Hoppa till innehåll
Caroibara

Japanska dramas

Rekommenderade inlägg

Är det en sån där serie som skamlöst vältrar sig i ömkan och sentimentalitet och som verkar vara gjord enkomt för att få tittarna att lipa? För det är vad namnet får det att låta som. :P

Ja. Besvärande dåligt skådespeleri i de sentimentala scenerna också. Boken är bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jo, jag drog mig själv lite för att se den först, för att jag trodde den var precis som du tänker. Men nja, den väl både och.

Baserad på en verklig historia om en ung tjej (15 år) som får diagnosen Machado-Joseph sjukdom, en sjukdom som gör att man gradvis förlorar all kontroll över sin kropp, samtidigt som man är fullt frisk i hjärnan. Det mer intressanta är karaktärernas utveckling.

Matsuyama Kenichi (bl.a. L i Death Note), spelar skolans populära kille som först intresserar sig för huvudpersonen Aya, men drar sig när han tycker hon börjar bli konstig. Man känner knappt igen honom i rakat huvud. XD

Nishikido Ryo (bl.a. den elake maken i Last Friends) spelar en kille som förlorat stor del av sin livskraft sen hans bror dog i en olycka.

Bara sett fyra avsnitt än så länge. Men jag gillar den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Ja. Besvärande dåligt skådespeleri i de sentimentala scenerna också. Boken är bättre.

Hehe, jag brukar skratta till lite när det är så dåligt spelat. Fast man egentligen ska gråta där. Usch, vad jag känner mig ond och kall!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Har inte sett något av de nyaste serierna, något sevärt kommit!?

De senaste jag såg var Bloody Monday 2 samt Liar Game 2. Mycket bra båda två, men är nog lite mer sugen på komedi nu!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

De senaste jag såg var Bloody Monday 2 samt Liar Game 2. Mycket bra båda två, men är nog lite mer sugen på komedi nu!

Nu har jag varit lat och inte orkat läsa igenom alla sidor XD

men vill du ha komedi så rekommendrar jag Nodame cantabile :3 har inte själv sett klart den än, men tycker den är rätt så..hm, festlig? ^^

Sen finns det ju romans/drama/komedin Zettai kareshi, har också sina små roliga moment.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Nu har jag varit lat och inte orkat läsa igenom alla sidor XD

men vill du ha komedi så rekommendrar jag Nodame cantabile :3 har inte själv sett klart den än, men tycker den är rätt så..hm, festlig? ^^

Sen finns det ju romans/drama/komedin Zettai kareshi, har också sina små roliga moment.

Hehe, sett båda såklart. Lite det som är problemet, man har ju alltid redan sett dom där "kända" serierna som alla alltid rekommenderar! :D

Så nuförtiden måste man alltid gräva på Dramawiki och kolla ens favoritskådespelare och vad dom gjort på sistone. Såg tex nyss att det kommit en ny säsong på Hotaru no Hikaru. En serie som jag gillade starkt så den ska jag kolla närmre på.

Men tack såklart för tipsen! ;)

Oh, btw. Nodame Cantabile gillade jag som fan, tyvärr var de två SP-avsnitten som följde inte alls lika intressanta. Dock kommer det två långfilmer när som helst som ska fungera som avslut. Höga förväntningar! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu