Hoppa till innehåll
Anime.se

Nippon Ichi


Skatan Milla
 Share

Har du köpt ett Nippon Ichi spel eller flera?  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du köpt ett Nippon Ichi spel eller flera?

    • Ja, jag har ett
      0
    • Ja, jag har flera
      1
    • Nej, men jag planerar
      3
    • Nej, och det tänker jag inte
      4


Rekommenderade inlägg

Är det någon annan utom jag som har fallit för det här japanska företaget som har överöst oss med prima taktiska RPGn det senaste året?

 

För er som ej vet vilka Nippon Ichi är så kan jag ge er lite länkar som kan uppdaga det hela.

Här är ett par spel dem ligger bakom som är ganska nysläppta.

 

Disgaea: Hour of Darkness

La Pucelle: Tactics

Phantom Brave

 

Och ett par titlar dem planerar på att släppa i den närmaste framtiden.

 

Makai Kingdom: Chronicles of the Sacred Tome

Atelier Iris: Eternal Mana

 

Nippon Ichi är defenetivt på framfart och jag tycker att vi alla skall dra vårat strå till stacken och hjälpa dem på traven för att dem håller fortfarande dem utdöende spritesen vid liv, och dem gör det med sin egen lilla stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ååh, jag borde skämmas som inte köpt något av Nippon Ichi ännu. Jag hade faktiskt tänkt köpa Disgaea ungefär samtidigt som det släpptes, men det förhindrades av att jag då hittade Suikoden så då var jag tvungen att köpa det istället. Jag älskar den typen av spel och det verkar ju redigt charmigt också.

 

EDIT: Är Atelier Iris av Nippon Ichi? Kanske man kan hoppas på att det släpps i Europa ändå? Hm?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: Är Atelier Iris av Nippon Ichi? Kanske man kan hoppas på att det släpps i Europa ändå? Hm?

 

Det är NIS America som ger ut spelet, men det utvecklas av Gust.

Gust har inte släppt några stora titlar förut men med den här så ser jag en stark strimma ljus för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...