Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Eftersom det finns en sub ute nu så är det väl inte nödvändigt att gömma texten.

 

Bra avsnitt. Archer vs Berserker är en av de händelser som jag var riktigt nyfiken på att se då denna inte beskrivs i detalj alls i spelet. Annat än Archers ytterst manliga kommentar innan han börjar. Dessutom lyckades han ha ihjäl Berserker flera gånger. Hårding. Ultimate Blade Works var också riktigt snyggt genomförd.

 

Förtitten för nästa avsnitt bådar väldigt gott, även om jag hoppats på att det skulle komma med i detta avsnitt. Men eftersom Archer var så hård så kan jag leva med det. Ska bli intressant att se hur långt Studio Deen vågar gå.

 

Illya får massor med poäng i detta avsnitt också.

 

>>Vicke

Jag har faktiskt inte märkt att Shiroh vad med på bilden innan du nämde det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag är nyfiken på avsnitt 14. Undrar vad Rin tänker göra med Saber där i kyrkan ;) (eller det som liknar en kyrka).

 

Jag gissar nästan på att fokusen nu kommer läggas på Saber och Shirohs relation, och att försöka göra Saber "combatduglig" igen. Antar att Rin kommer alliera sig helt med Shiroh nu när hon förlorat sin servant (man ser återigen hennes juveler i previewen i avsnitt 13. Men detta är ju bara mina gissningar. Jag har inte spelat spelet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nytt intro i avsnitt 15 som var mediokert. This Illusion/Dysillusion är betydligt bättre.

 

De behöll grundidén till hur de får Saber på fötter igen från spelet men gemonförandet var helt annolunda och en aning knasigt.

 

Jag hade väntat mig att Berserker fighten skulle vara över i det här avsnittet, men det blir först nästa vecka. Visuellt fick de det hela riktigt snyggt men valet av musik var lika lamt som när Saber slogs not Berserker första gången. I det hela är jag annars nöjd. Sabers reaktion när Shiroh lyfte upp henne i början var tämligen roande, och likaså när de sitter på varsin ända av sängen som två fånar efter "manaöverföringen".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mmm, det nya introt var inte dåligt, men hade en betydligt bättre föregångare.

 

allvarligt talat så var det lite kroppskontakt, när man skulle ha så mkt som möjligt för att vara säkra på att lyckas... jaja, e ganska säker på att de hade ganska mkt mer kroppskontakt i spelet... avsnittet i sig, tog slut för snabbt :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Dread

Jo, de hade ju samlag, men istället för att visa det så körde de någon stiliserad variant som var något knasig. Sen fick inte stackars Rin vara med heller... Är ändå rätt förvånad över att det finns en såpass fräsch säng i en sådan ruin.

 

Tjae, jag lovade ju flaskis att visa vad som händer ursprungligen. Tämligen säker på att ganska många redan sett följande bilder, men för att vara lite övertydlig så gäller följande för nedanstående länk (även om 18-års gräns egentligen inte existerar i svensk lagstiftning):

 

18kinshi.gif

 

Med denna varning så finns bilderna här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förutom 3d draken ,usch.

Och jag som hade lyckats förtränga eländet. Skar sig totalt mot resten av animationen. Pinsamt.

Eller ett tecken på att just den scenen gjordes ganska hafsigt. Kan ju vara att Studio Deen inte var helt säkra hur de skulle göra från början.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Avsnitt 16:

 

Jag gillar hur Illya ändrar attityd 180 grader när Berserker biter i gräset, och ännu mer Sabers reaktion när hon kryper fram under Shirohs täcke :) . I det hela inget nytt bortsett från Caster och Assassin på slutet som är nytt. Nästa avsnitt verkar (att döma av några sekunders vilt blandad förtitt) komma med en hel del nytt material. Eller så minns jag bara inte allt. Allt som allt var det lika bra som de senaste avsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några frågor om Fate/Stay Night:

 

Uppenbarligen så bygger animen på ett spel, vad är det för typ av spel?

 

Bra/dålig?

 

Cencyren som DB visade på bilderna finns de med i originalet?

 

Är det stillbilder eller rörligabilder i spelet?

 

Hur får man tag på ett sådant spel?

 

Tack för mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några frågor om Fate/Stay Night:

 

1. Uppenbarligen så bygger animen på ett spel, vad är det för typ av spel?

 

2. Bra/dålig?

 

3. Cencyren som DB visade på bilderna finns de med i originalet?

 

4. Är det stillbilder eller rörligabilder i spelet?

 

5. Hur får man tag på ett sådant spel?

 

Tack för mig

 

1. Visual novel/bishoujo spel/erogame. Vad man nu vill. Det är ett spel bestående av stillbilder och text. F/sn har också rätt snygga effekter i form av in och ut zoomningar, rotationer av sprites och liknande som ger en viss dynamik.

 

2. Om man gillar en väldigt bra story och att läsa och kan leva med att ett spel inte behöver vara en utmaning utan en upplevelse så är det mycket bra.

 

3. Ja, enligt japansk efterkrigslagstiftning (med amerikansk påverkan) så får inte genitalier visas på bil eller film. Undantaget medicinsk facklitteratur. Bryter man mot detta kan det få rätt tråkiga följder. (registrering hos Japantimes krävs).

