Hoppa till innehåll
Anime.se

Appleseed


Benderu
 Share

Rekommenderade inlägg

Kollade denna trailer för ett tag sen... tänkte... "Fan.. den här filmen värkar ju grym!" Menn nu slog det mig...När kommer den ut? Har inte sett så mycket om den och jag såg inget releas datum häller på railern jag tittade på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>:D

ska dä komma en ny version av den eller? Fan det har jag missat.

skapad 90% med datorgrafik: http://www.a-seed.jp/

verkar inte bli hälften så bra som första filmen.

men man måste ju se den ändå :D

 

 

[. . .] Masamune Shirow skapade båda serierna.
han skapade mangorna. men han hade inte så värst mycket kreativ kontrol över animerna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[. . .] Masamune Shirow skapade båda serierna.
han skapade mangorna. men han hade inte så värst mycket kreativ kontrol över animerna.

 

Ifall han har någon kreativ inflytande eller inte under/innan produktionen utav animationerna har jag ingen aning om. Jag poängterade enbart ut att han skapade serierna (mangan). :P Borde varit med utförlig när ja skrev det tidigare inlägget :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Den gamla har fått usel kritik. Den nya är inte särskilt trogen originalet (kolla bara på hur Hitomi ser ut!) men jag tyckte den var helt OK som film i sig. Jag väntar mig ändå inte att någon skall kunna göra film av Appleseed. Och Briareos knarrande läderjacka ägde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg den för ett tag sedan.

 

Som alltid med dessa ursnygga animationsfilmer så var den mycket sämre än vad jag trott. Dålig var den inte, men jag ser inget större nöje av dessa scener a' la Matrix(jag tål inte sådant, sådana fighter ser bara löjliga ut, ett misslyckat försök att få det att se "coolt" ut.). Storyn höll ganska bra dock, och kombinerat med bra karaktärsdesign och ganska bra musik så var den helt klart värd att se. En 6.5/10 kan vi väl säga.

 

Som alltid med filmer så känns allt så hastigt, av alla animefilmer jag sett har bara filmer baserade på en serie(som Kenshinfilmen, Cowboy Bebop, EoE m.m, dvs filmer mer gjorda som ett långt avsnitt av en episod till serien) varit mer än bara bra(undantag för Grave of the Fireflies och några få till förstås :) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...