Hoppa till innehåll
Anime.se

Hanbun no Tsuki ga Noboru Sora


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

någon som följer denna serie ?

 

 

har sett till näst sista avsnittet nu 5 (av 6) och jag måste säga vilken bra serie ! .. bra animation . bra karaktärer . musiken är fin och att dom drar paraleller med böcker är med fint .. enda dåliga är väl att den bara är 6avsnitt hade gärna sett 12 eller nåt så dom kunde haft lite mer utveckling av karaktärerna fast jag tycker dom har gjort ett bra jobb med att få in allt i dom här avsnitten som varit

 

spoiler

enda tråkiga är väl att serien antagligen kommer sluta förbannat sorgset antingen att Rika dör eller att Yuuichi dör eller typ donera sitt hjärta till Rika så hon överlever .. eller så med minimal tur så överleva både men det har jag tyvärr gett upp hoppet om :( .. så nästa vecka så får man se hur det blir
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Följer också på Hanbun no tsuki ga noboru sora, håller med om att den är mycket bra. Tror att det antagligen kommer bli min favorit serie den här sesongen. Tycker endå att det har skett rimligt mycket karaktärsutveckling för att vara en 6 avsnitts serie och utan att kännas stressad, vilket är mer en vad man kan säga om vissa serier med betydligt många fler avsnitt.

 

Måste även tillägga att jag tycker mycket bra om introt till serien, låten passar mycket bra för en så melankolisk serie och det finns mängder av sublima medelanden att fundera på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animeversionen av Hantsuki fungerade bättre än vad jag hade förväntat mig. Men i likhet med Shana, Scrapped Princess och i princip all annan anime som bygger på böcker så dras animen med ett ganska stort problem om man läst böckerna, och det är att väldigt mycket av det som händer lämnas bort. I fallet Shana är det något bättre då serien kommer ha 24-26 avsnitt som baseras på 12 böcker. I Hantsukis fall så tar varje avsnitt av animen upp en volym av respektive bok (den sjätte och sista volymen kom för någon vecka sedan). Det innebär rakt ut att 200 sidor text ska få plats på 20 minuter. Vem som helst borde förstå att det sållas bort ganska mycket.

 

Men jag tycker ändå det upplägget fungerade bra. De viktigare händelserna har kommit med, och dessa scener gjordes bra. Mikako Takahashi lyckas dessutom ge Rika en röst som kommer väldigt nära den jag hade föreställt. Och har man inte läst böckerna, så är den nog betydligt bättre.

 

Personligen tänker jag vänta med att se sista avsnittet tills jag läst klart den avslutande boken (vilken borde komma hit denna vecka).

 

 

Håll dessutom upp ögonen på Momo. Den animen är också på sex avsnitt och ingår i samma projekt som Hantsuki. Bygger också på en serialiserad "lite novel" som går i samma tidning (Dengeki HP, där t ex också Shana och Zettai Shounen går).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Det är en snuskigt bra serie, dock väldigt kort men ändå ett utsökt drama. Någon mer än jag som gillar idén med att köra en serie där alla vet att den ena huvudpersonen inte alls kommer att leva så mycket mer än något år till, alla vet om detta men ändå kämpar Yuuichi med att få ihop det med Rika.

 

Ohyeahh~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...