Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy VII: Advent children


Solmogen
 Share

Rekommenderade inlägg

allvarligt talat så förstör du för dem som inte sett den genom att skriva, [spoil]

han dör, eller som nyss han dör inte

 

så bättre å låta sånt utebli tills vidare

 

 

 

och för lite mer exakt kritik än innan: [spoil]

storyn känns som den är snabbt ihop slängd, det är grafiken dem lagt ner tid, speciellt dem snuttarna som är med och syns i trailers.

enda anledningen man får se Vincent slåss är att dem släpper ett spel, FF7 Dirge of Cerberus

de övriga får man inte se slåss så mycket alls, eller jo Tifa men det var en relativt dryg matrix fight.

som jag nämnde innan så varierar grafiken på karaktärerna mycket, speciellt då Cloud och Tifa då dem är huvudpersoner i.

 

Istället för att ta Bahamut från FF7, så ser det ut som dem har tagit "mutant" bahamut ifrån Final Fantasy 10, men modifierat om honom lite.

 

Det som jag reagerade mest negativt på egentligen det är nog att den är väldigt orealistik, vad jag hade hoppats på var en (relativ iaf det är ju Final Fantasy forfarande ;) ) realistisk final fantasy 7 film.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte spelat något Final Fantasy spel så jag uppskattade inte filmen alls, snygga fighter, dock inget mer.

 

Om man har spelat spelet som jag har gjort så vill man ha mer story :(

Och om man inte har spelat spelet så fattar man inte så mycket vi del ställen tillexemple vem aeris är.

 

Men som en FFVII freak som jag är så gillade jag verkligen inte att Cloud använder 2 svärd och gör omnislash fel=/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett både FF VII: AC och FF VII: LO

Själv tycker jag båda var superb.

Lite långa och tråkiga scener med motorcyklar i AC var dock lite jobbigt.

Spolade förbi det mesta där.

Det kändes som om dom hade fösökt proppa i så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

LO var faktiskt ruskigt bra däremot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett både FF VII: AC och FF VII: LO

Själv tycker jag båda var superb.

Lite långa och tråkiga scener med motorcyklar i AC var dock lite jobbigt.

Spolade förbi det mesta där.

Det kändes som om dom hade fösökt proppa i så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

LO var faktiskt ruskigt bra däremot.

 

Var fick du tag i LO ? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Scenerna med den underbara musiken i början var fantastiskt.

Synd att man inte kan säga detsamma om resten av filmen.

 

För lite story, för långdragna, upprepade strider(motorcykel-striden samt slutstriden blev bara för långa).

Otroligt snygg dock, och riktigt bra design, samt underbart soundtrack.

 

Ungefär vad jag förväntade mig dock :) Inte ofta man ser en animefilm som är speciellt bra(och ännu mindre CGI-filmer), varför vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...