Hoppa till innehåll
Anime.se

UppCon:06


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Iih! Fan vad kul det var!!!! Jag träffade en massa folk från anime.se också ^^ Kan med lätthet säga att 06 var bättre än 05 på alla sätt och vis! Har mer att skriva men jag pallar inte det nu så jag redovisar imorrn istället :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Uppcon var, för att utrycka mig själv i klartext: ASBRA! Allt var mycket bra sköttt (åtminstonde avsevärt bettre än förra året) Det var något otroligt kul och fasen... Den där guilty gear maskinen tog nog en del av min själ ;.;

 

synd bara det där med hagakure, men det var ju inte arrangörernas fel

 

Grymt bra alltså. all prisning värt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet, riktigt irriterande med sista Saikano avsnittet :/

Vi ursäktar. Problemet var att vi hade rätt så väldigt bråttom att röja undan projektorer och DVD-spelare till de andra salongerna innan biografens vanliga program började, och i förvirringen så blev det lite fel... nån drog ur Saikano-DVD:n i tron att den hörde till en annan salong där allt redan var slut, och när vi sen startade om den från avsnitt 12 så gick den tillbaka till menyn när det var klart. När vi då passerade och såg det så blev det typ "åh den är på menyn, vad bra, då är den slut", och så riggade vi ner projektorn. Saken var ju att det inte stod "avsnitt 13" i menyns kapitelväljare heller, utan "sista avsnittet"... fast på japanska. Detta ledde till att vi trodde att det bara var 12 avsnitt... osv. etc. ad infinitum.

 

Lista över kända problem med biografen:

1. Luftfiltret till projektorn pajade under fredagens visning av Full Metal Alchemist: The Conqueror of Shambala. Scenteknik som vi hyrt projektorn av fixade en ny projektor, men den kom inte fram föränn på kvällen.

2. Sensei no Ojikan spelades inte på lördagen pga. felmastrade DVD:er (mitt fel, den spelades dock sen på söndagen istället).

3. Paradise Kiss avsnitt 3 och 4 hade ljudspåret ~30 sekunder fel, på grund av en dum klippning. Även detta var mitt fel (skyller på tids- och sömnbrist under mastringen). >_> Avsnitt 1 och 2 fungerade dock som de skulle.

4. På schemat stod det att Blood+ 1-4 och Beck 1-4 skulle visas. Det var dock bara DVD:er beställda för 1-2 av varje, av någon anlednign.

5. Genshiken och Mezzo visades inte alls på grund av avsaknad av DVD:er. Jag har personligen ingen aning om vart dessa DVD:er var eller varför vi inte fick dem... <_<

 

En ganska stor källa till irritation var att vi helt enkelt hade ganska ont om folk med koll på det tekniska i biografen. Vi ska försöka åtgärda detta till nästa Uppcon.

 

Slutligen: ni som gnäller på att "personalen" är inkompetenta, dåliga etc.: kom ihåg ett par saker.

1. DET ÄR SKITSTRESSIGT ATT VARA CREW. Vissa saker är värre än andra, men de flesta i crew har VÄLDIGT lite tid att vara på själva konventet eller att roa sig med oviktiga saker som att sova eller äta.

2. Vi gör det här FRIVILLIGT och utan att få ut något av det överhuvudtaget. Vi har inget betalt och får typ noll creds.

3. Innan ni börjar gnälla, prova arrangera något liknande själva och se hur lätt det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allting var svinbra förutom följande detaljer;

 

1. Ljudkänsliga ljussystem i gymnastiksalen som man inte blev förvarnad om förrän på plats.

2. Personer som var helt pantade i skallen som inte fattade efter flera gånger att ljuset reagerade på ljud och därför passade på att slänga igen dörrarna, mitt i natten, oavbrutet.

