Hoppa till innehåll
Anime.se

Eureka Seven


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

------------------

Jag hittade ingen riktig diskussionstråd om E7, endast tråden om att Eureka ska börja visas i USA men det är mer utav ett nyhetsämne.

------------------

 

Eureka Seven är helt klart min favoritserie, sköna karaktärer, snygga mechs, snyggt tecknad serie i det stora hela. Och jag får inte glömma musiken den som är så underbar! Storyn må vara lite tunn men och det kanske mer verkar som att hela serien handlar om huvudkaraktären Renton och resten av besättningen på Gekko-Go och deras dagliag äventyr, men när man ser igenom serien så märker man knappt av detta och någon story saknar jag faktiskt inte. Eureka Seven är en serie jag njuter av varje sekund i varje avsnitt jag ser på (tänk på att jag är besatt av denna serie så därav hur jag just skrev ;) ) och jag hoppas verkligen att den aldrig tar slut även om den totala mängden avsnitt är satt och när den tar slut hoppas jag verkligen att den slutar stilfullt och inte med nått "sistaminutenihopslaffsatmojs".

 

26 avsnitt har jag sett i skrivande stund och dem senaste 4-5 avsnitten har varit väldigt känslofyllda och riktigt spännande! Detta är en serie jag verkligen rekomenderar för den som gillar snygga och snabba mechstrider men där robotarna inte tar upp all plats utan visar hur mäniskorna tar hand om varandra och hur dem har det i olika situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

håller verkligen med om att serien tagit fart nu, i början var den lite små dryg ^^

senaste avsnittet var rätt trevligt även om jag hoppas på lite mer riktiga strider

 

btw, Kakan har du inte redan gjort n E7 tråd? Är hundra på att jag läst om E7 i n tråd på detta forumet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw, Kakan har du inte redan gjort n E7 tråd? Är hundra på att jag läst om E7 i n tråd på detta forumet

 

Jo jag hade för mig att jag redan hade skapat en tråd om Eureka ^^ men den enda jag hittade var denna: Eureka 7 i Amerikatt. Och det är som jag skrev i början av det första inlägget mer utav en nyhet. Självklart sökte jag efter Eureka 7 men jag hittade som skrivet ingen annan tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Avsnitt 27 har nu etsat sig fast i min skalle!! Ny säsong med en ny op och en ny ed som inte riktigt kommer upp i samma klass som dem tidigare, men bra är dem!

 

Avsnitt 27 spoiler:

Holland var grym med kamofärgen på sig! Hans lilla fight med Charles var bra men tråkigt att Charles dog! Han var faktiskt en cool karaktär, han och Ray. Ändå så tycker jag att det var bra att Charles dog och att Ray överlevde och flydde, alla kan ju inte klara sig hela tiden!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Både 27an och 28 var ju super!

I avsnitt 28 rös jag, jag kunde verkligen känna Rays känslor! Värst var det nog när hon låg i sitt skepp och kröp fram till sin bortsprängda arm. Hualigen!

 

Dread: Mer vadå?

Lite mer mechstrider kan jag väl hålla med om även om jag inte blir besviken om det inte blir så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den scenen du nämner var tyå bäst i hela avsnittet...

mer... jo, jag hade hoppats på mer händelser och så med charles och ray, men men... inte så mkt att göra åt det, sen trodde jag allvarligt talat att dem skulle dö så fort, demhan knappt bli introducerade ju!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Nu har den amerikanska Eureka Seven sidan fullbordats, tänkte bara informera alla om det :P

 

Längtar tills avsnitt 31 kommer <3

 

30:

Jag gillar inte Talhos nya utseende :| I alla fall inte håret, usch! Förutom det så var det intressant att få se videon ;) då vet man vem som utvecklade brädorna!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Såg på Eureka Seven med engelskt tal idag, det var äckligt. Rösten till Renton hade passat bättre på en tioåring än en fjortonåring. Dem andra rösterna var inte mycket bättre dem heller! Jag som hade hoppats på mer -__-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Det är massor.

Vill läsa lite tankar kring Great Wall bland annat. Jag tolkade det lite som att det var en del av det som hänt när Scub Coral nästan vaknade och man nådde "The Limit of Questions". Det jag tyckte var konstigt var att Eureka och Renton lyckades ta sig förbi denna och på lång sikt fram till Control Cluster och detta skulle vara jättesvårt. Trots detta så verkade det som om alla senare i serien var där helt plötsligt men det kanske var två olika ingångspunkter helt enkelt?

 

Sen är jag lite osäker på vad som var bakom Great Wall? Det var som om de föll ner på något område som mer liknade gamla jorden, precis som om Scub Coral hade täckt hela jordens yta men bevarat det gamla under? Förstod liksom inte hur de kunde åka ner under skorpan och sedan komma till en plats som mer liknade jorden.

 

Vill helt enkelt bara läsa lite tankar kring allting egentligen. Jag förstår en del men vill samtidigt höra vad andra har att säga och vissa saker har jag inte helt rett ut på egen hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...