Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

20 var f.ö ett sådant avsnitt jag sett fram emot sen.. i princip Saber dök upp i serien :)

Håller fullständigt med dig Flaskis, jag har också sett fram imot det nästan hela serien. Det tog ett tag innan det kom men det var väldigt bra, skönt med någonting annat än alla fighter som har varit under dom senaste avsnitten.

 

Fick förövrigt lite mer stöd för min teori om Archer, ska bli kul att se om den stämmer (kräver mycket viljekraft att inte titta på din spoiler om Archer DB) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

De som gillade avsnitt 20 kommer gilla 21 minst lika mycket.

Lite action i början, massor med karaktärsutveckling och ett och två frågetecken försvinner.

 

*Det besvaras varför Shiroh har ett sådant potential som han har.

*Det förklaras vem Blondie/Goldie/Gilgamesh är och hans Gate of Babylon.

*Shiroh väljer det mest dramatiska tillfället att berätta för Saber hur han känner för henne.

*Saber är inte bra på att laga mat :P

*Till skillnad från spelet har de inte sex när se släpat sig hem. Men hellre en kyss och inget mer än den hemska CG-draken...

*Det klargörs vem som är Lancers 'master'.

 

Det här avsnittet får full pott. Och jag ska nog ta och se om det nu på direkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg en av de allra bästa crossovers hittills idag.

 

sakura_luv_s.jpg

Rider: "Sakura! Det här är fel spel!"

 

(Utan någon Senjutsuki ligger de ganska risigt till där skulle jag vilja säga.)

 

Originalet:

muvluv_s.jpg

 

Nåja, är allt annat än objektiv när det gäller MuvLuv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 21 var verkligen fruktansvärt bra, om jag också ska betygsätta det så blir det 5 av 5.

Vet inte om man kan kalla den första halvan för en fight egentligen, jag skulle snarare säga att det var mycket bra drama precis som den andra delen var. Vi fick inte reda på vem Archer är än, antar att det kommer komma i ett av dom sista avsnitten. Nog för att jag är till 99% säker på att jag har listat ut det så vill jag ha det bekräftat.

 

Jag hade dock fel om vem som var Lancers mästare, jag hade inbillat mig att prästen(glömt namnet) var Gilgamesh gamla mästare från förra kriget.

Precis som förra gången så kommer det bli ännu en jobbig vecka att vänta på nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>>Orrin

Jag är tveksam till om det kommer nämnas i animen. Animen kommer nog helt köra på 'Fate' spåret den tid som är kvar och där nämns det aldrig utan man får bara lite ledtrådar. I 'UBM' så nämns det hela då handlingen där kretsar runt det. Men jag tror att ledtrådarna i animen varit lite fler.

 

Av ren nyfikenhet, vem trodde du det var?

Han heter förresten Kirei Kotomine.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det kanske blir en sån sak som man får lista ut själv eller spela spelet för att få reda på. Spoiler här under för vem jag tror Archer är, samt ledtrådarna jag har snappat upp.

Jag känner mig ganska säker på att Archer är Shiroh, det har funnits en hel del ledtrådar som kanske har varit lite svåra att upptäcka.

 

Den första ledtråden tror jag var i avsnittet då Archer slåss mot Berserker och använder sin noble phantasm Unlimited Bladeworks, namnet refererar ganska mycket till att det skulle vara Shiroh som är Archer. Andra ledtråden är den att när Archer senare dog i samma avsnitt så lämnade har kvar en juvel som såg ut som den som Rin fick Shiroh att svälja.

 

Det har även funnits ledtrådar senare i serien också så som att Shiroh använder Archers svärd och att dom i avsnitt 20 gör en del jämnförelser mellan Shiroh och Archer.

 

Tror det var alla ledtrådarna jag har lyckats upptäcka, om det finnas fler som leder åt att det skulle vara något annat så har jag missat dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska väl inte säga något mer om det antar jag. Men du glömde nämna det mest uppenbara; Nämligen att

såväl Shiroh som Archer kan materialisera vapen

Nu undrade jag mer vem du trodde var

Lancers master

Det lät som om du hade en annan teori. Skulle ha varit lite mer tydlig kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var jag som missuppfattade, trodde det var Archer du menade.

Jag hade egentligen ingen aning om vem som var Lancers mästare, hade inte sett några egentliga ledtrådar till någon annan och jag hade förbisett Kotomine p.g.a min teori om att han var Gilgamesh mästare. Jag trodde det skulle visa sig vara Issei eller någon annan som kände Shiroh, men det var mer en ren gissning.

 

Tror dock fortfarande lite på att Kotomine kommer också visa sig vara Gilgamesh gamla mästare, eller allafall någonting åt det hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe DB sitter nog och njutter när vi berättar våra teorier..

