Hoppa till innehåll
Anime.se

Shuffle!


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

Presentationen nedan skriven av Blå.

laiNxTWYd.png

 

Historik

Shuffle! är företaget Navel's första spel skapelse som gjordes till ett eroge spel till PC. Spelet släpptes sedan också som en remake för alla åldrar till Playstation2 och heter Shuffle! On the Stage. Två uppföljare har även gjorts till Shuffle! och har namnen Tick! Tack! och Really? Really!. Båda spelen innehåller samma karaktärer som Shuffle!. Båda spelen är sidohistorier och fokuserar på andra historier än den om Rin.

 

Flera olika adaptioner på spelet har även gjorts så som en anime, manga och light novel och audio drama. Och den är just animen som jag har tänkt skriva lite om här och dess uppföljare Shuffle! Memories. Animen har licenserats av FUNimation och första volymen släpps den 26/2. Gå in och förboka kan du göra om du vill redan nu.

 

Två prinsessor och en man

aKTsschNx.png

 

Bakgrunden

Tsuchimi Rin är en sjuttonårig pojke som är inneboende hos familjen Fuyou. Efter en olycka när Rin var liten där båda hans föräldrar omkom har han bott hos Fuyou där familjen består av en pappa och en dotter. Dottern i huset, Kaede, är den som får ta hand om Rin, väcka honom, laga mat, tvätta osv. Kaede's mor dog även i bilolyckan där Rin förlorarde sina föräldrar.

 

Framtiden

Världen där serien utspelar sig lever människorna i harmoni med gudar och djävular. En dag är det så dags för Rin och Kaede's klass att få två stycken nya klasskompisar. Och det är inte vilka som helst heller. Båda är prinsessor för respektive ras och har bestämt sig för att gå i samma klass som Rin som båda har tänkt sig som sin framtida make. Vem ska Rin välja och kan det finnas fler kärleksbekymmer runt hörnen?

 

En bra historia

 

Jag tycker att den här seriens historia är riktigt intressant och inte alls tillhör den kanske sedvanliga kärlekshistorian. För samtidigt som man följer Rin's kärleksproblem bjuds man på massa andra historier som tar handlingen framåt i ett bra tempo.

 

Serien kan liknas med Kanon och Clannad där serier fokuserar på en tjej åt gången och tar upp dennes problem och bakgrundshistoria. Rin är även personen som måste hjälpa till för att problemen ska lösas.

 

En djävul, en gud, ett expriment och två människor

 

Fuyou Kaede

Goto Yuko; Lamune, SZS, The Melancholy of Haruhi Suzumiya

AuZpKjPlO.png

Barndomsvän med Rin och bor även just nu ensam ihop med honom då hennes far är bortrest p.g.a arbete. Har även en klubb uppkallad efter sig. KKK (Kita Kita Kaede) som gör allt för att försöka separera Rin från Kaede. Kaede är en ganska så blyg tjej men trivs väldigt bra med att ta hand om Rin.

 

Nerine

Nagami Haruka; School Days

fQuJPpXRJ.png

Är dotter till demon/djävuls härskaren. Har bestämt sig att Rin är den person som hon ska leva resten av sitt liv med. Har en otroligt bra sångröst som hon dock inte visar upp för alla. Kan även använda sig av magi.

 

Lisianthus "Sia"

Aoki Sayaka; Baccano!, D.C. II: Da Capo II, The Melancholy of Haruhi Suzumiya

MpIkvTdaw.png

Dotter till härskaren av gudarna och också en person som bestämt sig för att gifta sig med Rin. En ganska så framåt gående tjej som inte är de minsta blyg utav sig och är även bra kompis med Nerine.

 

Shigure Asa

Itou Miki; Fate/stay night, Kamichu!, Mobile Suit Zeta Gundam

zKuSFKjvc.png

Är Rin's kompis och senpai på skolan de går i. En väldigt aktiv tjej trotts sin svaga kropp.

 

Primula

Hitomi; Happiness!, _summer

iKKVCpkKU.png

Vill inte avslöja allt för mycket om den här tjejen här utan föreslår att man ser serien för att få reda på mer om henne. Hon är en väldigt tystlåten tjej och är även seriens egna lilla loli.

 

Shuffle! Memories

 

Ett tips till de som inte orkar se Shuffle! på sina 24 avsnitt kan ta sig en titt på den här serien som är ett ihop klipp av Shuffle! på 12 avsnitt. Jag tycker faktist att Memories gör ett bra jobb att sammanfatta hela Shuffle! på och sista avsnittet bjuds man på helt nytt material som inte visades i Shuffle!.

