Hoppa till innehåll
Anime.se

Roligt uppvaknande........


F.d. medlem
 Share

Rekommenderade inlägg

Imorse hade jag en av de bästa drömmar jag haft på länge, sov riktigt gott. Sedan med ett jävla brännande på armbågen så vaknar jag upp som ur helvetets eldar, kollar ner på täcket (ovanpå) och ser en jävla geting. Tror det var en geting, jag var ute ur rummet på 2-3 sekunder. Sedan medans jag satt med salubrin på armbågen, gick en annan in med tidningen så hade fanskapet försvunnit i tomma intet. Jag kräver hämnd för min uppsvullna armbåge. >:)

 

I alla fall, berätta om era roliga/hemska uppvaknande(n).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knappast farligt med ett getingstick...

 

Det enda jag kan komma på var när jag vaknade upp och högra armen var helt slapp, bedövad och livlös. Uppenbarligen hade jag legat på den och stypt blodtillförseln så pass att nerverna domnat. Tog en tio minuter innan armen var tillbaka igen. Det var faktiskt ganska festligt. Mina läkarsystrar bekräftade senare att det är omöjligt att med vanlig kroppsvikt strypa blodtillförseln så pass att armen tar verklig skada, men att bedöva den går uppenbarligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zimeon: Oj, hela högra armen? Det måste jag prova någon gång.

 

Jag hatar att vakna upp när man... tja, vaknar utan att hjärnan vaknar helt. Jag minns en gång när jag var och hälsade på nere hos fader min och då på natten ringde min bror som ville att jag skulle slänga ner nycklarna från lägenheten. (Vi bodde på typ fjärde våningen och han hade jobbat sent på restaurangen min pappa äger) Jag irrade runt för att leta nycklarna, lade in dem i en påse och slängde ner. Sedan visade det sig att jag inte alls hade kastat ner nycklarna, jag hade kastat ner telefonen. Men jag var ju helt hundra på att jag kastat ner nycklarna, jag måste ha somnat medan jag sprang runt där. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knappast farligt med ett getingstick...

 

Det enda jag kan komma på var när jag vaknade upp och högra armen var helt slapp, bedövad och livlös. Uppenbarligen hade jag legat på den och stypt blodtillförseln så pass att nerverna domnat. Tog en tio minuter innan armen var tillbaka igen. Det var faktiskt ganska festligt. Mina läkarsystrar bekräftade senare att det är omöjligt att med vanlig kroppsvikt strypa blodtillförseln så pass att armen tar verklig skada, men att bedöva den går uppenbarligen.

 

Det där har hänt mig både en och två gånger.

 

Blir lätt så om armen hamnar lite fel och man stryper den under resten av natten.

Första gången blev man ju lite paff när man skulle ta sig upp ur sängen och armen bara dinglar ner och man märker att den är helt bort domnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Imorse hade jag en av de bästa drömmar jag haft på länge, sov riktigt gott. Sedan med ett jävla brännande på armbågen så vaknar jag upp som ur helvetets eldar, kollar ner på täcket (ovanpå) och ser en jävla geting. Tror det var en geting, jag var ute ur rummet på 2-3 sekunder. Sedan medans jag satt med salubrin på armbågen, gick en annan in med tidningen så hade fanskapet försvunnit i tomma intet. Jag kräver hämnd för min uppsvullna armbåge. >:)

 

I alla fall, berätta om era roliga/hemska uppvaknande(n).

 

Jag har för mig getingarna dör efter att stick. Jag fick ett i nacken och getingen satt kvar på kragen död efteråt.

 

Jag känner en polare som vaknade och märkte att sin arm var bortdomnad, jag vet inte hur han lyckades men han råkade släppa armen när den var ovanför ansiktet så den fall ner livlöst ner på hans ansiktet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har aldrig blivit väckt på otrevliga sätt nångång, däremot på roliga sätt.

 

en gång när min mamma fråga vart mitt schema låg (precis när jag hade vaknat) sa jag "Det ligger på golvet ju" men det låg inte där, så hon sa "Nej, det ligger inget schema där" då skrek jag till och sa "Men är du blind eller, det ligger ju för fan där". fast det låg inget där. Senare på dagen berättade hon det och då kom jag på att jag hade drömt om ett spel och att jag sa till min brorsa i drömmen att ta upp en sak som han behövde.

 

ibland glömmer man ju saker som hänt precis innan, kan bli rätt kul ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knappast farligt med ett getingstick...

 

Det enda jag kan komma på var när jag vaknade upp och högra armen var helt slapp, bedövad och livlös. Uppenbarligen hade jag legat på den och stypt blodtillförseln så pass att nerverna domnat. Tog en tio minuter innan armen var tillbaka igen. Det var faktiskt ganska festligt. Mina läkarsystrar bekräftade senare att det är omöjligt att med vanlig kroppsvikt strypa blodtillförseln så pass att armen tar verklig skada, men att bedöva den går uppenbarligen.

