Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime som skulle passa bra som spel


Exile
 Share

Rekommenderade inlägg

Några förslag?

 

Läste nyligen i nya numret av Super Play, och såg bilder från spelet Rome: Total War.

I det ögonblicket kunde jag inte låta bli att tänka på Berserk, med dess storslagna strider och alla dessa supersoldater.

 

Så, tycker att det vore hemskt passande att göra ett strategispel av det, då det faktiskt finns olika klassade soldater samt hjältar och monster, skulle vara hur perfekt som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns redan ett Bärsärk-spel, som redan är ungefär så bra som mangabaserade spel kan bli.

 

Fast ska man göra ett till spel på Bärsärk måste det ju självfallet vara klassikern Tokimeki Bärsärk, en pojkvänssimulator. Man får välja om man skall spela Kyaska, Jill, prinsessan eller vafan hon nu heter från volym 3. Och så går man med i Nya Falktruppen, där vi har alla härliga medlemmar: Gatts, Griffith, Judo, Rickelt och så slänger vi in snigelmonstret från volym 2. Och Pippin och Mittlandets egna monark också! Bättre än så blir det inte.

 

Nej nu vet jag, det skall vara en kombinerad pojkväns- och flickvänssimulator! Då slänger vi in Shilke och Farneze. Nej, vad hette hon?

 

Och spelar man RIKTIGT underligt så får man bärsärksrustningen. Och då får man ihop det med dödskallekrigaren.

 

Kan det bli bättre spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jamen jag vet att det finns ett berserk spel redan :surprised:

Men det är ju bara Devil May Cry kloner så :)

Men nåväl..:/

 

...och Devil May Cry är en Tomb Raider klon.

 

(?) På vilket sätt då (?)

 

Ok, jag vet att det aldrig kommer att ske, men jag skulle gärna se ett RPG baserat på Nausicaa. Man skulle inte behöva spela som henne eller nåt, men det skull vara kul att få utforska hennes värld. Tyngdpunkten skulle inte behöva ligga på strider utan utforskning.

 

Miyazaki lär nog tyvärr aldrig ge sitt godkännande till ett sådant projekt.

 

(Och, ja, jag vet att det finns en drös gamla datorspel baserade på serien.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(?) På vilket sätt då (?)

 

//OT//Förutom miljö och handling så går det inte att undvika likheterna. Huvudperson med två mycket fina pistoler hoppar runt och skjuter hål i allt som rör sig (Dante har visserligen massa fina svärd och Lara har betydligt fler rekylvapen). Poängen med det var helt enkelt att man kan se likheter mellan nya och gammla spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

//OT//Förutom miljö och handling så går det inte att undvika likheterna. Huvudperson med två mycket fina pistoler hoppar runt och skjuter hål i allt som rör sig (Dante har visserligen massa fina svärd och Lara har betydligt fler rekylvapen). Poängen med det var helt enkelt att man kan se likheter mellan nya och gammla spel.

 

lite väll långsökt kanske..

 

cobra triangle vs waveracer.. likadana? på båda spelen åker man ju på vatten?

 

ne det var ett ganska underhållande inlägg.. cheers anji

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett Trigun spel är på gång nu (ungefär som gungrave och till ps2,tror jag). Det kommer också ett nytt Berserk spel (till ps2) inom kort (!)
Trigun vore inte dumt det verkligen.

 

Men mesta dels är det väl tvärtom att spel senare blir anime och inte tvärtom. Fast et beror ju på men i de flesta fall så är det kanske så om det inte är en jätte känd anime som det görs spel till för att sälja varan.

Som tex. Naruto, Trigun i viss del också kanske. Alla stora filmer på bio görs det ju spel till bara för att tjäna pengar inte i ett syfte att göra ett bra spel vad jag förstår i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...