Hoppa till innehåll
Anime.se

Fate/stay night


DB
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kan inte annat än hålla med om att det här avsnittet var också skitbra, vart faktiskt lite osäker på hur serien kommer sluta nu.

Trodde tidigare att den skulle ha ett sorgligt slut, men jag vart faktiskt lite tveksamm nu. Hur elakt det än må låta så föredrar jag sorgliga slut framför lyckliga. Inte för att jag ogillar lyckliga slut heller men jag anser att sorgliga slut är betydligt starkare.

 

Kännde mig lite nöjd med att jag var lite på rätt spår med att Lancers master inte var Kotomine från början och att han var Gilgamesh gamla master, nog för att det sistnämnda kanske inte var allt för svårt att lista ut :)

 

Har en fråga DB, får man reda på vem som var Lancers första master i spelet?

 

Om nu Fate fortsätter som jag hoppas att den kommer göra så kommer det nog bli en av mina favorit serier under det här året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

>>Orrin

Kotomine är Lancers 'master' för den nuvarande omgången av det hela. Gilgamesh är en, som han av någon anledning, lyckats behålla sedan den förra för tio år sedan. Om du menar vem som var Lancers för tio år sedan så nämns det inte.

 

>>flaskis

Så sött.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 23 hade nog den mest slumpade och intetsägande förtitten jag någonsin sett en anime ha. Snyggt :)

 

Annars är det som de senaste veckorna en stegring i tempo och kvalitet. De sista pusselbitarna faller på plats och sista avsnittet ser ut att ha en, hör och häpna, epilog(!). Inte alltför ofta man får det.

 

Det finns en rätt rolig TypeMoon bildbbs med en hel del roliga bilder, bland annat flera bra crossovers.

Som t ex denna:

fatomite8ri.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 23 var precis som de senaste avsnitten mycket intressant, jag vet inte om jag egentligen kan säga så mycket mer utan att spoila. Hoppas Deen lyckas få till ett bra slut nu och hittar på ett eget deus ex machina slut, inte för att jag tror Type moon skulle tillåta det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan säga att Rin är en hårding.

 

Jag har mycket svårt att tro att Deen skulle börja köra ett eget race nu, med tanke på att de till största delen helt följt förlagan. Dessutom, av de glimtar som gick att tyda i förtitten så tyder allt på spelslutet. Och det är bra. Var jag ser mest fram emot är att det kommer finnas en vettig epilog. Är det något jag avskyr så är det när serier slutar helt tvärt någon minut för tidigt och i princip fortfarande är helt öppna och oavslutade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag håller med antingen så vill jag ha ett slut som man får fundera själv på, eller annars så vill jag ha ett riktigt slut. Det spelar ingen större roll om det slutar lyckligt eller ej, jag kan uppskatta bådadelar. Det man inte vill ha är ett ofullständigt eller ologiskt slut.

 

Tror inte heller Deen kommer hitta på ett eget slut, det skulle nog vara som att skjuta sig själva.

 

Edit: Förhandstitten på sista avsnittet hade förövrigt riktigt imponerande animation, jag väntar ivrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad gulligt.

Alla var snälla och visa lite uppskattning mot Sakura nu genom att spela Heaven's Feel. :)

 

Annars är jag lite småirreterad. Det bara råkar komma en PS2 version av F/sn som heter Fate/stay night [Realta nua].

Den ska bland annat innehålla ett nytt scenario och ha fullt röstpålägg (värt att nämna är att Type Moon totalvägrade ha röster i sina spel av flera olika anledningar). Av vad jag förstått så ska en del röster från animen bytas ut (byt gärna ut Sabers Ayako Kawasumi ) för att mer motsvara Type Moons önskemål (ta det med en liten nypa salt eftersom jag läste det på futaba och det inte är något officiellt).

Nytt scenario innebär att detta måste köpas (och jag som trodde min PS2 kunde vila nu). Om det sen bara "råkar" komma en återport till PC så ska TM ha ett kok stryk.