 

4. Se 1

 

5. Hur får man tag på "vanliga" spel? Man köper dessa (eller använder sig av mer ljusskygga alternativ). himeyashop.com är väl den enda affär som säljer sådana spel internationellt. Men de tar hutlösa överpriser så det är bättre att använda någon importservice som crescent shop.

 

Sen finns det ett översatt demo hos insani.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 17 är nog helt klart bäst hittills. Efter att nästan ha följt 'Fate'-scenariot rakt av med lite 'UBW' inklämt så börjar avsnitt 17 att följa 'Fate' till en bit in då en en blandning av 'UBM', 'HF' och något helt eget börjar hända. Me likes. Hur mycket jag än gillar att känna igen mig i den här typen av anime så är det ändå en stor skillnad när något oväntat händer och skaparna visar lite uppfinningsrikedom. Förtitten för avsnitt 18 bådar lika gott den.

 

Betyg: fem av fem möjliga tentakler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njae, det är bara hur min skala ser ut. Aftonbladet har plus, Expressen getingar och DB använder tentakler. Jag var mest bara nöjd för att det börjar bli lite oförutsägbart nu.

 

För att återkomma till serien; Det som egentligen "borde" ha hänt är att Shiroh går ut med Saber, träffar på ********* och får stryk, för att sedan ägna sig åt lite annat när de kommer hem. Men av någon anledning tror jag inte det kommer hända i animen med tanke på att Deen verkar komma med en egen tolkning, vilket jag absolut inte har något emot så länge det är bra.

 

Så visst, detta är vad som hände i spelet ungefär såpass långt.

 

Än en gång gäller detta:

 

18kinshi.gif

 

 

Bilderna finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Genom att kolla på bilder tvivlar jag på att du kan förstå hela spelets grund :P

Försökt spelat spelet själv, men inte lyckats särskilt bra med att förstå det, eftersom det är en massa kanji och strunt som är ivägen.

 

Avsnitt 17 var bra! Börjar bli intressant nu när vi också fick se Caster's ansikte. Tycker FSN bara blir bättre och bättre för varenda avsnitt.

 

BTW, tycker dess nya op är bättre än det förra, men det är jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska ja var ärlig så tycker jag att båda opna har samma klass grymt bra klass, men det kan vara för att jag lyssnat sönder första opn :P

 

avsnittet var helt ok, men nästa verkar bli bättre ändå

 

såg trailern på "live-action" fate stay night, även kallad Faith stay knight... verkar inte vara mkt att se, tänker inte den spoila animen i vilket fall, så nej tack faith stay knight för min del.

btw den verkar följa spelet noggranare än animen, så eventuella bilder som DB visat under varning finns med, men då i live-action.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag är lite tråkig, men jag tycker att det ursprungliga introt är bäst.

 

såg trailern på "live-action" fate stay night, även kallad Faith stay knight... verkar inte vara mkt att se, tänker inte den spoila animen i vilket fall, så nej tack faith stay knight för min del.

Huh, cosplay-porr. Det enda som är mer pinsamt än usel cosplay. Har fortfarande men efter några minuter av Iyarashi Angels (Galaxy Angels) jag råkade se för över ett år sedan. Jag brukar lyckas glömma att det faktiskt finns tills någon tar upp det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är riktigt imponerad av hur Deen lyckades med det här avsnittet.

Avsnitt 18 var det bästa hittills för min del då det, även om det använder delar från Heavens Fate, ändå är något så gott som helt eget. Deen lyckas väldigt bra här. Varför?

 

När man spelar F/sn så tvingas man spela de tre olika scenarierna i rätt ordning; Fate, Unlimited Blade Works och Heavens Feel. Förutom att de skiljer sig åt rent handlingsmässigt så får man också reda på mer och mer om kampen, om alla servants och framförallt om huvudpersonerna vid sidan av Shiroh. Det är knappast en spoiler så, Fate handlar om Saber, UBM om Rin och Heavens Feel om Sakura.

 

Genom att följa Fate, som jag tror lämpar sig bäst av alla för en anime, så är serien bra nog. Men hur får man i de viktiga bitarna av de andra scenarierna på ett bra sätt, som trots allt behövs för att avsluta helhetsbilden av F/sn. Studio Deen löste genom att slänga in några sidohandlingar som här fungerar som en del av Fate. Och jag är imponerad över hur bra det fungerar. Visst, det följer inte spelet men det är ändå trovärdigt och för de som inte är bekanta med spelet så får de ändå med sig allt viktigt från spelet.

 

Till själva avsnittet. Det viktigaste i här avsnittet är sanningen om Caster och så Sakuras historia. Actionscenerna var riktigt bra. Souichirou är riktigt hård, rör inte en min och mosar sten med nävarna. Jag satt i alla fall på helspänn rakt igenom.

Dessutom:

Sakura klär sig bra i åtsittande läder <3

 

Vad gäller nästa avsnitt så ser det ut som om den här sidohandlingen kommer avslutas och handlingen går in på Fate igen. Namnet på nästa avsnitt och sista bilden i förtitten tyder på det. Men jag skulle inte ha något emot en lite egen variant på det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...