Hoppa till innehåll
Anime.se

Ett Par tips på manga


KinoZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad har du läst och vad tyckte du var bra vore bra att veta :)

Jag har läst dragonball och kajika ville bara ha lite tips vad ni tycker är bra. Just nu har jag bara läst action manga men det är nog bara en slump jag är som sagt öppen för alting ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej jag kan nog hjälpa dig.... Fört av allt.. ta och starta en brasa, sen väntar du tills det brinner ganska rejält. DU kan använda mycket Bensin eller nått eftersom vi inte ska äta av det så blir ångerna inget problem.... sen bränner du allt som har med dragon ball o göra.

 

Okeh... nu till tipset Berserk! Jag har sagt det i varje tråd som jag fått chasen i och jag säger det igen! BERSEEERK! ^^ Den är sååå bra =P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

okej jag kan nog hjälpa dig.... Fört av allt.. ta och starta en brasa, sen väntar du tills det brinner ganska rejält. DU kan använda mycket Bensin eller nått eftersom vi inte ska äta av det så blir ångerna inget problem.... sen bränner du allt som har med dragon ball o göra.

 

Okeh... nu till tipset Berserk! Jag har sagt det i varje tråd som jag fått chasen i och jag säger det igen! BERSEEERK! ^^ Den är sååå bra =P

Btw hur många böcker är det i Berserk mangan?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad handlar den om på ett ungefär?

 

1: Stor svart krigare är ute och hänsynslöst slaktar monster.

2: Stor svart krigare slaktar ännu fler monster.

3: Författaren tröttnar och börjar beskriva stor svart krigares barndom.

4: Stor svart krigare hade ingen kul barndom.

5: Barndomsberättelsen övergår till att beskriva stor svart krigares uppväxt. Lång sekvens om när stor svart krigare är med i en underlig legosoldatstrupp.

6: Stor svart krigare får väldigt god anledning till att hata monster.

7: Tillbaka i nutid. Stor svart krigare är fortfarande ute och slaktar monster, men nu vet läsaren precis varför.

8: Och så vidare.

 

Vissa menar att serien stagnerar efter tillbakablicken (som är det som animén handlar om); själv anser jag att tillbakablicken bara är den bas på vilken serien står. Förmodligen något utav det bästa som tillverkats i serieväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Volum 1-3 finns utgiven av Dark Horse på engelska.

Som jag fattat det så är 26 volymer utgivna i Japan, dock borde vol 27 komma ut om nån vecka eller så. Som jag fattat det så har alla kapitel i volym 27 och nått i volym 28 redan publicerats i den tidning (kommer tyvärr inte ihåg namnet) som Berserk publiceras i.

Kort sagt så är volym 1-26 utgivna som volymer , men själva mangan har kommit till volym 28.

 

Tipps på andra trevliga mangor är 20th Century Boys, Yokohama Kaidashi Kikou, Blame!, Gunnm (aka. Battle Angel Alita), Angel Sanctuary, Shamo, Bokku - A Childs Dream, för att nämna litegrann.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad handlar den om på ett ungefär?

 

1: Stor svart krigare är ute och hänsynslöst slaktar monster.

2: Stor svart krigare slaktar ännu fler monster.

3: Författaren tröttnar och börjar beskriva stor svart krigares barndom.

4: Stor svart krigare hade ingen kul barndom.

5: Barndomsberättelsen övergår till att beskriva stor svart krigares uppväxt. Lång sekvens om när stor svart krigare är med i en underlig legosoldatstrupp.

6: Stor svart krigare får väldigt god anledning till att hata monster.

7: Tillbaka i nutid. Stor svart krigare är fortfarande ute och slaktar monster, men nu vet läsaren precis varför.

8: Och så vidare.

 

 

Vissa menar att serien stagnerar efter tillbakablicken (som är det som animén handlar om); själv anser jag att tillbakablicken bara är den bas på vilken serien står. Förmodligen något utav det bästa som tillverkats i serieväg.

 

 

JA.. inte tycker jag att den blir sämre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hum...få seeeee...nuuu.....lite smårolig-halvallvarlig-kärleks manga i skolmiljö....vad tror du om det?

 

Två ord: Kare Kano!!!!

 

Varken kare eller kano är ord... det där är bara den japanska förkortningen på titeln "kareshi kanojo no jijou", om man skall vara noga.

 

Halvallvarlig? Har aldrig sett maken till allvarligare sak. åtminstone en bit in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan garanterat säga att jag garanterat sett maken till alvarligare saker än kare kano... Serien har en hel del humor, både i början och längre in, jag tycker halvalvarlig passar ganska bra in; den blandar skämt och allvar ganska frisk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan garanterat säga att jag garanterat sett maken till alvarligare saker än kare kano... Serien har en hel del humor, både i början och längre in, jag tycker halvalvarlig passar ganska bra in; den blandar skämt och allvar ganska frisk...

 

Jag vet inte om jag gillar ditt sätt att bedömma alvarigheten.. Bara för att det finns med en del humor betyder det inte att en serie är oallvarlig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan garanterat säga att jag garanterat sett maken till alvarligare saker än kare kano...

 

Förvisso. Jag kanske bara är bränd av det jag läst längre in i serien. Ungefär som Barnens leksak. Börjar lite smålustigt och sen är det huvudstupa rakt ner i deppträsket.

 

Hans avatar är verkligen matchande till hans kunskap -- en gamal vis man.

 

Är magister Katt gammal? Gaaaaaaan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag gillar ditt sätt att bedömma alvarigheten.. Bara för att det finns med en del humor betyder det inte att en serie är oallvarlig...

 

Som jag sa så blandar dom humor och allvar ganska friskt, jag sa inte att den inte var allvarlig för det. (om du läser riktigt nogrant och tänker på vad som står så står det ju då faktiskt att det är allvar i serien...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...