Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Gäst ALPHA_88

Har Ni en IRC eller MIRC server.. ??

Rekommenderade inlägg

Nej, och det förståeligt då det inte är någon större mening med en egen server för ett tjugotal användare. Folk från forumet finns dock i #anime.se/forum på quakenet.

Flyttar tråden till frågor/förslag/buggar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Vi har ingen officiell IRC server vi har dock en irc kanal som Teron säger, jag har dock funderat på att dela irc server med en systersida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Varför måste ni hänga på Q-net? Rätt kasst. Häng på efnet eller något istället. =)

mjo för efnet är där alla moppepojkar hänger... q-net är det som gäller för alla najsa snubbar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Varför måste ni hänga på Q-net? Rätt kasst. Häng på efnet eller något istället. =)

Och varför är då efnet så mycket bättre än Qnet?

För att Dasforum, Gubbhatt och 4chan inte finns där? :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Och varför är då efnet så mycket bättre än Qnet?

För att Dasforum, Gubbhatt och 4chan inte finns där? :D

True dat :P

Fast quakenets 4chan-kanal är ju tråkig, den roliga är ju på rizon.net

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

tycker det verkar vara en diskution om hurvida q-net är gämfört med efnet och så vidare. och att #anime.se/forum på q-net är den kanalen som är mer eller mindre den officiella ser man ju på hur många som är där inne, det är ju 30pers + och jag har ju ändå inte hörttalas om någon annan kanal så vad är det att diskutera? =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
tycker det verkar vara en diskution om hurvida q-net är gämfört med efnet och så vidare. och att #anime.se/forum på q-net är den kanalen som är mer eller mindre den officiella ser man ju på hur många som är där inne, det är ju 30pers + och jag har ju ändå inte hörttalas om någon annan kanal så vad är det att diskutera? =)

Diskussionen gällde varför man lagt kanalen på qnet när efnet tydligen var bättre. Varför efnet var bättre har vi inte blivit informerade om ännu, men det kommer säkert :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Diskussionen gällde väl om det fanns en server/kanal. Inte vilken av qnet och efnet som är bäst. Hänger inte så ofta på irc-chatten, fast det händer att man hoppar in där då och då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Diskussionen gällde väl om det fanns en server/kanal. Inte vilken av qnet och efnet som är bäst. Hänger inte så ofta på irc-chatten, fast det händer att man hoppar in där då och då.

Jo, men någon skrev härovan att kanalen borde ligga på efnet istället eftersom det var bättre. Att det finns en kanal på irc fastställdes ganska snabbt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

anledningen till att den hamlande på qnet till och börja med var att jag (som skappade den) va på qnet så som många andra. så därför blev den där. det kom redan i början när vi skapade den att vi skulle ha den på en annan server men det dog ut eftersom det var mer folk här ifrån på qnet än på någon annan server..=)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

personligen tycker jag att man borde ha kanalen på Rizon, eftersom det ändå är Animevärldens IRC-nätverk, Qnet är ju mer gaming och EFnet är ju bara massa...ptja... sånt folk... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Håller med Hagelberg här, eller kanske på irc.highway men dom flesta anime/manga "kanalerna" har/kommer att flytta till rizon snart :)

Men å andra sidan så hänger ju mest fansubb grupper och scanlators där. Kanske skulle vara lite fel ta anime.se dit :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Nu har faktiskt kanalen blivit såväl etablerad så jag ser ingen mening med att flytta den och det är inte jobbigt att vara på flera irc-servrar samtidigt ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu