Hoppa till innehåll
Anime.se

New ztuff av Hellis ^_^ (uppdaterad)


Hellis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Forbidden

You don't have permission to access the page at http://ic1.deviantart.com/fs7/i/2005/223/b/4/

ArtTrade__Orora_Valentine__by_Anarchy_1_0_1.jpg.

 

....

 

Ebbabebba ser helt okej ut ;) men det är något med hennes höger arm.. Överarmen ser lite smal ut, det kanske beror på att den del av skaftet som jag kallar för handskydd lutar på armen.. Men borde inte klänningarmen vikas under svärdet då? Du får förklara för dumma mig Hellis ^^'

En sak till: den högra klänningarmen är längre än den vänstra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, desingen var väldigt snygg på första bilden. Men jag tycker att de flesta av dina bilder nuförtiden blir ganska kladdiga Hellis. Jag gissar att du använder brush i Photoshop med mus. Det mesta är linjer som är skakiga. Du kan ju pröva pen-tool som är finemang om man ska göra kurvor och linjer.

 

Skuggorna på den bilden ser mera ut som färg än skugga, det ser en aning coolt ut, men ser knappast verkligt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, desingen var väldigt snygg på första bilden. Men jag tycker att de flesta av dina bilder nuförtiden blir ganska kladdiga Hellis. Jag gissar att du använder brush i Photoshop med mus. Det mesta är linjer som är skakiga. Du kan ju pröva pen-tool som är finemang om man ska göra kurvor och linjer.

 

Skuggorna på den bilden ser mera ut som färg än skugga, det ser en aning coolt ut, men ser knappast verkligt ut.

 

Faktiskt så är linjerna gjorda med nkpennor innan jag skannar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktiskt så är linjerna gjorda med nkpennor innan jag skannar.

 

Jag som trodde att du hade gjort dom helt med datorns hjälp, men tji fick man ;)

 

Angående den nya bilden, hela desingen på personen som sitter i fotöljen var snygg. Dock så sabbar de svängiga linjerna helheltsintrycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag vara ärlig (hoppas jag inte får skit för det här) så har du alldrig gjort en bra bild i mina ögon sett. Det har alltid varit haffsigt och sett kladdigt ut. Om detta är med avsikt eller att du helt enkelt inte ens reflekterat över dina bilder vet jag inte. Jag säger inte att mina bilder är några direkta konstverk och i skolan (och hemma) får jag alltid hård kritik. Det jag har lärt mig är att ta kritik och göra det bättre till nästa gång. Jag håller på, dagarna i enda och studerar anatomi, poser samt tar inntryck från andra tecknare hela tiden. Själv har man varit näst intill mobbad och var tvungen att träna kampsport förr att inte bli dörrmatta, så jag vet vad kämpa är för nåt!!! Ta inte det här som en förolämpning och be mig dra åt helvete eller så, utan kämpa istället så kommer det att gå bättre. Jag har inte tecknat manga i mer än ett halvår eller så så jag kan kanske inte lika mycket som ni andra inom området. Vi börjar alltid som små frön men kan inte växa utan rätt näring och diciplin. Kom ihåg till nästa gång du tecknar att se dina bilder för vad dom egentligen är och inte med animén du gillar som filter för ögonen. Fortsätt att teckna och förbättra dina kunskaper så blir du sakta men säkert bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska jag vara ärlig (hoppas jag inte får skit för det här) så har du alldrig gjort en bra bild i mina ögon sett. Det har alltid varit haffsigt och sett kladdigt ut. Om detta är med avsikt eller att du helt enkelt inte ens reflekterat över dina bilder vet jag inte. Jag säger inte att mina bilder är några direkta konstverk och i skolan (och hemma) får jag alltid hård kritik. Det jag har lärt mig är att ta kritik och göra det bättre till nästa gång. Jag håller på, dagarna i enda och studerar anatomi, poser samt tar inntryck från andra tecknare hela tiden. Själv har man varit näst intill mobbad och var tvungen att träna kampsport förr att inte bli dörrmatta, så jag vet vad kämpa är för nåt!!! Ta inte det här som en förolämpning och be mig dra åt helvete eller så, utan kämpa istället så kommer det att gå bättre. Jag har inte tecknat manga i mer än ett halvår eller så så jag kan kanske inte lika mycket som ni andra inom området. Vi börjar alltid som små frön men kan inte växa utan rätt näring och diciplin. Kom ihåg till nästa gång du tecknar att se dina bilder för vad dom egentligen är och inte med animén du gillar som filter för ögonen. Fortsätt att teckna och förbättra dina kunskaper så blir du sakta men säkert bättre.

 

hoj oj oj

 

Hård smäll. Men jag tar den gärna. Dock vill ja ge ett litet svar på tal, ingen skit, bara en liten grej.

 

Att säga "så har du alldrig gjort en bra bild i mina ögon sett" är destruktivt, Att det ser hafsigt är jag medveten om, jag försöker förbättra det, Men att säga "så har du alldrig gjort en bra bild i mina ögon sett" kan gräva ner dom med dåligt självförtroende i graven. If you catch my drift

 

Sen kan du komma och säga hur mycket du har kämpat, men det hjälper inte mig, du pekar inte ut något som jag behöver träna på. du tar bara och talar om hur mycket DU kämpat..

 

Men men, Jag ska fortsätta kämpa. Jag hoppas att du fattatat nåt av detta, DEstruktiva kommentarer= Ajabaja

Konstruktiv Kritik= good stuff

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

och om du vill veta vad som finns att träna på så är det förmodligen att vara stadigare på handen och inte stressa ner bilderna. Sitt gärna ett par timmar eller två och tänk igenom så allt stämmer.

 

hehe ^^' Jo tack, jag vet, jag har svårt att sitta länge dock, inspiration är så flyktig och samt så är jag än så länge mr Darrhand himself ><

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...