 

Tidigare presentation

började titta på animen Shuffle igår . hade bara läst lite om den på diverse forum och blev sådär intresserad av den :)

 

 

så igår så glodde jag på dom 3 första avsnitten och jag tycker serien är härlig :) .. faktiskt riktigt bra

 

den är typ en blandning av flera serier ( lånat av dom kanske ;) ) men typ love hina . green green . girls bravo med flera :) inget illat menat då jag tycker dom serierna är roliga

 

men shuffle är en skön komedi / Lite (Ecchi ) :blush:

 

men jag rekomendera den till er som gillar serierna jag nämnde där uppe :)

 

http://www.animenfo.com/animetitle,1695,buxhzo,shuffle_.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Har sett några avsnitt jag också. Läste dock att även denna serie är skapad från ett Dating hentai spel. Blir nog en till evighets serie med inget slut, dvs den slutar där den startade. Men jag skall väl kolla på något avnitt till och bestämma mig om den är värd att se klar på eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm jag har sett på denna serie sen den kom ut och hittils har den varit riktigt underhållande... men jag tror den liknar mest Da Capo faktist ... Iaf vem tycker ni av tjejerna är bäst da?? elelr ni kanske inte har sett så lågnt än? Själv håller jag mig till Asa-Senpai =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett några avsnitt jag också. Läste dock att även denna serie är skapad från ett Dating hentai spel. Blir nog en till evighets serie med inget slut, dvs den slutar där den startade.

Varför skulle de bli så? Anime som bygger på bishoujospel brukar få till något form av slut. Slutade Kiminozo, Da Capo eller Kanon där de började? Om det är något de bättre bishoujospelen har så är det väldigt välskrivna handlingar (tillsammans med bra CG och musik).

 

Vad gäller Shuffle! så finns det en hel del substans. Visst, det är ingen av de absoluta toptitlarna och ironisk nog i början mest känt för att Navel hade stake att släppa det samma dag som Type Moons Fate/stay night (och för att den väldigt kända illustratören Aoi Nishimata var inblandad), men det är ändå helt okej.

 

Du kan vara ganska säker på att åtminstone andra halvan av serien kommer bjuda på en och annan överraskning när relationerna mellan de olika personerna klarnar till. Tänk också på att serien är satt till 24 avsnitt. Det normala för bishoujospel->anime är 12-13 avsnitt (båda Da Capo serierna har fått 26). Sen ska det bli intressant att se vems scenario de kommer att välja som sluthandling. Jag misstänker Asa (dock något modifierat), men det återstår att se.

 

För den som bryr sig så släpptes nyligen ett nytt spel från Navel, Tick-Tack, som är en liten spinoff som verkar kretsa runt Nerine.

 

Iaf vem tycker ni av tjejerna är bäst da??

Om jag säger att jag köpte den här?

 

sen tycker jag rin-chans kompis liknar han den där perversa från girls bravo lite som jag ej kommer på namnet på nu

Fukuyama.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker också att Shuffle! är en riktigt härlig serie.

Gillar oftast liknande komedi/romans/ecchi serier, men de flesta brukar vara rätt löjliga och dryga på olika sätt(Ichigo 100% är ett bra exempel, tänk senaste OVAn, och många andra episoder).

Det är inget direkt speciellt med serien, det som skiljer den från många andra liknande serier är helt enkelt bara att den gör det mesta bra(och är lite mer "mogen" och seriös).

 

Shuffle har en riktigt mysig animering och design, både på karaktärerna och omgivningen, en såndär varm sommarkänsla. Mycket bra flickor också, vilket spelar stor roll :)

Inga dryga scener med dessa vanliga "missförstånd" där huvudkaraktären misstas att taffsa och får en smäll på käften(och flyger 20 meter bort), vilket är skönt att slippa.

 

Hitills har det inte varit några tråkiga, meningslösa avsnitt heller. Relationerna verkar tas ganska seriöst också, vilket är kul.

Det enda jag stör mig på är dessa störtlöjliga beundrargrupper(som av någon skum anledning jagar en kille 20mot1 runt skolan för att han råkar vara den som har turen att vara favoriten bland flickorna de förföljer)...mycket störande. Det verkar försvinna sakta men säkert nu dock.

 

 

Asa, Kaede och Sia är favoriterna, hoppas på ett bra slut med Sia i fronten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Shuffle har en riktigt mysig animering och design, både på karaktärerna och omgivningen, en såndär varm sommarkänsla. Mycket bra flickor också, vilket spelar stor roll ;)

Aoi Nishimoto är en gudinna.

