Hoppa till innehåll
Anime.se

DC++


K-chan
 Share

Rekommenderade inlägg

aja baja, tror inte du kommer få någon hjälp här, gissar på att det inte är tillåtet.

 

Men du borde inte ha några direkta problem med att lära dig dc, det mest kan man klura ut själv, annars har du säkert någon kompis som har det som kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njaa.. P2P-program är väl inte olagligt klassade än så länge, visst?

 

DC är inte svårt, som att lära sig utforskarn ungefär..

 

För att ta dig in på olika hubbar så måste du oftast dela ut en viss mängd icke copyrightskyddat material.. för att få itag adresser till vissa hubbar rekommenderar jag dig att besöka www.hublist.org det kan förekomma upphovsrättskyddat material på dessa hubbar, men det tar inte jag ansvar för..

 

Du lär dig nog hur det fungerar..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om det är lagligt eller inte behöver inte spela roll, någon, vem var det nu ígne länka till piratbyrån ifrån sin signatur, piratbyrån är ingen olaglig organisation, men han fick ta bort den. Det handlar nog mer om vad anime.se skall stå för, typ. Lite kul är det dock, det är ju inte direkt någon hemlighet vart de flesta här, inklusive moderatorerna får sin anime ifrån...

 

tyckte det var roligt när man såg nedladdningsprogram på en viss moderators skrivbordsdump, tror det var docster.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att de har inställningen att "bara sådant som länkar till ställen (alltså direkt) som innehåller c skyddat material" Dc är faktiskt inte sig eller ens i närheten av Warez, bara om du joinar hubbar vilket är en fristående del...

Men å andra sidan så är detta en tolknings fråga... www.directconnect.se är mitt tips (obs inget C skyddat material :P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fåris: Detsamma gäller för the piratebay eller vilken delningsgrej som helst, vad är tillåtet? Dessutom, det är ju mer än uppenbart vad dc används till i vilket fall eller, allt sådant där är bara underbara små kryphål ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite kul är det dock, det är ju inte direkt någon hemlighet vart de flesta här, inklusive moderatorerna får sin anime ifrån...
Det finns faktiskt de som köper sin mangafilm också. ;)

 

Anime.se:s policy är att inte tillhandahålla länkar till olaglig nerladdning eller sidor som direkt uppmanar till detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime.se:s policy är att inte tillhandahålla länkar till olaglig nerladdning eller sidor som direkt uppmanar till detta.

 

Jag trodde faktiskt att anime.se inte ville uppmuntra nerladdning och relaterade olagligheter, men det verkar som om personalen här på sidan är av en annan åsikt.

 

Än en gång frågar jag mej vad moderatorerna verkligen gör häromkring - förutom att uppmuntra olagligheter, förstås.

 

Korinthian

 

Anime.se's officiella policy är att inte tillhandahålla, uppmuntra eller underlätta nedladdning eller distrubition av piratkopierade filmer, TV-serier och serietidningar.

 

Att ställa frågor om vart man kan ladda ner eller diskussioner om fansubs¹ får inte förekomma på anime.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime.se:s policy är att inte tillhandahålla länkar till olaglig nerladdning eller sidor som direkt uppmanar till detta.

 

Jag trodde faktiskt att anime.se inte ville uppmuntra nerladdning och relaterade olagligheter, men det verkar som om personalen här på sidan är av en annan åsikt.

 

Än en gång frågar jag mej vad moderatorerna verkligen gör häromkring - förutom att uppmuntra olagligheter, förstås.

 

Korinthian

 

Anime.se's officiella policy är att inte tillhandahålla, uppmuntra eller underlätta nedladdning eller distrubition av piratkopierade filmer, TV-serier och serietidningar.

 

Att ställa frågor om vart man kan ladda ner eller diskussioner om fansubs¹ får inte förekomma på anime.se.

 

han har en poäng ^^

men sättet han lägger fram det på, gah >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, en av de saker man faktiskt kan använda DC till förutom att tanka anime-avsnitt är att ladda ner reklamfilmer, musikvideos, skuuuuumma japanska TV-shower osv. Saker som inte går att få tag på utanför Japan på andra sätt

 

och att få ladda ner Gackt's reklamfilmer för plastikkirurgi eller mobilsignaler är en mänsklig rättighet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag trodde faktiskt att anime.se inte ville uppmuntra nerladdning och relaterade olagligheter, men det verkar som om personalen här på sidan är av en annan åsikt.

 

Än en gång frågar jag mej vad moderatorerna verkligen gör häromkring - förutom att uppmuntra olagligheter, förstås.

 

Korinthian

 

Anime.se's officiella policy är att inte tillhandahålla, uppmuntra eller underlätta nedladdning eller distrubition av piratkopierade filmer, TV-serier och serietidningar.

 

Att ställa frågor om vart man kan ladda ner eller diskussioner om fansubs¹ får inte förekomma på anime.se.

Var någonstans hittar du moderatorernas uppmuntran till olagligheter? Varför verkar det som att "personalen här på sidan är av en annan åsikt"? Jag förstår inte riktigt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genma: Det är inte det att det sägs direkt ut, det är mer det är ganska uppenbart. Det kanske inte är något officiellt uttalande där det man stödjer nedladdning, men det är uppenbart vart de flesta, även moderatorerna får sina anime ifrån.

 

Delvis vet jag det för att jag känner ett par av dem, och delvis för att man snackat på irc och liknande, och sedan kan man se det bara på de animes som disskuteras. Många går ju i princip inte att få tag i på annat sätt än nedladdning, att en moderator varit med och disskuterat i en tråd som behandlar en sådan anime, visar det att han även har laddat ner det

 

Den del av moderatorerna som inte själva laddar ned är ganska liten...

 

Detta gäller även andra som på vissa sätt bidragit till sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är sant... att det är rätt uppenbart, men däremot är det fel att dem uppmuntrar till neddladdning bara för att vissa personer lägger ihop saker och ting på sådant sätt...
Vad vi gör på 'fritiden' och vad vi gör i arbetet som moderator har ingenting med varandra att göra. Även om moderator X laddar ner sin animé stör det inte sidan så länge personen i fråga inte går ut officiellt och propagerar för det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...