Kuroneko Skrivet januari 31, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2006 Halloj allla musikälskare!! Många gillar musiken idag, till skillnad från mig som bara kan tycka om några enstaka låtar. Musiken idag är inte bra för det mesta!! Men vill man hitta bra musik får man backa tillbaka till 80-90 talet då musiken var som bäst!! Ex. är Roxette, Nordman, Nanne mm fanns. Men nu vill jag tipsa om några grymt bra artister som kanske inte var så kända, men jag har hört deras låtar och dem är grymt bra. Jag tycker ni borde försöka få tag på åtnistonde nedanstående låtar. Dem tycker jag är bäst, men nästan alla låtar jag hört är bra. Ultima Thule - Balladen till Sverige Ultima Thule - Stolt Hel - Varg Hel - Tjockare än blod Hel - Mörker Hel - Häxjakt Hel - Den feges löng Hel- Hämnare Hel - Landet i från förr Völunds smed - Völund Storm - Hellre död än röd detta är bara några få av många bra låtar. Så få tag i dem, lyssna och NJUT!! ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arkeys Skrivet januari 31, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2006 Ser att de flesta är patriotiska band som du lagt upp som förslag. Och innan någon kommer och säger: "ULTIMA THULE ÄR ETT RASIST-BAND!!", så kan jag säga att de är de inte. Eller inte enligt de själva iallafall. Det är dock ingen musik som jag personligen tycker om. Jag får väl själv tipsa om lite bra Svenska låtar och artister. Kent - Pärlor Håkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg Lars Winnerbäck - Balladen om konsekvenser Kristian Antilla - Hetsdöpt Lasse Lindh - Svenska hjärtan Alf - Gröna Linjen Och om man ska tipsa om Svenska artister som sjunger på Engelska, kan jag slänga upp: Broder Daniel - Army Of Dreamers Ceasars Palace - Fun & Games Johnossi - Man Must Dance Mando Diao - This Dream Is Over Suburban Kids with Biblical Names - Funeral Face The Ark - Clamour For Glamour The Cardigans - Communication Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
F.d. medlem Skrivet januari 31, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2006 Alla svenska Metal-band (och underkategorier). In-Flames Nocturnal Rites Hammerfall Falconer etc. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
akabane Skrivet januari 31, 2006 Anmäl Share Skrivet januari 31, 2006 Ebba Grön, Charta 77. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlood Skrivet februari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2006 Några fler svenska metal band Skyfire Soilwork Dark Tranquillity Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arkeys Skrivet februari 8, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 8, 2006 Man får juinte glömma Eldkvarn, som hållt sig i liv i en herrans massa år. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SkuttyWan Skrivet februari 9, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2006 Kent - PärlorHåkan Hellström - Känn ingen sorg för mig Göteborg Lars Winnerbäck - Balladen om konsekvenser Kristian Antilla - Hetsdöpt Lasse Lindh - Svenska hjärtan Alf - Gröna Linjen Och om man ska tipsa om Svenska artister som sjunger på Engelska, kan jag slänga upp: Broder Daniel - Army Of Dreamers Ceasars Palace - Fun & Games Johnossi - Man Must Dance Mando Diao - This Dream Is Over Suburban Kids with Biblical Names - Funeral Face The Ark - Clamour For Glamour The Cardigans - Communication Woah, du har rätt schysst musiksmak måste jag säga. :D Riktigt schysst. ^^ Skulle vilja tipsa folk om Jakob Hellman, han är rätt trevlig att lyssna på. :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet februari 9, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2006 Oh, ni har helt glömt Dia Psalma och The Kristet Utseende. :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arkeys Skrivet februari 9, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 9, 2006 Skutty; iiiih ^^, Hahaha, The Kristet Utseende! De är så.. ja.. vad kan man säga? De är såå koola, härliga och sjuka! :D Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skatan Milla Skrivet februari 10, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2006 Så finns det: Pain Game Over Lok Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet februari 10, 2006 Anmäl Share Skrivet februari 10, 2006 Tre svenska legender som får alldeles för lite uppmärksamhet i hemlandet: Adam Beyer Cari Lekebusch Joel Mull De tre har nog dragit fler människor till sina spelningar än ABBA och producerat ett par hundra skivor de senaste 15 åren. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Fantasy Skrivet mars 1, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2006 Ser att de flesta är patriotiska band som du lagt upp som förslag. Och innan någon kommer och säger: "ULTIMA THULE ÄR ETT RASIST-BAND!!", så kan jag säga att de är de inte. Eller inte enligt de själva iallafall. sant, dock kan man ju inte förneka att dom drar mycket nazister och så till sina spelningar, och att musiken har fått rasdiskriminerande stämpel på sig. Sen vet man ju faktiskt inte vad dom har för åsikter egentligen, men det får väl dom hålla för sig själva. men det finns ju hur mycket bra svenska band som helst :D nationalteatern imperiet DLK KSMB köttgrottorna strebers, som sedan blev dia psalma troublemakers asta kask perkele EAK är ju lite roliga ibland också :) kan räkna upp hur mycket band som helst egentligen :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 1, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2006 Opeth, Therion, Joakim Thåström... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet mars 1, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2006 Ser att de flesta är patriotiska band som du lagt upp som förslag. Och innan någon kommer och säger: "ULTIMA THULE ÄR ETT RASIST-BAND!!", så kan jag säga att de är de inte. Eller inte enligt de själva iallafall. vet inte om någon har kommenterat detta men.. Dom har sagt själva att dom är nazister iaf. Blev en stor disskusion om dom på våran skola, eftersom vi spelade deras musik i korridoren. Och då stod det på deras hemsida att dom var nazister. :/ (Ville bara ha detta sagt. ) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sceleris Skrivet mars 1, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 1, 2006 Och då stod det på deras hemsida att dom var nazister. "I ett pressmeddelande på sin hemsida deklarerade bandet att de inte är något rasist- eller nazistband." Jag tycker då inte det spelar någon roll om de är rasister eller inte. De är lika kassa i vilket fall. ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arkeys Skrivet mars 2, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2006 Dom har sagt själva att dom är nazister iaf. Blev en stor disskusion om dom på våran skola, eftersom vi spelade deras musik i korridoren. Och då stod det på deras hemsida att dom var nazister. :/ Det måste ha varit en del år sen? :P [Tack Sceleris för länken. slapp sitta halva natten för att leta efter bevis ;) ] Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nuudoru Skrivet mars 2, 2006 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2006 Och då stod det på deras hemsida att dom var nazister. "I ett pressmeddelande på sin hemsida deklarerade bandet att de inte är något rasist- eller nazistband." Jag tycker då inte det spelar någon roll om de är rasister eller inte. De är lika kassa i vilket fall. ;) Sant, Även om dom gör den musiken eller inte så är dom riktigt dåliga. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg