Hoppa till innehåll
Anime.se

Ett Par tips på manga


KinoZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Och som vanligt vet zimeon allt^^. Hans avatar är verkligen matchande till hans kunskap -- en gamal vis man.

Är Magister Katt vis? Där har jag fått lära mig något nytt. ;)

 

Nå, för att bidra med något till tråden så kan jag rekomendera mangan Miyuki. En kärlekskomedi i stil med Touch! och Kimagure Orange Road med den fina 80-talskänsla som jag ofta längtar tillbaka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte fatta att jag glömde nämna Parasyte!!! Den kan vara riktigt allvarlig då och då. Men ibland kan den också vara rejält skojig också. Ett stort plus om man gillar människoätande, muterande aliens ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan inte fatta att jag glömde nämna Parasyte!!! Den kan vara riktigt allvarlig då och då. Men ibland kan den också vara rejält skojig också. Ett stort plus om man gillar människoätande, muterande aliens ;)

 

Parasyte är... lite konstig...men bra..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad handlar den om på ett ungefär?

 

1: Stor svart krigare är ute och hänsynslöst slaktar monster.

2: Stor svart krigare slaktar ännu fler monster.

3: Författaren tröttnar och börjar beskriva stor svart krigares barndom.

4: Stor svart krigare hade ingen kul barndom.

5: Barndomsberättelsen övergår till att beskriva stor svart krigares uppväxt. Lång sekvens om när stor svart krigare är med i en underlig legosoldatstrupp.

6: Stor svart krigare får väldigt god anledning till att hata monster.

7: Tillbaka i nutid. Stor svart krigare är fortfarande ute och slaktar monster, men nu vet läsaren precis varför.

8: Och så vidare.

 

 

Vissa menar att serien stagnerar efter tillbakablicken (som är det som animén handlar om); själv anser jag att tillbakablicken bara är den bas på vilken serien står. Förmodligen något utav det bästa som tillverkats i serieväg.

 

 

JA.. inte tycker jag att den blir sämre...

 

Inte tycker man att den låter snäll men underhållande som tusan..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte tycker man att den låter snäll men underhållande som tusan..

 

Det är inte för inte som Berserk har hamnat på min lista över "mästerverk". Femton år av mangaläsande har fört åtta titlar dit, och Berserk är en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zimeon:

 

Jag har en liten fråga till dig... Har du läst alla volymer som har kommit av Berserk, och isf har du läst de på japanska eller engelska? Har du köpt eller (Fråga mig inte varför jag skriver detta) tankat scanners (hmm?)

 

Aja, vill veta hur det ser ut i de Riktiga volymerna. Har bara scanners själv... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta hör egentligen hemma i ett PM, men eftersom frågan ställdes officiellt svarar jag väl officiellt:

 

Har du läst alla volymer som har kommit av Berserk, och isf har du läst de på japanska eller engelska?

 

Jag har läst alla, förutom då volym 27 om den kommit ut. De är alla köpta från Japan, vissa via Sun Ai. Skulle aldrig falla mig in att sitta och läsa en tecknad serie på datorskärmen om det inte var absolut nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...