 

Kanske kan vara intressant att se skillnaden mellan anime och spel:

asarina5hj.th.jpgasaring4xn.th.jpg

Tycker de lyckades fånga in den ursprungliga designen bra.

 

Hur som helst så verkar handlingen ta ordentlig fart i och med avsnitt 12 när sanningen om ett och annat börjar dyka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

ohh jeklar vilken handling serien börja få nu .. börja bli lite seriös och sådär dramaktig handling :) .. ganska kul att dom visar en sån här sida av en komedi/ecchi/romance serie

 

dock så hoppas jag att den blir som den var innan igen om nårga avsnitt

då jag gillar kombinationen som den hade innan det var kul :)

 

btw så verka den blivit lite fan service nu i reklampause klippet hehe ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe, tycker precis tvärtom :)

Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktär, nej tack!

De två senaste avsnitten har gjort mig riktigt besviken, sånt där hör inte hemma i denna serien, de blandar in alla genrer som finns i princip. Fattas bara att någon stålmannen-lik snubbe börjar flyga runt på gatorna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh jeklar vilken handling serien börja få nu .. börja bli lite seriös och sådär dramaktig handling .. ganska kul att dom visar en sån här sida av en komedi/ecchi/romance serie

 

Hehe, tycker precis tvärtom :)

Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktär, nej tack!

 

Alla har vi vår egen smak. Grejen är ju den att spelet saknade de överdrivna scenerna från början av serien. Och ärligt, hur roligt hade det varit om den hade hållit på på det sättet i 24 avsnitt? I alla fall jag har lite högre krav på en serie än urtjatade skämt och troshumor. Gillar man sådant finns det andra serier som levererar det.

 

Dessutom skulle det vara slöseri med en bra handling som just är det starkaste i visual novels. Bilderna och musiken i alla ära, men utan något vettigt att läsa så är sådana spel rent skräp.

 

Sen med "ointressant karaktär", menar du Primula? Hon råkar vara en av nyckelpersonerna i handlingen. Något som kommer bli ännu mer tydligt när du ser avsnitt 14 (som för övrigt var klart bäst hittills). Massor med bakgrundsinformation.

 

Personligen tycker jag de väntade för länge med att komma in på den här delen, men å andra sidan så har de tagit sig ganska stora friheter vad gäller att modifiera handlingen i animen vad gäller första halvan. Nåja, Da Capo behövde också halva sässongen för att komma igång varefter det gick väldigt fort. Jag hoppas bara att de kommer avsluta serien på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh jeklar vilken handling serien börja få nu .. börja bli lite seriös och sådär dramaktig handling .. ganska kul att dom visar en sån här sida av en komedi/ecchi/romance serie

 

Hehe, tycker precis tvärtom :)

Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktär, nej tack!

 

Alla har vi vår egen smak. Grejen är ju den att spelet saknade de överdrivna scenerna från början av serien. Och ärligt, hur roligt hade det varit om den hade hållit på på det sättet i 24 avsnitt? I alla fall jag har lite högre krav på en serie än urtjatade skämt och troshumor. Gillar man sådant finns det andra serier som levererar det.

 

Dessutom skulle det vara slöseri med en bra handling som just är det starkaste i visual novels. Bilderna och musiken i alla ära, men utan något vettigt att läsa så är sådana spel rent skräp.

 

Sen med "ointressant karaktär", menar du Primula? Hon råkar vara en av nyckelpersonerna i handlingen. Något som kommer bli ännu mer tydligt när du ser avsnitt 14 (som för övrigt var klart bäst hittills). Massor med bakgrundsinformation.

 

Personligen tycker jag de väntade för länge med att komma in på den här delen, men å andra sidan så har de tagit sig ganska stora friheter vad gäller att modifiera handlingen i animen vad gäller första halvan. Nåja, Da Capo behövde också halva sässongen för att komma igång varefter det gick väldigt fort. Jag hoppas bara att de kommer avsluta serien på ett bra sätt.

 

avsnitt 15 ? hmm det sänds ju typ idag/imorrn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh jeklar vilken handling serien börja få nu .. börja bli lite seriös och sådär dramaktig handling .. ganska kul att dom visar en sån här sida av en komedi/ecchi/romance serie

 

Hehe, tycker precis tvärtom :)

Massa överdrivet dramatiska scener om en totalt ointressant karaktär, nej tack!