 

http://www.animate.co.jp/newrelease/newitem/game/game0201/game0201.html

 

Knappt tre dygn kvar nu också...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stackars Sakura :)

 

Hmm jag vill ju egentligen inte spela den här typen av spel på PS2, tycker det känns bättre att sitta och spela dom vid datorn. Men samtidigt så skulle röster underlätta en hel del för mig, samt ett nytt scenario är inget man direkt tackar nej till. Ska nog vänta ett tag och se om det kommer komma en PC version, annars så får jag också ta och rota fram min PS2a.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad gulligt.

Alla var snälla och visa lite uppskattning mot Sakura nu genom att spela Heaven's Feel. :)

 

Av vad jag förstått så ska en del röster från animen bytas ut (byt gärna ut Sabers Ayako Kawasumi ) för att mer motsvara Type Moons önskemål (ta det med en liten nypa salt eftersom jag läste det på futaba och det inte är något officiellt).

Jag håller inte med dig på Sabers seiyuu. Jag tyckte att Ayako gjorde bra av sig som Saber. Jag kände knappt igen hennes röst i början på grund av hur allvarlig och mörk hon låter sin röst vara i serien. Stor skillnad om man jämför med till exempel Fuu, Hikaru eller Mahoro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller inte med dig på Sabers seiyuu. Jag tyckte att Ayako gjorde bra av sig som Saber. Jag kände knappt igen hennes röst i början på grund av hur allvarlig och mörk hon låter sin röst vara i serien.

Vad bra. Skulle vara tråkigt om alla tyckte samma sak.

För det första så tycker jag hon gör ett godkännt jobb, men jag tror det finns de som (enligt mig) skulle göra det bättre. Tyvärr så tycker jag att hon har lite för mjuk röst, även när hon försöker få den åt det råare hållet. Samma sak med Chikane i Kannaduki, det är bara inte rätt grundröst för den typen av person, om det inte är en väldigt skicklig och rutinerar röstskådis som t ex Hitomi. Men dit har hon en bra bit kvar vilket är rätt uppenbart om man jämför Ayakos antal roller med Hitomis.

 

Det hela beror väl på att jag suttit med spelet bra många timmar och har bildat mig en föreställning om hur "min" Saber låter. Ayakos mjukare röst gjorde dessutom att jag upplevde Anime-Saber annolunda än Spel-Saber. Hon tappade lite av den mer råa sidan (vad gäller de mer mjuka så är de samma för min del). Nåja, det kan ju också bero på att Dark-Saber finns i mitt minne.

 

En annan trolig orsak till att de vill byta ut rollbesättningen är för att möjliggöra en eventuell återport till PC, i det fallet med sexscener för det nya scenariot i PS2-versionen. Ayako Kawasumi gör inte roller i erogames, vilket betyder att de skulle vara tvugna att spela in alla Sabers rader igen med någon annan. Samma sak med Kana Ueda (Rin), Noriko Shitaya (Sakura) och flera. Yuu Asakawa (Rider), Tomokazu Seki (Gilgamesh), Miki Itou (Fuji-nee) och Noriaki Sugiyama (Shiroh) gör däremot även roller i erogames. Så i det fallet skulle de behöva byta ut halva rollbesättningen.

 

[fanboy]Men om de byts ut, så snälla sätt Shizuka Itoh som Rin.[/fanboy]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, din sista poäng är ju rätt så bra och helt korrekt. Jag kan knappast se Tomokazu Seki spela en röst i en erogame :)

 

Däremot förstår jag inte Fuji-nees seiyuu, hade hon inte Asa's röst i Shufflespelet? Tycker hennes röst (förutom att den har ett trevligt och tilltalande tonfall) passar dessa roller perfekt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, Miki Itou (eller Miki Hirono som hon heter på riktigt) gjorde Asa i Shuffle!. I spelet förvisso under hennes andra pseudonym Sumire Takaraduka.

 

Du kanske läste fel?

"Tomokazu Seki (Gilgamesh), Miki Itou (Fuji-nee) och Noriaki Sugiyama (Shiroh) gör däremot även roller i erogames."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...