Hoppa till innehåll
Anime.se

Gissa mangan


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Asgarv för Sceleris' gåta. Den hade jag nog plockat ganska direkt.
Tur du inte såg den då. Eller synd. Beror på hur man ser det. ^^ (Att det inte kom så många gissningar var kanske inte så konstigt, jag hade då själv inte hört talas om den förrän den där "Vafan"-tråden på Zmanga.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite väl onödigt att scanlata projekt av denne författare nu när Tokyopop tycks ha gett sej tusan på att licensiera alla hennes serier kan man väl tycka men vem har sagt att fansubbare/scanlatare är logiska... :blush:

 

Det är för övrigt 2 serier av författaren som kommer på engelska i höst inom loppet av ett par månader...

 

Ska jag ge svaret snart kanske? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För svår? Eller har alla sommarlov? Här kommer en ledtråd utan bild:

 

Författarinnan har redan en serie delvis utgiven på engelska. Ytterligare en skulle kommit ut men tycks ha stoppats p.g.a. kontroversiellt innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj...verkligen inga gissningar alls...

 

Ledtråd: Författarinnan gav även ut en kontroversiell serie som licensierades för engelsk utgivning men som sedan aldrig släpptes p.g.a. det kontroversiella innehållet. Hon är känd för att använda våldtäkter som ett plotdevice, vilket hennes kritiker pekar ut som det de avskyr mest. Trots detta är hon Japans okrönta drottning av ecchi shoujomanga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ingen som ens försöker gissa. :S

 

:(

 

Sista ledtråden:

 

Författarinnan har skrivit en serie som heter Kaikan Phrase på japanska. Bilderna föreställer hennes senaste avslutade serie. Vad heter den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Batsu gamu"

 

Eeerm, varför tänker jag på Higuarsi no Naku Koro ni? :surprised:

 

Edit: Ser man på, det finns tydligen en manga :D

 

Btw, om min gissning är rätt, är Higurashi verkligen ett bishoujo-spel? Är det inte ett horror-doujin spel bara?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen för att det är helt rätt :)

 

Kanske skulle ha sakt visual novell, men det beror helt på om man anser att

bishoujo spel = visual novell. Det är ett doujin spel, men jag anser inte det vara en genre direkt.

 

Edit: Flickorna är väl så fina i Higurashi :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, menade aldrig att doujin var en genre :P Men när du sa bishoujo tänkte jag direkt på ordets innebörd, och det är inte det första jag tänker på när jag ser Higurashi ^^

 

Aja, fixar en bild så snart jag är klar med jobbet och hemma :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...