Det gör han iaf när jag pratar mina teorier med honom om fsn :P

 

om jag ska vara ärlig trode jag att sakura var Lancers master i början :D fast det var förut innan hon blev kiddnappad osv :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njuter och njuter.

Jag tycker det är rolig läsning vilka teorier olika personer har och hur de kommer fram till dem. När jag spelade genom F/sn så gjorde jag faktiskt anteckningar på allt jag trodde var ledtrådar och hänvisningar. En del låg jag rätt med, och ganska mycket inte alls. Lancers 'master' trodde jag först en av Shirohs skolkamrater var.

Shiroh hade Saber, Rin Archer, Shinji Rider så jag tyckte det var rimligt. Men så var det ju inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också haft teorier om att Sakura skulle vara Lancers master, eller allafall att hon skulle vara någons master. Men där bet jag verkligen i gräset :)

 

Håller med dig DB om att det är underhållande att läsa andras teorier, samt att det är mycket roligt att komma på egna. Jag är sånn att jag inte kan titta på en serie utan att fundera ut egna teorier och sen plåga min omgivning med dom(alltså dom som också tittar på serien ifråga), serierna blir så mycket mer underhållande för mig då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett avsnittet men kan inte få klarhet i det du skrev. Kan du förklara detta lite närmare.

 

Visst,

Nu vet jag inte hurpass det framgick av animen, men det det som hände var att Shiroh delvist materialiserade Avalon, Excaliburs skida, som även är Sabers sista 'Noble Phantasm'. Anledningen till att han kunde göra det (tänk på att han inte sett den förut) är för att han har den i sig. Under det förra kriget (i slutet av det) så satte Kiritsugu (han som adopterade Shiroh och dessutom var Sabers 'master' i förra kriget) den artifakten i honom för att rädda livet på honom efter branden.

 

Det är också förklaringen till att han läker sår så fort och att han, obegåvad på magi som han är, överhuvudtaget kunde åkalla Saber.

 

>>flaskis

Det som händer i spelet är som i animen men med skillnaden att Saber inte är lika avvisande. Men hon förklarar för Shiroh att hennes plikt och möjligheten att kunna göra om sitt förflutna trots allt är det viktigaste för henne, och det kräver att de vinner kriget. Men hon har trots allt känslor för honom och säger (enligt vad jag kommer ihåg) något i stilen med:

"Även om jag ville så går det inte att vi har det förhållandet som du önskar dig. Senast när kriget är över kommer jag att försvinna igen"..." Men vi kan åtminstone göra det här." Varefter de ligger med varandra med Sabers initiativ.

Det var inte på grund av manatankning utan för att båda verkligen tycker om varandra.

 

Den enda nettoskillnaden är att deras förhållande framställs betydligt starkare i spelet vid den här tidpunkten jämfört med animen. Personligen tycker jag gott och väl att de kunde behållt det och visat på samma nedtonade sätt som i Tsukihime, riktat kameran på Sabers klädhög i någon minut eller något i den stilen. Men som sagt, hellre som det var nu än ännu mer metafysisk CG-sex:

 

Rin: "Så, hur gick er dejt?"

Shiroh: "Bra antar jag. Vi hade sex varandra när vi kom hem."

Rin: "Åhåå.... så hur var det?"

Shiroh: "Jag fick andra armen avbiten av samma uselt modellerade CG-drake..."

Rin: "Ouch...du kanske skulle försöka med Sakura istället."

Rin flinar och tittar mot Sabers rum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ohh :O jag tror att jag kan ha lite bilder från det spelet :rolleyes: nåt utav dom tror jag har för mej att jag har en mapp med namnet demonbane men får kolla upp det när man kommer hem :D och bara måste älska lilla Saber som ploppar ut ur boxen XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ahh, tycker allvarligt talat den är lite jobbig. skulle vara mycket bättre IMO ifall hon höll locket uppe hela tiden...

 

hah, det verkar som min teori om archer stämde... =/ det sorgliga är att då får vi nog inte se mer av honom i den här serien.

 

EDIT: Därmed inte sagt att den är ful eller så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags för min veckokommentar.

Först lite lovord till Deen som lyckas få till bättre och bättre avsnitt.

Lite nytt material i början som delvist fördjupar förra avsnittet när man får se Saber prata för sig själv. En samtal mellan Rin och Saber som var nytt. Annars följde det spelet helt. De sista frågetecknena (utom ett) reds ut. Vidare så berättas det mer om vad som hände för tio år sedan och framförallt så behandlas min förra spoiler grundligt.

Lancer får rikligt med plusspoäng för att göra det han känner är rätt. Även om han var rätt chanslös.

 

Ska bli roligt att se vad andra tycker om det här avsnittet. Det var inte speciellt mycket action, men ändå ett fullpackat avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...