Hoppa till innehåll
Anime.se

Japanska dramas


Caroibara
 Share

Rekommenderade inlägg

HYD serien var grym, även om det känndes som om de drog ut på det lite väl mycket i andra säsongen.

 

Längtar till filmen kommer :D

 

Nani???!!!! :O :O :O Säsong 2??

hur kan jag missat det? var var var?

 

BTW finns inte det någon sajt där man kan se en massa J-dramas online?

Jag minns bara inte adressen och har inte sett Lysse här eller annans stans på ett bra tag så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Tips för er som gillade Juri Ueno i Nodame Cantabile (som spelade just Nodame): Last Friends. Hon är fantastiskt bra i den! Serien är ett drama om vänskap/kärlek, kvinnomisshandel och delvis utspelar sig i ett kollektiv. Juri spelar en ung kvinna som är förälskad i sin väninna Michiru från högstadiet. Michiru i sin tur har precis flyttat in hos sin pojkvän, som börjar bli allt mer kontrollerande och våldsam. Bland det bästa jag sett i den dramatiska TV-kategorin från Japan på ett tag. Tycks vara inspirerad av mangan Nana, men går lite mer på djupet i vissa aspekter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej. Jag har inte sett Zettai Kareshi, men en sökning visar att huvudpersonen i den serien heter Saki Aibu. http://wiki.d-addicts.com/Aibu_Saki

 

Juri Ueno har varit med i både filmer och TV-serier. Här står de flesta med tror jag: http://wiki.d-addicts.com/Ueno_Juri Jag funderar på att gräva upp lite av hennes äldre filmer och TV-serier och se om de är något att ha. Och om det någonsin görs en TV-adaption (icke-animerad) av Skip Beat så hoppas jag att Juri Ueno får spela Kyoko. Hon är som gjord för rollen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Har bara sett ett tjugotal j-dramor tror jag.

 

Gillade främst

 

1 Litre of Tears (alltid gillat tårdrypare, men detta satte nog nytt rekord för mig. En hög ribba, toleransgrad för mig nu, vilket är lite synd då jag fortfarande gillar tårdrypare)

 

Nobuta wo Produce (idolerna spelar faktiskt riktigt bra här, till skillnad från många andra serier)

 

Summer Snow

Beautiful Life

Long Vacation

Nodame Cantabile

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

hana yori dango är en sreie man kan inte sluta se på!! den är baserad på mangan/animen men alla tre slutar olika!! rekemenderar STORT!

 

Koizora är en romantisk och sorlig j-drama. svårt att beskriva men oxå ett måste se serie.

 

Och till sist Hanazakari no Kimi Tachi e är oxå en jätte bra serie! rekomendera till alla ouran high school host club älskare!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Började titta på Futatsu no Spica idag, och till min förvåning märker jag att jag själv faktiskt varit på skolan som den utspelar sig i! Nihon Kougakuin Senmongakkou (Hachioji Campus) heter skolan och är förstås egentligen ingen rymdskola, och eftersom det är en yrkesutbildning/ett universitet så bär inga elever skoluniform (tråkigt nog). Jag var där på öppet hus två gånger eftersom jag funderade på att börja där.

 

Inte bästa jämförelsebilden, men jag hade inga bilder ur samma vinkel.

 

3091250005_8fa7e45357.jpg

 

TchFPdQtt.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Ännu ett lite mer udda ställe man varit på :P

 

Pink Big Pig eventhall i Kabukicho, Shinjuku.

 

Här i "Ketsuekigata betsu onna ga kekkon suru houhou" ("Hur kvinnor med olika blodgrupp gifter sig"), avsnitt 2.

YPdCbQMVO.jpg

 

På BeForU-event maj 2008 tror jag. Ursäkta den dåliga mobilkamera-bilden, man fick inte fota där. :P

uiqgAowTO.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Liar Game 2 sändes i tisdags i Japan och är en serie jag väntat på och sett fram emot ganska mycket. Problemet är att jag inte hittat några subs än, då jag inte kan japanska så brukar detta bli ett problem >.< Om någon annan som kollat in denna serie vet något så kan ni gärna länka till subs :rolleyes:

 

Om ni inte sett Liar Game så tycker jag ni ska göra det nu för den är grymm!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som står för garderoben i Konkatsu gillar svenska kläder XD

 

Detta i ett och samma avsnitt

NoxCYOxuK.jpgHIiIcrFmN.jpg

 

Liar Game är grym. Men både Toda Erika och Matsuda Shota har mognat så pass mycket sedan första serien, att jag inte riktigt vet om tvåan kan bli bra på samma sätt som ettan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faktiskt inte sett några episodes ur LG2 men tänker iaf kolla pga att Kichise Michiko fortfarande är kvar. ^^

Kanske inte världens kändaste skådis men jag gillar henne starkt. Har varit med i ett par doramas jag gillade starkt så som LG, Maou och Bloody Monday. Ska nog ta och börja kolla på LG2 för jag gillade första serien så tycker att uppföljaren är värd ett försök. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som står för garderoben i Konkatsu gillar svenska kläder XD

 

Detta i ett och samma avsnitt

NoxCYOxuK.jpgHIiIcrFmN.jpg

 

Liar Game är grym. Men både Toda Erika och Matsuda Shota har mognat så pass mycket sedan första serien, att jag inte riktigt vet om tvåan kan bli bra på samma sätt som ettan.

