Hoppa till innehåll
Anime.se

Shuffle!


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tror att han börjar tänka på sig själv mera samnt att han känner sig skylldig till varför kaede känner som hon gör samnt att han vill bestäma sig för nåt och inte göra illa alla andra samnt så tycker jag att Asa senpai och Rin passar väldigt bra ihop *alltid gjort det* Men jag tycker att at Sia's tvilling försvan rätrfort iaf inte lika dramatisc som Nerines klon :| Jag igentligen int4e att nån av tjejerna ska råka illa ut utan att alla ska få R :D Som Sia sa att hos gudarnas rike kan man ha flera fruar hehe... det skulle vara ett perfekt slut annser jag men men man får se om det blir så

 

kunde inte hålla med mer^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 20:
Personligen tycker jag att det helt plötsligt blev väldigt sorgset, Rin måste vara helt jävla blind om han inte märkte hur Kaede såg ut och hur hon mår. Han är lite för uppslukad av Asa-Senpai...

 

Sigh, ja vi män kan vara ganska blinda för det uppenbara ibland men det här är ju löjligt...

 

Själv tycker jag att Kaede verkar lite smått mentalt sjuk. Visst förstår jag att det måste vara sorgset med det som händer men vafan, att bli sådär är inte friskt. Att det hänt förr gör saken heller inte bättre, nån som störde sig på avsnitt 19, vad hon gjorde, bland annat med kniven/brevöppnaren? Sjukt säger jag bara.

Jag hoppas det blir han och Asa nu, har ångrat mig från mitt förra val; Sia.

 

Nu har han hoppat fram och tillbaka för mycket, får fan ta och stanna där han är! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tragiskt och tragisk vet jag inte... jag menar även fast jag håller på Asa-senpai så verkar Nerine inte ha få sin chanse som Sia fick. Desutom hoppas jag fortfarande på att alla blir tillsammans med Rin fast det skulle inte direkt passa in i serien som den är nu...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

måste verkligen säga att animen håller jävligt bra tempo, har samma känslor som i Kimi ga Nozomu Eien faktist, jag rysser i hela kroppen :D

 

Jag hoppas verkligen inte att Asa dör... och det tror jag inte.. jag hoppas verkligen att serien inte slutar på avsnitt 26.. för då blir den iten så bra annser jag,. För det är ju som Gud sa att det är itne över förns han har gift sig samnt så verkar Sia på krigsstigen igen ^^ Men jag tänker faktist mest på Primula just nu.. vart hon står det visäga håller hon mer för Kaede än rin eller älskar hon fortfarande Rin... Men jag tror vi för reda på det snart eller så ser Primula Rin som en store bror kanske:| owell vi aknske snart för veta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, det här var ju riktigt bra ju :)

 

Har sett fram tills ep21 och jag är ganksa så överraskad faktikst.

Jag menar första avsnittet la ju upp för värsta ecchi/hentai animen

och så går det åt det här hållet istället.

 

Dom har verkligen fått till det bra, förstår ändå inte hur man lyckats omvandla den från den "oseriösta" starten den hadde till det här som är nu.

 

Mycket imponerande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, det här var ju riktigt bra ju :)

 

Har sett fram tills ep21 och jag är ganksa så överraskad faktikst.

Jag menar första avsnittet la ju upp för värsta ecchi/hentai animen

och så går det åt det här hållet istället.

 

Dom har verkligen fått till det bra, förstår ändå inte hur man lyckats omvandla den från den "oseriösta" starten den hadde till det här som är nu.

 

Mycket imponerande...

 

Säger faktiskt detsamma, jag tyckte dock tvärtom när det först började, men nu har jag börjat gilla den här mer seriösa delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sett lika många avsnitt som ni andra (bara avsnitt åtta här) men det avsnittet var både roligt, lite sorgligt kan man väl säga och vackert. En blandning av lite av varje, det uppskattar jag! Avsnitt åtta hette Pantsu de Deeto! för dem som inte kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nå, vad tyckte ni om sista avsnittet? :)

 

Satan vad jag ryste till när Rin skar sig med kniven. Klarar inte av att se sånt.

