Hoppa till innehåll
Anime.se

Tjej med halsduk


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Wow, Verkligen en förbättring som inte går att missa!

Proportionerna är bra och posen är snygg.

Det som jag dock skulle vilja se är att du förbättrar håret så att det är mer detaljerat, same pälskragen hade kunnat sett bättre ut.

Även halsduken skulle kunna bli snyggare om du fick den att röra sig mer genom att vrida och vända på den lite (zaffe style ^^)

Men annars så, Grymt bra jobbat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste igenom Skatan Millas kommentar, och kom fram till att den sa ungefär exakt vad jag ville säga. Härligt med folk som lägger ner tid på kritiken!

 

Beröm till både Hanpusu-kunför en fin bild och Skatan Milla för mycket bra och genomtänkt kritik!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, håret brukar vara väldigt definerande på en manga-karaktär. Så kludda inte bara dit det för att det ska vara där, utan lägg ner massa tid på det. Jag tycker det är extremt kul att exprimentera med olika och galna frisyrer när jag tecknar.

 

Annars var bilden väldigt fin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja, för drastiskt, nje, sånna drastiska slutsattser tycker jag inte man ska dra. ^^

 

Mycket fin bild, men inte fuländad.

skulle jag vart du skulle jag nog lekt lite med skuggor, som sagt göra om foldsen på halsduken (vaddå zaffe style? det är ju ffs vanliga folds, iaf om vi tänker på samma sak ^^ knaske inte) så att den knaske vrider sig med "den tunna delen" mer mot "kameran". :)

 

tycker du har gjort ett kanon jobb, skulle dock vilja se att du inte slutar med bilden här bara för att du fått massa skön possitiv kritik. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nja, för drastiskt, nje, sånna drastiska slutsattser tycker jag inte man ska dra. ^^

 

Mycket fin bild, men inte fuländad.

skulle jag vart du skulle jag nog lekt lite med skuggor, som sagt göra om foldsen på halsduken (vaddå zaffe style? det är ju ffs vanliga folds, iaf om vi tänker på samma sak ^^ knaske inte) så att den knaske vrider sig med "den tunna delen" mer mot "kameran". :)

 

tycker du har gjort ett kanon jobb, skulle dock vilja se att du inte slutar med bilden här bara för att du fått massa skön possitiv kritik. :)

Jag uppfann folds! >)

 

Ja vad kan tilläggas som inte redan sagts, typ, testa att dra snabba linjer,

då blir de mer raka, hoppas du förstog >)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snygg bild, dock ser den väldigt bekant ut...

använt någon referens möjligen?

 

Ehum...

För det första så finns en liknande jacka i verkligheten. En på skolan har t.o.m. en sådan <.<

Mössan försökte väl efterlikna typ sån här mössa man har i Ryssland (vad heter dom nu >.<?).

Sedan så inser jag nu att håret är väl bekant med en manga figur <.< kan inte koppla till vilken dock.

 

Sedan så ska jag påpeka att jag själv inte är 100% nöjd med den här bilden. Händerna ser konstiga ut ( typ så här ")" med några streck på).

Hade kunnat laggt ut mer tid på halsduken och håret.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ehum...

För det första så finns en liknande jacka i verkligheten. En på skolan har t.o.m. en sådan <.<

Mössan försökte väl efterlikna typ sån här mössa man har i Ryssland (vad heter dom nu >.<?).

Sedan så inser jag nu att håret är väl bekant med en manga figur <.< kan inte koppla till vilken dock.

 

Sedan så ska jag påpeka att jag själv inte är 100% nöjd med den här bilden. Händerna ser konstiga ut ( typ så här ")" med några streck på).

Hade kunnat laggt ut mer tid på halsduken och håret.

 

Så du menar att du inte hittat någon annan bild, på nätet eller i någon manga, som du sedan ritat av eller använt som inspiration?

Den är alltså helt din, du har gjoret ur huvudet, med viss tanke på verkliga referenser?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nej, jag har tecknat ur huvudet, men har dock använt verkliga referenser som inspiration.

 

och ärligt talat så fick jag LITE hjälp av en kompis, gissa med vilken del?

 

Kanske ansiktet/ ögon-näsa-mun

 

(om det är du som ritat det) Så älskar jag din stil på ansiktena som du (eller...?) ritar! Jackan ser riktigt varm och mysig ut med! Bra jobb!

 

Det enda jag hittar har redan sagts; Håret borde va mer detaljerat och fluffet ^^'' på kragen!

 

Najs wörk!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

alltså, har man använt referens så är det inget man ska försöka dölja, speciellt inte på ett anime community :S

men iallafall, säg till att du använt referens, ingen kommer tycka du är sämre för det..

 

jag själv gjorde inget annat än att rita av zelda bilder till tusen innan jag vågade mej på att försöka göra något helt på egen hand ^^;

sedan lärde jag mej det roliga i att utvecklas själv och kunna rita mina egna bilder, men jag hade även lärt mej en hel del fårn att rita av andra bilder ...

 

nog babblat, men vad jag ville ha sagt, ljug aldrig om du använder referenser, sådant ser man lätt, tyvärr ^_~

och det är ignet dåligt i det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nice bild Hanpusu-kun ^^ jag har hittat bilden dock hehe ;P

 

http://i10.photobucket.com/albums/a120/ ... 497570.jpg

 

 

Jojo, ritat ur huvet var det? Använt "verkliga" referenser?

 

 

You just got on Vicious bad side...

 

 

ha ha ha

 

The wrath of Hellsinger is upon you sad mortal

 

Vichius harhelt rätt. Var snäll och sluta ta cred för avritade bilder. Min syrra (på 12) kan rita av perfekt, min bror lika så. Gör en helt orginel karaktär som är din egen aller gör orginell fanart i din egen stil.

 

That's way we play chumps, love it or leave it.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...