 

Haha, kan det kanske inte vara så att det är karaktärsrelaterat? (Kan inget som serien, utan en öppen fråga)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, kan det kanske inte vara så att det är karaktärsrelaterat? (Kan inget som serien, utan en öppen fråga)

Nja, detta var helt random. De har aldrig pratat om Sverige eller så. Och jag tror inte skådespelarna får välja kläder själva.

 

Angående Kichise Michiko - hon var sexig i Bloody Monday, men i de flesta andra serier har hon varit väldigt stel. I framför allt Taiyou to umi no kyoushitsu (Kitano Kii <3) så var hon helt bedrövlig. Å andra sidan spelade hon en sån där karaktär som man ska hata.

 

Får nästan säga samma sak om Ashina Sei - grym och sexig i Bloody Monday, men blä i Saru Lock. Hon passar verkligen inte i den rollen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Kichise Michiko - hon var sexig i Bloody Monday, men i de flesta andra serier har hon varit väldigt stel. I framför allt Taiyou to umi no kyoushitsu

 

Har inte sett så många serier och har inte någon riktig anledning till att gilla henne men gör det bara. Har heller inte sett "Taiyou to umi no kyoushitsu" så får hålla mig borta från den.

 

Fortsätter med att fråga ifall någon sett Kuitan och isåfall, är den sevärd? Slänger också in en förfrågan efter en bra mystery eller liknande serie när jag ändå är igång. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite osäker på vad du menar med mystery, men om det är mordgåtor så kan jag tipsa om dessa:

 

Mr. Brain - Typ Japans svar på CSI. Riktig rolig också, Haruka Ayase och Kimura Takuya.

Galileo - Polis som tar hjälp av en professor för att lösa mordgåtor. Shibasaki Kou.

Voice - Universitetselever som pluggar till "såna som studerar lik" (vad de nu heter...) och hjälper till med mordgåtor. Ishihara Satomi.

Puzzle - Oansvarig lärare med tre elever som ständig dras in i mordgåtor. Också rolig. Ishihara Satomi.

Mop Girl - Begravsningsbyrå-städerska som kan se in i framtiden, mot sin vilja, försöker hindra att människorna dör. Komedi. Kitagawa Keiko.

 

Oj, nu blev det mest komedier visst... XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja just det. Obducent.

 

Mop Girl är asrolig. Fast egentligen kan hon inte se in i framtiden, utan åker snarare bakåt i tiden. Tanihara Shosuke är också riktig rolig i sin roll.

 

Kitagawa plays the part of the slow but hardworking Momoko, a low-ranking employee at a funeral services company who carries a mop as part of her job. However, Momoko happens to possess a strange ability. Whenever she comes across the corpse of someone who has left strong feelings behind, she travels back in time to save that person from his or her fate.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle nog personligen inte kalla Mop Girl för asrolig, men smaken är som baken etc osv. :V

 

Apropå mysterieserier, visst finns Mästerdetektiv Conan som J-drama, va? (Är den bra?) Och så Kindaichi Shounen no Jikenbo och Tantei Gakuen Q. Har inte sett någon av dem, men... kanske värt att kolla in om ungdomsdetektivserier hade varit något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska kolla in Voice, Puzzle och Mop Girl. Sett Mr Brain och Galileo och gillade båda starkt.

Tantei Gakuen Q har jag också sett men gillade inte den lika mycket, fast dock sevärd. Ska börja kolla på Kuitan nu ikväll och se hur den är, skulle kunna bli en ganska rolig serie, får se. Har inte sett mycket dorama men det är nog för att jag gillar serier som Mr Brain och Galileo mest (roligt att du nämnde just dom) och känns som att dom är ganska sällsynta. Kiina var också ganska bra och lite lika tema. Gonzo var också en riktig skön serie för folk som gillar sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mop Girl var bra, men tog slut alldeles för fort. Jättebra kemi mellan killen och tjejen i huvudrollen och intressanta fall. Sedan var det en blandning av drama och humor som funkade riktigt bra, med tanke på att det handlar om en städfirma som mestadels torkar upp blod från brottsplatser...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Kollar på 1 liter tårar just nu. Alltid lika kul när man känner igen mindre kända platser som man varit på. Gick förbi det här lunchstället varje dag på väg till skolan i Takadanobaba. Var alltid lång kö utanför, så jag åt bara där en gång. Mycket mat för pengarna!

 

YwPTqbMgY.jpg

(Fujiki Naohito på bilden)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 liter tårar

Har hört titeln, men har ingen aning om vad det handlar om. Är det en sån där serie som skamlöst vältrar sig i ömkan och sentimentalitet och som verkar vara gjord enkomt för att få tittarna att lipa? För det är vad namnet får det att låta som. :P

 

Inget fel med det i sig, förstås. Japanerna verkar tycka om sånt. Det brukar alltid vara ett sådant i det närmaste burdust hanterande av ledsamhet i de japanska dramaserier jag har sett, så pass att det känns som att det bara hade kunnat vara mindre maskerat om de hade haft en skylt som blinkade "gråt nu" i dramatiska scener. ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...