Suteki Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Såg just en affisch på Studio Ghiblis kommande film "Tales from Earthsea". Blev förvånad att det inte redan fanns en tråd om den (inte vad jag sett i alla fall). Nå, Är det nån som vet något om den? Det är nåt slags fantasy-aktigt skrivet av en Ursula Le Guin och den har premiär i Japan i Juni 2006. Tror ni att det kan bli nåt bra? Jag längtar i alla fall redan till premiären. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Att döma av affischen så ser den riktigt läcker ut! Visste inte om den förrns du skapade denna tråd, ser fram emot den! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dreamchaser Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Detta var en mycket reevlig nyhet för mig. Väntar med spänning på denna film. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sakura-chan Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Kul :) Visste inte heller om det förän nu Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suteki Skrivet januari 14, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Det här stod om boken/böckerna filmen baseras på, på wikipedia: Bland hennes mest kända verk är fantasyböckerna om Övärlden, en skärgårdsliknande värld där man får följa trollkarlen Geds yttre och inre resor i ett universum där magins rot och ursprung är att veta sakers sanna namn. Serien var länge en trilogi, men har senare utökats med flera böcker. Stor del av hennes science fiction är en löst ihophållen serie av noveller och romaner som utspelar sig i Hains universum, också kallat Ekumen. De ska inte ses som en serie i egentlig mening, då varje bok är fristående. Och detta är Miyazakis kommentar angående hans roll i hela produktionen (hittat på nausicaa.net): "I won't say anything [about the movie], lend a hand or even look it over. I'm not involved in any way. I'm keeping myself to myself in my studio as whenever we see each other we quickly start to feel tension. The relationship between a parent and a child isn't easy or simple. And I myself have my own standards to evaluate other people as professionals--whoever they may be. But I'd never say, "Give up!" even if I didn't like something he was doing. I've never said anything like that to him." Om jag inte missförstått nånting ska en Goro Miyazaki regissera filmen och Hayao Miyazaki inte vara inblandad på något sätt... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suteki Skrivet januari 14, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Om nån är intresserad finns det en intervju med producenten (Toshio Suzuki) till "tales from earthsea": del 1: http://rose-rote.hp.infoseek.co.jp/miya ... w01e-1.htm del 2: http://rose-rote.hp.infoseek.co.jp/miya ... w01e-2.htm Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ikkari Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 oh.. något att se fram imot..=) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Noctune Skrivet januari 14, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 14, 2006 Har vetat om det ett tag, men den ska bli intressant att se, fast jag tror jag ska läsa böckerna först (fast det är mest för att jag velat läsa dem länge ;) ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erkefiende Skrivet januari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2006 Studio Ghibli filmer är väl alltid bra och roliga att se men nu när Goro, sonen till självaste Miyazaki är direktör till denna film så hoppas jag på ett lite nyare koncept och lite friskare saker. Än en ung tjej som får något problem och följer med någon eller upptäcker en helt ny värld eller plats ensam och allting slutar lyckligt, något häftigare denna gång tack... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellis Skrivet januari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2006 Shiet o-o jag har läst böckerna, ser fram imot detta Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suteki Skrivet januari 15, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 15, 2006 Filmen ska baseras på den tredje boken i serien om Övärlden, "The Farthest Shore". "Book Three of Ursula K. Le Guin's Earthsea Cycle Darkness threatens to overtake Earthsea: the world and its wizards are losing their magic. Despite being wearied with age, Ged Sparrowhawk -- Archmage, wizard, and dragonlord -- embarks on a daring, treacherous journey, accompanied by Enlad's young Prince Arren, to discover the reasons behind this devastating pattern of loss. Together they will sail to the farthest reaches of their world -- even beyond the realm of death -- as they seek to restore magic to a land desperately thirsty for it." Det låter ju spännande :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xiziz Skrivet januari 15, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 15, 2006 Äntligen kommer något nytt att längta till! Får vi se hur nästa genreation lägger fram Ghobli då, spännande ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suteki Skrivet januari 16, 2006 Författare Anmäl Share Skrivet januari 16, 2006 Tänk vad hemskt om resultatet skulle vara fruktansvärt dåligt. huga, hemska tanke. Hoppas Goro fått sin fars talang för att skapa fantastiska filmer. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nysa81 Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 någon som vet ett releasedatum i Sverige för Tales from Earthsea ? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 någon som vet ett releasedatum i Sverige för Tales from Earthsea ? 2007. Vet inget mer precist än så. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nysa81 Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 äh.. vafan ska det alltid ta så lång tid för dem att få ut det i världen Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet augusti 31, 2006 Anmäl Share Skrivet augusti 31, 2006 äh.. vafan ska det alltid ta så lång tid för dem att få ut det i världen Kanske för att Min granne Totoro står först på dagordningen för Triangelfilm (och Totoro är ju förresten en perfekt film att se med små barn). :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg