Hoppa till innehåll
Anime.se

Citat från animé


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Gatsu/Guts från Berserk - If you're always worried about crushing the ants beneath you, you won't be able to walk. (Visserligen från mangan men ändå :))

 

James från Pokemon - Yes, it's true. I was born with a silver spoon in my mouth. But they immediatly had to remove it to make room for my foot XD

 

Spike från Cowboy Bebop - Well here's another great moment in the legend of Spike, famous bounty hunter & dog walker. XD

 

Har ni några citat som ni tycker är bra / roliga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 114
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

"Ha ha rostad robot det vill jag inte ens ha med lite marmelad på "

- Cobra, Cobra

 

"Hör på mig nu din tjockskalliga idiot vägra aldrig att lyda mina order ingen eller så kommer jag att döda dig nästa gång förstår du?"

- Khyron, Robotech

 

"Rör dig inte grabben jag är bakom dig, inga trix nu för då blir det ett jäkla luftdrag"

- Soldat, Robotech The Movie: The Untold Story

 

"Vem vet om man vinner eller förlorar innan man ens försökt?"

- Djorgo, Starzinger

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Brinn utav bara helvete!"-Kasage Gold, Cirkelmagi Guruguru

 

"Du är redan död, du vet bara inte om det"-Kenshiro, Ken, rätvisans kämpe

 

"Jag har bästemt mig nu. Inga mer jobbsökningar mer för min del. Jag ska bli den ultimata nörden. Nörden över alla nördar... ...NÖRDARNAS KONUNG!"-Kubo, Nördarnas Mangafilm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hellsing "In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternel damnatian, Amen"

 

Hellsing "That don't kill you, will only make you strong"

 

chobits "chii"

 

Tiny Snow Fairy Sugar "Wahoo!"

 

Vandred "Smile,Smile"

 

är inte helt hundra på att det är rätt...men ja tror det iaf...=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gatts bästa replik är självfallet: "Dit man flytt hittar man aldrig något paradis. Det enda man finner när man väl är framme, är ett slagfält."

 

Men den klockrenaste repliken i mangans historia kommer från Airen: "Att leva, förstår du, är... att ständigt protestera. Mot världen."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några härliga citat från Cobra.

 

"- Jag är faktiskt James Bond.

- Fortfarande vid livet!

- Det är inte möjligt, James Bond måste vara borta för länge sen, pensionerad från vartenda jobb."

 

"Du kan väl sticka lite grann medan du väntar."

 

"Det var enkelt för mig att få ihop det med skönheterna, som var som underbara persikor på en svannebulosa."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"- Jag är faktiskt James Bond.

- Fortfarande vid livet!

- Det är inte möjligt, James Bond måste vara borta för länge sen, pensionerad från vartenda jobb."

 

Heh, den minns jag fast, var den verkligen så Rockman? Vad jag minns så var det annorlunda. Men jag kan inte det korrekta. Jag tror de nämnde något i stil med... "Men han tog pension från filmerna för hundra år sedan."

För jag vill minnas att de nämde filmerna.

I vilket fall som helst är jag mycket ledsen över att du inte kan komma imorgon. Jag behöver dig verkligen där för omväxlings skull... Och jag har kommit på ett par saker du skulle kunna göra... Men då skall lillen bli sjuk! *Ler*

 

Hur som helst så har jag ett par citat jag gillar också..

 

 

Vegeta från Dragonball Z - Majin Buu Saga

- You're bluffing!!

- Maybe I am, hard to tell...

 

Argh och så hjärnsläpp...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten vad betyder Scryed? Förutspå? TÄnkte bara med tanke på att Scry är att spå...

Tror inte det betyder så mycket egentligen.

Förutspå kan vara för Scry

eftersom det är en av karaktärernas alter

Men det stavas s.CRY.ed, så Ed är nog Ending, slutet för skråandet så att säga.

Och Cry är väl vad det står som.

 

Finns en manga också, men såvitt jag vet så uvecklar dom inte mycket mer om titeln.

 

Ett annat citat jag gillar är när dom kör "martial arts language" i Shadow skill, "I have no equal..." och hela den ramsan, fast på japanska (låter som "wariware muteki janai" men det är det inte)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

You trust your eyes too much, you are not a chameleon you know you can't see everything at once!.

- Spike "Cowboy Bebop"

 

"I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I don't wanna die, I DOON'T WANNNA DIIIIEEEEEE!!!!!!!!

- Asuka "End Of Evangelion"

 

"It is my destiny to live forever even if it would mean the destruction of humanity."

- Kaoru Nagisa "NGE" (kommer inte riktigt ihåg hela citatet men detta får gå bra)

 

"what's that?!....... IT'S A GUNDAM!!!!" - Dem som sätt Gundam Wing borde känna igen det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yvå som bara dyker upp sådär är ju följande:

 

"We're not going out to die, we're figthing to live" Usopp i One Piece

 

"There is nothing as pure and cruel as children" Jet i Cowboy Bebop Ep 20

 

Men sen kommer ju denna som man alltid kan dra till med:

 

"Asakuro was quite a designer. He created the ultimate women who could kick ass, and raise children" Julian i Armitage III (3)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"I'm not going to transform unless I get a countdown."

"What? Are you crazy?"

"I'm waiting..."

"Fine... 123456789... happy?" -- Freeza och Vegeta från DBZ.

 

"Why do women have butts on their chests?" -- Goku från DB

 

"I have a really good peeping jutsu" -- Ero sennin från Naruto

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...