3. Att arrangörerna inte gläntade lite på fönstrena inne i 'arkadhallen'. Så mycket ljus blir det inte på skärmarna. ;D

4. Mina mörbultade händer efter 2-3 dagar med Percussion Freaks. o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där guilty gear maskinen tog nog en del av min själ ;.;

Den var bäst, spenderade ju typ 75% av hela konventet vid den maskinen. (Missade två turneringar pga den maskinen) Lite synd att första FMA visningen krackelerade, om jag hade haft nåt sånt på känn hade jag ju kunnat vara med i GGXX turneringen. Aja, nästa år! *brinnande ögon*

 

Av nån anledning gick det bättre än jag trodde det skulle i SCIII turneringen, hade inte rört spelet på aslänge. Kom dock inte längre än första momentet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta var mitt första uppcon, och jag kan säga att det var riktigt roligt, men kunde blivit mycket bättre, var ju lite grejer som inte blev som planerat. Men som det låter verkar det som det var det bästa hittils. Fortsätt med att förbättra bara crew! :)

 

Det var väldigt kul att få se medlemmarna i verkliga livet. Man skapar ju en bild hur de ska vara, som ofta visar sig vara helt åt fanders när man väl träffar dem. Otroligt kul att få träffa folket i verkligheten och inse hur roligt man tycker alla andras dialekter låter ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt konvent! Verkligen. Dock så träffade jag inte dig HELLIS!

 

Erkänn! Du flydde från mig! Precis som Docster! Ni höll er undan med list. Om inte min trogne underhuggare Mr Fantasy hade huggt tag i Docster hade jag nog aldrig träffat honom!

 

Skitskoj var det i alla fall! Vi hoppas på att det blir några fler gånger jag får träffa de glada ansiktena jag såg detta Uppcon.

 

Med Vänliga Hälsningar från Herid Fel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta Uppcon var mitt första och det var skojs. Roligast var nog Street Fighter 3rd Strike och GGXX#R arkaderna. Där satt jag nästan hela tiden. Fick dock spö utav skatan_milla i princip hela tiden.

Japs och Hellsinger, vilka var ni?

 

Det var lite tråkigt att det kunde bli förseningar på diverse turneringar, som GGXX#R turneringen. Den skulle ha börjat 16.00 men gjorde inte det. Sen när man kommer tillbaks en stund senare har den börjat och man hade redan blivit utropad.

 

Annars så var Karaoke tävlingen riktigt bra! Jag gillade speciellt de två som framförde CCS openingen och han som sjöng Asian Kung Fu Generation - Rewrite, jag tror det var den låten iaf. Vem vann karaoke tävlingen btw?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känns som om jag måste göra som Milla nästa gång, skaffa en mössa eller t-shirt där det står mitt namn på, stort och fint. :roll:

 

Tja det vore nog bra, tänk om alla skulle träffa på dig som jag gjorde ^^

 

Som sagt så träffade jag en massa folk från anime.se men även en massa andra, vi var ju exempelvis 32st som lekte norsk kurragömma i Linnéskolan!

Arrangörerna var jätteduktiga och jag tackar för att dem tar sig tid och pengar för att annordna uppcon, fyra kassor var ett stort +!

 

Jag var med i naruto 4 tävlingen men det gick inge bra >_>

1: var ett tag sen jag spelade naruto 4 och jag fick aldrig chans att träna under konventet.

2: jag skulle inte valt att köra med Anko, är inte så van med henne än ^^'

 

Tackar alla trevliga människor som gjorde denna helg till min bästa någonsin ^.^

 

lite skryt(?): jag vann den första fotleken som hölls i linnéskolan :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var med i naruto 4 tävlingen men det gick inge bra >_>

1: var ett tag sen jag spelade naruto 4 och jag fick aldrig chans att träna under konventet.

2: jag skulle inte valt att köra med Anko, är inte så van med henne än ^^'

 

DU!? :]

Jag tror att jag spelade mot dig i loosers bracket som Shikamaru ;)

Du sa att du inte ville spela Anko, men var tvungen eftersom du hade valt henne först :|

Spelade vi inte i Dead Or Alive turneringen också? :) Du var väldigt bra med tanke på att det var din andra match (om jag minns rätt)

 

EDIT: Hmm, kanske misstog mig. Gjorde lite snabb research och hittade en bild på dig :D

Då var det nog fler personer som var missnöjda med Anko XD

Var det någon som såg vem som vann hela turneringen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herid: jag gick förbi dig flrea gåånger,. och var med Zaffe och japs väldigt ofta =/ du Missade mig!

 

Gogo: jag var killen som alltid spelade med axel eller Chip... och som hatade potemkin

 

Hmm.. kan inte direkt påstå att det säger mig något. Har du någon bild på dig själv eller nått? =p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan bara säga samma sak som jag gjorde förra året efter UppCon.

Jag längtar till Uppcon 07!

Allvarligt talat så är det det roligaste eventent som jag varit på i hela mitt liv.

