Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Oh! My Goddess 5

Death Note 7

Manga Sutra (Futari Ecchi) 1

 

Futari Ecchi verkar mer seriös än vad jag från början trodde. Dessutom är den mycket större och tjockare än en vanlig bok och har dessutom ett papp-fodral, lyxigt!

t_ZLhljwVjY.gif

 

Just nu sitter jag på sju olästa volymer, så jag har tänkt ta det lugnt med inköpen ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Free Collars Kingdom vol.1-3
Free Collars Kingdom vol 1

Är den något att ha? Har inte köpt manga på hur länge som helst men har varit intresserad av denna ända sedan jag såg den i sfs reklamkatalog för snart ett år sedan. Ser också ut att vara ganska lättsam och någolunda kort (orkar inte påbörja One Piece liknande igen som jag inte kommer att slutföra).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Free Collars Kingdom vol.1-3
Free Collars Kingdom vol 1

Är den något att ha? Har inte köpt manga på hur länge som helst men har varit intresserad av denna ända sedan jag såg den i sfs reklamkatalog för snart ett år sedan. Ser också ut att vara ganska lättsam och någolunda kort (orkar inte påbörja One Piece liknande igen som jag inte kommer att slutföra).

 

Är du ute efter en manga med en enkel story med sköna bilder på neko mini mode och lite action så go for it. Jag gillade den iaf som en avslappnande serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det vanligt att författarens namn även står i romanji, för det är väl inte en engelsk utgåva?

 

Nej, det är den japanska utgåvan.

Händer titt som tätt, även om det verkar vara mer vanligt för 18+ mangor. Är väl i designsyfte skulle jag tro.

 

Sen gillar jag undertiteln "Merchant meats[sic] spicy wolf".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Studiebidraget rullade äntligen in idag! Som en sann otaku begav jag mig genast iväg till Det Heliga Landet (AKA SF-bokhandeln) och gjorde bankkontot lättare:

 

-Full Matal Panic roman 1-2

-Suikoden III-mangan vol. 1-2

-Ouran High School Host Club vol. 4

-Fullmetal Alchemist roman 5

-.hack//G.U.+ vol. 1

-Shankugan no Shaana roman 1

-Yotsuba vol 4-5

 

...blev det som följde med hem. Inom en snar framtid planerar jag även att köpa One Piece del 38-40, som jag har kringgått alltför länge.

 

Det kommer att bli en dyr månad...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har varit på sfbok igår igen för att inhandla mig en ny dos av RG Veda och passade samtidigt på att köpa mig en annan serie av författaren Takemiya Kemiko då jag verkligen gillade dennes serie Terra e. Så mina köp blev då som sagt var:

 

RG Veda vol.5-6

Andromeda Stories vol.1-2, vol.3 ska komma ut nu i mars redan om jag inte miss minner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beställde efter många om och men Free Collars Kingdom 1-3 och Negima vol.3 (kändes som att det var på tiden då jag haft 1 och 2 i 2år nu). Tur att Adlibris har gratis frakt, tur är dock inte att det skickades i två paket varav jag får betala två postförskotts-avgifter. Nu vet jag att de låga priserna bara är till för att locka och att SF är bättre på allt. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fick hem idag kare kano volym 1-3 ( http://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=72341 )

 

Alltså är det där en tjockpocket eller en box med volymerna i? Såg nyligen att det fanns en "volym" med alla Azumanga Daioh men ibland kan det där med volym skilja ibland.

 

alla 3 volymer i 1 volym så en 576 sidig mangabok, rätt så tjock mangabok.

 

edit: mätte ryggen på den och den är på 4,1 cm jämfört med en som är 1,5 cm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

iTJWBYLpb.png

 

Det blev ett trevligt besök på sf idag som slutade med:

 

Azumanga Daioh - Storbok där vol.1-4 ingår

Andromeda Stories - vol.3

Battle Angel Alita - vol.1 De hade fan inte vol.2 som jag också ville ha. :(

I''s - vol.1

RG Veda - vol.9-10

FMP romanen vol.1

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...