 

Alla har vi vår egen smak. Grejen är ju den att spelet saknade de överdrivna scenerna från början av serien. Och ärligt, hur roligt hade det varit om den hade hållit på på det sättet i 24 avsnitt? I alla fall jag har lite högre krav på en serie än urtjatade skämt och troshumor. Gillar man sådant finns det andra serier som levererar det.

 

Dessutom skulle det vara slöseri med en bra handling som just är det starkaste i visual novels. Bilderna och musiken i alla ära, men utan något vettigt att läsa så är sådana spel rent skräp.

 

Sen med "ointressant karaktär", menar du Primula? Hon råkar vara en av nyckelpersonerna i handlingen. Något som kommer bli ännu mer tydligt när du ser avsnitt 14 (som för övrigt var klart bäst hittills). Massor med bakgrundsinformation.

 

Personligen tycker jag de väntade för länge med att komma in på den här delen, men å andra sidan så har de tagit sig ganska stora friheter vad gäller att modifiera handlingen i animen vad gäller första halvan. Nåja, Da Capo behövde också halva sässongen för att komma igång varefter det gick väldigt fort. Jag hoppas bara att de kommer avsluta serien på ett bra sätt.

 

Tycker bara att de blandar in för mycket av allt. Sen hjälper det ju inte att väldigt många gör exakt samma sak(vi får att en viss karaktär inte är människa, utan något helt annat), det känns så efterapat...och ja, jag menade Primula, helt ointressant. Så långt jag sett så är killen huvudrollen, och alla hans beundrare, om de ändrar det blir jag lite sur. Men jag är inte oroad.

 

Sen så är inte utjatade skämt och troshumor något som gör att jag gillar serien. Det är ett triangeldrama(eller kanske ännu mer), så jag hade helt enkelt bara förväntad mig bra story romansmässigt, gillar inte alls som det är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 15 ? hmm det sänds ju typ idag/imorrn

Shuffle! sänds på torsdagnätter kring tolvslaget på Wowow. Brukar kunna se det någon gång mellan 20-21.

 

 

>>Wilcon

Tjae, om du inte får vad du väntat dig så kan jag förstå en viss besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 15 ? hmm det sänds ju typ idag/imorrn

Shuffle! sänds på torsdagnätter kring tolvslaget på Wowow. Brukar kunna se det någon gång mellan 20-21.

 

 

>>Wilcon

 

Tjae, om du inte får vad du väntat dig så kan jag förstå en viss besvikelse.

 

jag menade avsnitt 14 haha :)

 

kan du se den kanalen ? .. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag menade avsnitt 14 haha :)

 

kan du se den kanalen ? .. :rolleyes:

 

Det är lite svårt att få in japanska betalkanaler via satelit när man bor på andra sidan jorden. Men duktiga som japaner är så är det många som cappar sådana sändningar och lägger ut på olika P2P-nät. Var tror alla filmer kommer ifrån som olika grupper textar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Jag har också börjat se Shuffle! nu, jag läste om den på a.n.n. och den verkade mysig på nåt sätt ^__^ Jag har läst lite Love Hina och jag är lättad över att få slippa den sortens humor (nämnt tidigare i denna tråd) som när Keitarou råkar kleta på någon/några av tjejerna från Hinata. Då jag inte läst/sett kärleksserier (förutom då Love Hina) så kommer jag nog fortsätta se på denna och det kommer jag nog trivas med. Den är som sagt mysig och det finns nån mysig stämning i serien som gör att man småler när man kollar på den och att det är lite ecchi i den skadar ju aldrig :rolleyes:

 

Jag har dock bara sett första avsnittet men den var lagom rolig måste jag få säga och om serien fortsätter i den stilen så nöjer jag mig med det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Avsnitt 20:

Personligen tycker jag att det helt plötsligt blev väldigt sorgset, Rin måste vara helt jävla blind om han inte märkte hur Kaede såg ut och hur hon mår. Han är lite för uppslukad av Asa-Senpai...

 

Sigh, ja vi män kan vara ganska blinda för det uppenbara ibland men det här är ju löjligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att han börjar tänka på sig själv mera samnt att han känner sig skylldig till varför kaede känner som hon gör samnt att han vill bestäma sig för nåt och inte göra illa alla andra samnt så tycker jag att Asa senpai och Rin passar väldigt bra ihop *alltid gjort det* Men jag tycker att at Sia's tvilling försvan rätrfort iaf inte lika dramatisc som Nerines klon :| Jag igentligen int4e att nån av tjejerna ska råka illa ut utan att alla ska få R :D Som Sia sa att hos gudarnas rike kan man ha flera fruar hehe... det skulle vara ett perfekt slut annser jag men men man får se om det blir så
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...