Hoppa till innehåll
Anime.se

PAYDAY!


grunt
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok, den 21 får jag barnbidraget, 900 kr. 400 av dessa måste gå till ett par jeans för annars får jag gå till skolan i kalsonger... Då återstår alltså 500 svensk riksdaler. Då frågar jag er, efter sf-bokhandeln i göteborgs förutsättningar vad bör dessa pengar spenderas på för att ge mig mest anime och manga valuta för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nausicaä of the Valley of the Wind DVD 279 :-. En klasiker av samma regisör av Spirited Away och Princess Monoke. Iofs måste du ha en regions fri dvd...

 

Allt beror ju igentligen på vad du vill ha, aktion, kärlek , djuphet?

 

In på chatten grunt!

 

Beundra min avatar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, alla importerade ifrån Japan går också att köra på europeiska DVD spelare(samma region). Vi har otroligt mycket gemensamt med Japans elektriska infrastrukter de har t.ex. samma ström system som oss.

 

 

De biligaste DVD:erna kommer ifrån Australien (region 4) så det går inte att spela på våra spelare (Region 2).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har otroligt mycket gemensamt med Japans elektriska infrastrukter de har t.ex. samma ström system som oss.

 

 

Det du skriver är inte helt korrekt (om man ska vara sån) I Japan har de flera olika elsystem för olika ändamål och lite beroende på var man bor tror jag. I alla fall så har de både 110 V och 230 V. Så ta det lungt med elektriska prylar ni tagit hem från Japan. Man vill ju inte starta en brand.

 

Sen så tror jag inte att de japanska DvD:erna är riktigt lika dana som i Riket. Här kör vi PAL vilket gör att de Japanska NTSC ( tror jag ) DvD:erna kommer att ge en liten konstig färg i TV:n. Ungefär som när man tittar på NHL hockey från USA.

Inte testat själv dock

 

ha D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk mangan är trevlig, vol 1-3 finns utgiven av Dark Horse och borde finnas på SFBok (fanns ifall i stockholm när jag tittade in där för nån vecka sen).

Eller spar nån månad så kan du införskaffa typ NGE dvd box eller nått... eller varför inte en Cowboy Bebop dvd box... eller vilken serie du nu vill ha :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Domen har fallit och köpet blev... (trumvirvel)....(trumpeter)...

 

Akira special dvd boxed set

Hellsing vol

Naruto vol 3

 

och nästa vecka när jag fyllt år och fått pengar skall följande inköpas.

 

Berserk 1-3

Naruto 2 (har sett animen och kunde därför ta 3an först, tvåan fanns inte inne).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Domen har fallit och köpet blev... (trumvirvel)....(trumpeter)...

 

Akira special dvd boxed set

Hellsing vol

Naruto vol 3

 

och nästa vecka när jag fyllt år och fått pengar skall följande inköpas.

 

Berserk 1-3

Naruto 2 (har sett animen och kunde därför ta 3an först, tvåan fanns inte inne).

 

Akira är ganska bra men jag har sorligt nog bara sett den dubade...

 

Goda köp min vän.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skakar mitt huvud i förtvivlan...

 

900 kronor i barnbidrag! I min påvra ungdom var det futtiga 650! Och det skulle man ha råd att festa för också. Inte för att det fanns något större utbud av manga på min hemort på den tiden...

 

Nåja. Grattis till goda köp! Jag är själv svag för Hellsing.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte sett den odybbade en faktiskt heller, skall göra det senare. Den dubbade versionen hade surround ljud widescreen format och har man 20 högtalare och widescreen vill man använda dem. Jäkla bra var den i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dokumentären i fråga finns med och den är okej, men det finns klart mycket bättre extramterial till andra filmer. Uberhäftig var den inte men det var intressant att höra om hur det arbetat med färgerna för att få fram vissa stämningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rockman: Kåt? I bet you are...

 

I vilket fall som heltst så finns det inte alltid. Men seldom kan man faktiskt finna extra material som KANSKE kan intressera en..

 

Får en syn av en interview med en animekaraktär som sitte ri en stol och förklarar sin roll....

 

 

Snacka om trevligt om de skulel våra dumma nog att göra sådana scener med typ Cosplay eller Anime in Reality effekter låta en animekaraktär berätta sådär som de gör i många DVD-skivor med extra material till vanliga filmer.....

 

Får en ny vision av alla animerade felklipp..

 

Tänk er.. Flera tagnigar, då skådespelarna säger fel eller då karaktärerna flummar. Tänk animerat hela tiden alltså. Typ hur Ed i FMA skulle säga hel eller halka och dom skriker BRYT! Och Ed börjar svära om att kulisserna suger mm... Det skulle vara en parodi det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rockman: Kåt? I bet you are...

 

I vilket fall som heltst så finns det inte alltid. Men seldom kan man faktiskt finna extra material som KANSKE kan intressera en..

 

Får en syn av en interview med en animekaraktär som sitte ri en stol och förklarar sin roll....

 

 

Snacka om trevligt om de skulel våra dumma nog att göra sådana scener med typ Cosplay eller Anime in Reality effekter låta en animekaraktär berätta sådär som de gör i många DVD-skivor med extra material till vanliga filmer.....

 

Får en ny vision av alla animerade felklipp..

 

Tänk er.. Flera tagnigar, då skådespelarna säger fel eller då karaktärerna flummar. Tänk animerat hela tiden alltså. Typ hur Ed i FMA skulle säga hel eller halka och dom skriker BRYT! Och Ed börjar svära om att kulisserna suger mm... Det skulle vara en parodi det...

 

Lite som pixar gör efter sina filmer alltså...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får en syn av en interview med en animekaraktär som sitte ri en stol och förklarar sin roll....

 

Finns ju fullt med exempel där röstskådisarna sitter och kommenterar sina roller, eller regissören kommenterar något, eller att man får se hur saker och ting spelade in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...