Hoppa till innehåll
Anime.se

Knapparna strular..


Kenshin
 Share

Rekommenderade inlägg

idag upptäckte jag att en av mina fyra knappar på min DS börjar bli trög och känns som den kommer fastna.

 

Jag tänkte på att lämna in den på reperation, men då kom jag på att den är köpt i england. Det är ju meningen att man ska tillbaka till affären där man köpte den, ellerhur? Iaf, jag bor i sverige och undrar om någon vet hur jag fixar problemet? Om det går att lämna in dsn här i sverige så fixar dom den? Tror jag har min 1 års garanti fortfarande! iaf i några dagar till..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lite risky men du kan alltid skruva upp den och ta ut knappsatsen.

Sedan gör du rent den nogrannt, då menar jag både knappar och gummi.

Låt det torka tills det är helt torrt sedan sätter du tillbaka allt igen.

Funkade helt perfa på min PS2 kontroll och jag antar att det inte borde vara någonskillnad på en DS, knappsats som knappsats.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

tror du kan gå till en affär där du köpte den.. EB games kan fixa den tror ja, dom har rengjort en kontroll av mina saker en gång :) men du kan ju fråga iaf :S lite risky o ta sär den själv sen får man panik och inte vet hur man sätter ihop den senare :D aja lycka till kompis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men så fort man gör det hoppar garantin ut genom fönstret.

 

DS'en sitter ihopskruvad med vanliga stjärnskruvar så det borde inte vara några problem med att öppna och rengöra. Gäller bara att vara försiktig. Om du verkligen inte vill öppna den själv kan du alltid skicka den till Bergsala AB ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...