 

For mig hande det samma sak fast med handen. Jag fatt inte vad som hade hant assa!! (Kan inte skriva normalt, har engelskt tangentbord >:( )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte något sånt där extremt uppvaknade utan mest bara jobbiga. småsyskon som inte kan komma överenns och blir högljuda. och en annan sak. att bli väckt av min klockradio...jag hatar den...jag får lust att slå sönder den när jag hör det där ljudet..ysch fy och blää säger vi till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

 

jag hade fan seriöst försökt döda han som gjorde det om det var jag som låg o sov.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Knappast farligt med ett getingstick...

 

Jag har aldrig blivit stucken förut och det är inte roligt om man inte vet om man är allergisk. Getingstick kan vara dödliga för en del. :rolleyes:

 

Jag har för mig getingarna dör efter att stick. Jag fick ett i nacken och getingen satt kvar på kragen död efteråt.

 

Har för mig att en del getingar inte gör det. Det finns inga spår efter en död geting i rummet i alla fall. :P

 

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

 

jag hade fan seriöst försökt döda han som gjorde det om det var jag som låg o sov.

 

Jag håller med fullständigt. Gross.....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

Åååh, jag älskar när det är bus som går snett. :D Vilket minne man kan prata om senare, va! "Åååh, minns du gången jag råkade skita dig i ansiktet?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Jag har för mig getingarna dör efter att stick. Jag fick ett i nacken och getingen satt kvar på kragen död efteråt.

 

Har för mig att en del getingar inte gör det. Det finns inga spår efter en död geting i rummet i alla fall. :P

 

det va inte ett bi då? dom kan ju sticka flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag var liten drömde jag en gång en jättehemsk dröm...

Det var något med liemannen, mer minns jag inte.

Men när jag vaknade, så såg jag i syne, jag såg liemannen i min stora garderobsspegel!

Jag blev förstås jätträdd, och sprang ut ur mitt rum, och i förbifarten så kikade jag in i min brorsas rum, och jag tyckte mig se honom sitta upp i sin säng, utan huvud..!

 

Det var nog det mest underliga uppvaknande jag haft... ;)

Jag var nog i tio-årsåldern, ungefär...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inget direkt otrevligt uppvaknande men jag har ett ganska roligt.

Förra studenten va jag ute och slira me polarena (som vanligt), hälde i mig runt en back 5.6 och blev precis sketfull.

när jag vaknade hade jag inte nån som hellst aning om var jag befann mig när en äldre dam, kanske runt 50 år gammal kommer ut och frågar om jag vill ha skjuts hem.

Jag hade på något sätt hammnat i Ullared (vilket är ca 3.4 mil från stan) och lagt mig i deras hamock i deras trädgård.

vet inte HUR jag kom dit, vet inte VAR jag var eller VARFÖR jag tagit mig dit i första läget.

Numera dricker jag inte så mycke xD

 

Och en annan gång ramla jag ur en våningssäng på finlandsbåten.

Jag vaknade i luften på vägen ner.

DET va ganska läskigt hur mycke man hinner tänka på en så kort tid

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

Åååh, jag älskar när det är bus som går snett. :D Vilket minne man kan prata om senare, va! "Åååh, minns du gången jag råkade skita dig i ansiktet?"

 

och då svarar den ena, "Ja, minns du att du hade så ont i röven 2 veckor efter det också"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

Åååh, jag älskar när det är bus som går snett. :D Vilket minne man kan prata om senare, va! "Åååh, minns du gången jag råkade skita dig i ansiktet?"

 

Tro mig, det är inget vi pratar om, killen satt typ i en halvtimma efteråt och såg chockad ut och sa, upprepade gånger "du bajsade på mig."

 

 

Det var hemskt att se, och torka upp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv inte varit med om det här (vilket är extremt bra) men för ett par års vaknade en kompis upp hemmma hos mig på ett rätt otrevligt sätt.

Vi var några stycken som hade sovit så hade en kompis bestämt sig för att fisa en annan i ansiktet, och det gjorde han. Problemet var att det inte bara var gas som kom ut.

 

Jag kan nästan inte tänka mig ett värre sätt att bli väckt på.

Åååh, jag älskar när det är bus som går snett. :D Vilket minne man kan prata om senare, va! "Åååh, minns du gången jag råkade skita dig i ansiktet?"

 

Tro mig, det är inget vi pratar om, killen satt typ i en halvtimma efteråt och såg chockad ut och sa, upprepade gånger "du bajsade på mig."

 

 

Det var hemskt att se, och torka upp

 

Och hur reagerade killen som... sket?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så att ni vet gott folk, det är getingar som kan sticka flera gånger och bin som dör efter sitt stick. Getingar är de där med svart- och gulrandig bakkropp och bin är de där som är lite mer ludna. Bin är de som gör honung och bor i kupor, getingar är de om äter trä och gör getingbon som hänger på vinden.

 

Kan vara bra att veta, så att man inte gör bort sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...