 

Var en rätt så bra roundup av serien med tanke på att den är baserad på en erogame. Dock lite besviken eftersom min favorit utan tvekan var Kaede ;)

Förresten, någon annan som tyckte att kvalitén på sista avsnittet, speciellt efter reklampausen, var otroligt dålig jämfört med förut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nå, vad tyckte ni om sista avsnittet? :)

 

Satan vad jag ryste till när Rin skar sig med kniven. Klarar inte av att se sånt.

 

Var en rätt så bra roundup av serien med tanke på att den är baserad på en erogame. Dock lite besviken eftersom min favorit utan tvekan var Kaede :P

Förresten, någon annan som tyckte att kvalitén på sista avsnittet, speciellt efter reklampausen, var otroligt dålig jämfört med förut?

 

Mjo, om du också menar själva karaktärerna så ja, det var rätt uselt, jämfört med andra avsnitt iaf.

 

Ganska bra slut, dock lite typiskt haremserier att sluta så här...

 

...med det menar jag att allt mer eller mindre blev som vanligt. De båda är ett par, men med det verkar de inte vara annat än att de just är ett par. De beter sig nästan vanligt mot varandra, alla andra av tjejerna är typ likadana mot honom(även fast han redan är upptagen).

 

Skulle gärna sett att serien inte visat någon "dagen efter"-grej, eller helt enkelt slutat annorlunda(kanske längre fram i tiden, vilket det här iof var...men det märktes då inte)

 

Jag gillade nog första delen av serien bäst, sen kom ett par avsnitt som verkligen fick mig att tappa intresset.

Primula-delen blev bara alltför utdragen, varje avsnitt liknade varandra väldigt mycket. Var ungefär som att se om ett avsnitt som ändras lite smått hela tiden.

Nästan så att jag visste hur dialogerna skulle utforma sig/vad son händer.

Såg dock vidare för att se vad som kommer sen, vilket var tur(tror nog ändå att det var flera veckor som jag inte såg ett enda avsnitt för att jag tyckte det var så trist).

 

Mycket bra serie allt som allt, ska jag betygsätta den lite kvickt så ger jag den 8/10(eller 4/5 om ni så vill).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

'Shuffle! On The Stage' är en omgjord 'all ages' (sexscener bortplockade) version av det första spelet som släpps till PS2. Det har också lite mer material i from av ny introlåt - ORIGINAL!, också av Yuria. Samt fler scenarier, Kareha, Mayumi och, om jag förstått det rätt, Tsubomi.

Räkna med en återportning till PC framöver också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va, har de tagit bort halva nöjet :S

Något får mig att tro att Sony skulle ha något emot sådant innehåll. Sen är det också japansk marknadsföring när den är som bäst. Släpp ett spel, folk köper det. Släpp det på konsol med lite extramaterial (i det här fallet extrascenarier) samma folk köper det en gång till. Släpp den nya versionen till PC igen med lite nytt (I sådana fall brukar det vara sexscener som tillhör de nya scenarierna) och samma personer köper det en tredje gång. Som ytterligare lockbete så slänger man med lite extraprylar som alla som förbokar får. Plus att affärerna som säljer spelen också brukar skicka med lite roligt till alla som förbokar. Vips, samma sak såld tre gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Seg som jag är har jag sett klart serien nu, lång tid efter alla andra. ^^'

Själv tycker jag att det var en underbar serie och i mitt tycke så hade den ett bra slut. Jag tyckte inte att den var särskilt förutsägbar, kanske jag som inte sett tillräckligt med serier av detta slag vad vet jag. :P

 

Min favorit tös var för övrigt Aa-chan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg klart serien för ett bra tag sedan och måste fortfarande bara tycka att slutet var helt värdelöst.

 

Att han

inte valde någon av gudtjejen eller demontjejen var helt värdelöst då de hade byggt upp två intressanta världar som man inte heller fick veta mycket om.

 

Vem dissar chansen till att bli härskaren över demonriket eller gudariket, löjligt.

 

Shit...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...