Det bästa på konventet var GGXX#R maskinen, thank god for arkade!

Och vinsten i DoA4 turneringen var även den riktigt skoj, dock så kändes det lite awkward att stå på scenen och ta emot priset, hade ingen aning om vad jag skulle göra ^^;

Percussion Freaks 9th mix maskinen fick också suga åt sig ett par timmar av min tid på uppcon.

 

Men allra roligast var ju såklart att träffa alla från anime.se, hoppas alla kommer tillbaka igen nästa år så vi kan nörda oss tillsammans igen ^^

 

ps. Uppsala = Bongs and bikes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min AMV (bidrag #5 - Alla Flickor & Naruto - det som vann) är uppe nu:

 

http://www.megaupload.com/se/?d=D07XNCUX

 

Storlek: 51,2 megabyte

Längd: ca 5 minuter

Codec: DivX 6.1.1/Lame MP3

 

Instruktioner: Det kommer finnas en knapp som räknar ner från 45 sekunder. När den kommer till runt 7 sekunder dyker det upp ett fönster över den delen av skärmen där knappen är som heter "Megaupload Links". Klicka på X:et i högra hörnet av det för att få bort det. När timern når 0 kan du klicka på knappen och påbörja nerladdningen.

 

(Eftersom folk frågar efter det och det är konvents-relaterat och lätt drunknar bland allt i UppCon-trådarna skapar jag även en separat tråd)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och vinsten i DoA4 turneringen var även den riktigt skoj, dock så kändes det lite awkward att stå på scenen och ta emot priset, hade ingen aning om vad jag skulle göra ^^quote]

 

grattis från en DoA4 spelar till en annan :D, hatar mej själv just nu för att jag inte kunde komma dit>.<

men men, ska dit nästa gång det är

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var med i naruto 4 tävlingen men det gick inge bra >_>

1: var ett tag sen jag spelade naruto 4 och jag fick aldrig chans att träna under konventet.

2: jag skulle inte valt att köra med Anko, är inte så van med henne än ^^'

 

DU!? :]

Jag tror att jag spelade mot dig i loosers bracket som Shikamaru ;)

Du sa att du inte ville spela Anko, men var tvungen eftersom du hade valt henne först :|

Spelade vi inte i Dead Or Alive turneringen också? :) Du var väldigt bra med tanke på att det var din andra match (om jag minns rätt)

 

EDIT: Hmm, kanske misstog mig. Gjorde lite snabb research och hittade en bild på dig :D

Då var det nog fler personer som var missnöjda med Anko XD

Var det någon som såg vem som vann hela turneringen?

 

Japp ^^ Du misstog dig, lirade aldrig mot någon som spelade som Shikamaru!

Och jag deltog inte heller i DoA, aldrig spelat det förut ^^'

 

Jag längtar så mycket efter UppCon:07!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp ^^ Du misstog dig, lirade aldrig mot någon som spelade som Shikamaru!

Och jag deltog inte heller i DoA, aldrig spelat det förut ^^'

 

Jag längtar så mycket efter UppCon:07!! :D

 

Dang :D

Nåja, nu får man väl sätta sig och hårdträna naruto :D

Förresten, är det inte så att det kommer ett "Uppcon06-2"?

Hörde att det skulle hållas nu redan i höst, och det känns lite fel med 07, med tanke på att det är 2006... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

UppCon:06 var riktigt skoj och bättre än senaste UppCon, tycker jag.

Mer plats, mer människor, mer kul!

 

Lite synd bara att man missade rätt mycket i biografen och Soul Calibur 3 turneringen m.m...

 

Längtar iaf till nästa UppCon! (om det blir något, vilket jag hoppas på) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp ^^ Du misstog dig, lirade aldrig mot någon som spelade som Shikamaru!

Och jag deltog inte heller i DoA, aldrig spelat det förut ^^'

 

Jag längtar så mycket efter UppCon:07!! :D

 

Dang :D

Nåja, nu får man väl sätta sig och hårdträna naruto :D

Förresten, är det inte så att det kommer ett "Uppcon06-2"?

Hörde att det skulle hållas nu redan i höst, och det känns lite fel med 07, med tanke på att det är 2006... :rolleyes:

 

Numren står för nummer, inte år :P.

 

06 - 2006

05 - 2005

04 - 2005

03 - 2004

 

Har jag för mig i alla fall :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...