efter att anstränga de grå lite så är väl Paranoia Agent ingen höjdare men jag tycker att den verkligen kan klassas som intelligent underhållning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... Såg klart serien igår, får säga att jag är mycket besviken. Den startade mycket spännande och bra och avslutades lite mindre bra. Inget jag skulle rekommendera.

What? Vad är det du säger människa? Satoshi Kons förmåga att göra psykologisk animé har aldrig varit bättre. Man får bara inte ta allt som händer för vad det ser ut att vara. Men visst, är man inte ute efter att anstränga de grå lite så är väl Paranoia Agent ingen höjdare men jag tycker att den verkligen kan klassas som intelligent underhållning.

 

Ne var inte min sort. Jag kanske såg den med fel inställning, eller så kanske det var för att jag längtade så mycket att se klart den så jag kunde börja se på Hajime no Ippo. Jag kanske bara attraheras av de psykoligiska/mystiska sakerna som långfilm? (Gillar ju Mulholland Drive och Donnie Darko m.fl.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Såg klart serien igår och alla avsnitt var ju så grymt grymma.

Det hände ju så mycket hela tiden, och så alla dessa historier de tryckt in i serien.

 

De var ju klart grymmast, säger bara avsnitt 8.

Så jädra bäst avsnitt, plus att det hade den mest sinnesstörande scenen jag sett i hela mitt liv. ( häng häng)

 

Den var ju grymt tecknad och animerad, ingen sådan där ecchi stil vilket är skönt, nu kunde man slappna av.

Och så musiken, introt alltså, och så outrot som vart det bästa jag sett.

 

Och utan dess slut hade ju serien bara varit, tråkig.

Nu fattade man ju allting.

Men jaja.

 

Finns det någon liknande serie som är lika skön då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss klart serien.

 

Den började otroligt bra, lite smått mystiskt om "Shounen Bat", vem han är, lite "vanlig" polisutredning i det. Sen blev det lite mer invecklat, fortfarande bra dock.

 

Fast senare i serien tycker jag att den blev mindre intressant. 3-4 avsnitt som("självmordarna" var iof bra) som drar ifrån "huvudpersonerna", vilket blev lite tråkigt efter ett tag.

Mot slutet var den helskum, och själva slutet och dens upplösning vet jag inte om jag gillar.

 

 

Tsukihos inbillningar om denne Shounen Bat gör att han börjar existera på riktigt, och därmed går han bärsärk på gatorna? Äh, kom igen!

Kanske har fått det om bakfoten, men något sådant förstod jag det som.

 

Eller så finns det flera anledningar. Skulle hellre sett att det faktiskt var så att Shounen Bat var något sorts fantasi-fenomen som slår ner folk med stora bekymmer, och därmed "hjälper" dem, om ni förstår vad jag menar.

Förklaringen kändes lite för tunn helt enkelt, förväntade mig något mycket mer invecklat.

 

 

Ganska bra serie allt som allt dock, underhöll mestadels av tiden och hade trevliga animationer, musik och karaktärer. Inte vad jag hoppats på, men den duger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...