Benderu Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Kollade denna trailer för ett tag sen... tänkte... "Fan.. den här filmen värkar ju grym!" Menn nu slog det mig...När kommer den ut? Har inte sett så mycket om den och jag såg inget releas datum häller på railern jag tittade på. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Filmen hade premier den 17:de April i Japan. Geneon släpper filmen under sommaren i USA. Den andra filmen släpps 2005. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pudrad^fjolla Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 >:D är inte appleseed från samma skapare som gjorde ghost in the shell, fast till och med innan den. typ i slutet av -80-talet nån gång? rätta mig om jag har fel. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Appleseed släpptes -88 och Gits släpptes -95. Masamune Shirow skapade båda serierna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pudrad^fjolla Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 >:D ska dä komma en ny version av den eller? Fan det har jag missat. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yidaki Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 >:D ska dä komma en ny version av den eller? Fan det har jag missat. skapad 90% med datorgrafik: http://www.a-seed.jp/verkar inte bli hälften så bra som första filmen. men man måste ju se den ändå :D [. . .] Masamune Shirow skapade båda serierna.han skapade mangorna. men han hade inte så värst mycket kreativ kontrol över animerna. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Anji Kishu Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 [. . .] Masamune Shirow skapade båda serierna.han skapade mangorna. men han hade inte så värst mycket kreativ kontrol över animerna. Ifall han har någon kreativ inflytande eller inte under/innan produktionen utav animationerna har jag ingen aning om. Jag poängterade enbart ut att han skapade serierna (mangan). :P Borde varit med utförlig när ja skrev det tidigare inlägget Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Vad jag förstått är denna fristående från den förra Appleseed filmen, har jag rätt? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
stefan Skrivet maj 6, 2004 Anmäl Share Skrivet maj 6, 2004 Kan inte säga att jag gillar den gamla Appleseed-filmen precis... hoppas nya blir bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Har nyligen sett den nya. Den har rätt häftiga actionscener, men storyn kunde varit lite bättre. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaku Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 jo ja har sätt den me, snyggt animerat men storyn som Zoushoka-San säger kunde varit bättre. Händer inte så mycket i den annars... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 22, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 22, 2005 Borde man se den gamla? Eller är bara den nya en ny version på den gamla? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zimeon Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Den gamla har fått usel kritik. Den nya är inte särskilt trogen originalet (kolla bara på hur Hitomi ser ut!) men jag tyckte den var helt OK som film i sig. Jag väntar mig ändå inte att någon skall kunna göra film av Appleseed. Och Briareos knarrande läderjacka ägde. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wilcon Skrivet februari 23, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 23, 2005 Såg den för ett tag sedan. Som alltid med dessa ursnygga animationsfilmer så var den mycket sämre än vad jag trott. Dålig var den inte, men jag ser inget större nöje av dessa scener a' la Matrix(jag tål inte sådant, sådana fighter ser bara löjliga ut, ett misslyckat försök att få det att se "coolt" ut.). Storyn höll ganska bra dock, och kombinerat med bra karaktärsdesign och ganska bra musik så var den helt klart värd att se. En 6.5/10 kan vi väl säga. Som alltid med filmer så känns allt så hastigt, av alla animefilmer jag sett har bara filmer baserade på en serie(som Kenshinfilmen, Cowboy Bebop, EoE m.m, dvs filmer mer gjorda som ett långt avsnitt av en episod till serien) varit mer än bara bra(undantag för Grave of the Fireflies och några få till förstås :) ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LizZiGicLae Skrivet februari 24, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 24, 2005 (undantag för Grave of the Fireflies och några få till förstås :) ) Yeah, jag hoppas du räknar med Tokyo Godfathers där. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zoushoka-San Skrivet februari 27, 2005 Anmäl Share Skrivet februari 27, 2005 Någon som vet om de som gjorde filmen har några andra animé-filmprojekt på gång? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
thakandymahn Skrivet mars 6, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 6, 2005 såg den för ett litet tag sen, tyckte att den var häftigt målad! har ni några tips på anime:s som är gjorda i samma stil?? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg