Hoppa till innehåll
Anime.se

Bishoujospel


Rekommenderade inlägg

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Tackar för den informationen Orrin, och för bilderna.

Har någon av Key's spel gjorts en engelsk översättning?

Skulle tro att dessa spel är populärast i Japan än i västvärlden.

Förutom Planetarian så finns inget av dom översatta, dock så håller både Clannad och Kanon på att översättas. Kanon är väl lite osäkert hur det går med men Clannad verkar gå bra, har själv läst lite av översättningen och den ser bra ut.

 

http://www.shii.org/translate/

Kan ta en titt här själv för att se vilka spel som håller på att översättas.

 

Det stämmer bra att Keys spel är mer populära i Japan, Clannad är tom den högst betygsatta spelet på erogamescape (tänk animenewsnetwork etc) om jag inte minns helt galet. Sen så har även Air och Clannad blivit framröstade som dom två bästa "gråtspelen" av 2ch för ett tag sedan.

 

Little Busters skulle jag dock inte rekommendera att spela med Atlas, det innehåller en stor mängd slang och "ordlekar" som antagligen skulle ge Atlas fnatt om man skulle försöka på att översätta hela meningar. Dom andra Key spelen går nog bättre dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för den informationen Orrin, och för bilderna.

Har någon av Key's spel gjorts en engelsk översättning?

Skulle tro att dessa spel är populärast i Japan än i västvärlden.

Förutom Planetarian så finns inget av dom översatta, dock så håller både Clannad och Kanon på att översättas. Kanon är väl lite osäkert hur det går med men Clannad verkar gå bra, har själv läst lite av översättningen och den ser bra ut.

 

http://www.shii.org/translate/

Kan ta en titt här själv för att se vilka spel som håller på att översättas.

 

Det stämmer bra att Keys spel är mer populära i Japan, Clannad är tom den högst betygsatta spelet på erogamescape (tänk animenewsnetwork etc) om jag inte minns helt galet. Sen så har även Air och Clannad blivit framröstade som dom två bästa "gråtspelen" av 2ch för ett tag sedan.

 

Little Busters skulle jag dock inte rekommendera att spela med Atlas, det innehåller en stor mängd slang och "ordlekar" som antagligen skulle ge Atlas fnatt om man skulle försöka på att översätta hela meningar. Dom andra Key spelen går nog bättre dock.

 

Kanon e på 95% Men de vill ha tillåtelse från Key innan de släpper den. Men det finns en annan grupp som håller på med den, sist jag tittade va dom på ~50% av Kanon.

 

Clannad översätts ganska aktivt, du kan följa update'sen på baka-tsuki, den ligger oxå på runt 50%, men den översätts med ganksa ok tempo. borde vara klar innan jul om dom håller uppe tempot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan och nästan, så gott som hela After Storyn och halva Nagisas scenario (samt en hel del annat) är kvar att översätta förutom spelets sista scen och den ser ut att behöva mer arbete.

 

Clannads After Story är inte kort även om den kan se så ut på sidan, den är ungefär lika lång som tre scenarion (om inte ännu längre). Så runt 53% som det står på baka-tsuki låter onekligen rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nästan och nästan, så gott som hela After Storyn och halva Nagisas scenario (samt en hel del annat) är kvar att översätta förutom spelets sista scen och den ser ut att behöva mer arbete.

 

Clannads After Story är inte kort även om den kan se så ut på sidan, den är ungefär lika lång som tre scenarion (om inte ännu längre). Så runt 53% som det står på baka-tsuki låter onekligen rimligt.

 

Ok, litar på du som vet! ;)

Medverkar du i översättningen av Clannad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

han säger "deras sida" så jag antar att han inte gör det, all infomation han gav finns på baka-tsuki's hemsida. Inte så svår att googla fram, där kan du följa updates osv.

 

Jag kollar sidan varje dag efter nya updates.

Jag fick bara tanken att Orrin möjligtvis kanske är medverkande i projektet men men jag kanske tror fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Var ett tag sedan sist, men nu är det dags att skriva något här igen.

 

Såg för första gången det kommande spelet Asu no Kimi to Au Tame ni:s intro idag och det var minst sakt imponerande (animationsmässigt). Någon på Purple software har onekligen tagit inspiration från Makoto Shinkai, iof så har Minori varit inblandade en del i produktionen av spelet och som säkert många vet så brukar just Makoto Shinkai vara inblandad i deras produktioner. Det finns nämligen ingen information vad jag har hittat om vem som ligger bakom det.

 

Länkar:

 

Nicovideo

Holyseal (nerladdning)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Efter att ha fått tips av SayaSe har jag nu läst/spelat Narcissu. Vad skall jag säga? Det finns egentligen inte ord för mig som beskriver den starka känsla man lämnas med efteråt. Storyn är enkel men kontentan är vacker om än ack så sorglig. Blödig som man är räcker det i efterhand med att tänka på spelet för att synen skall bli diffus. I know you all get my drift. Trots detta vill jag inte rekommendera spelet till alla eftersom jag inte tror att alla kan smälta det helt och fullt, eller uppskatta det heller för den delen. För många kan det nog bli för sorgligt, för andra för enkelt, men låt mig säga såhär. Narcissu handlar om något så enkelt som livet självt och om allas rätt till att någon gång ha upplevt hur det är att leva. Finns det något som har mer tyngd?

 

Betyg är överflödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Som jag har skrivit förut, Saya no uta rekommenderas att spela för dom som har mage för det. Det är väldigt bra och ger en rejäl tankeställare, men är samtidigt ett av dom vidrigare och sjukare spelen jag har spelat. Nu finns det såklart även spel som Swan Song och Sayonara wo Oshiete som jag inte kan uttala mig och helst inte vill spela heller.

 

Dom flesta känner garanterat till det alleredan men eftersom det inte har sagts här så passar jag på att berätta det. Utawarerumono har blivit översatt för dom som vill spela det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ha fått tips av SayaSe har jag nu läst/spelat Narcissu. Vad skall jag säga? Det finns egentligen inte ord för mig som beskriver den starka känsla man lämnas med efteråt. Storyn är enkel men kontentan är vacker om än ack så sorglig. Blödig som man är räcker det i efterhand med att tänka på spelet för att synen skall bli diffus. I know you all get my drift. Trots detta vill jag inte rekommendera spelet till alla eftersom jag inte tror att alla kan smälta det helt och fullt, eller uppskatta det heller för den delen. För många kan det nog bli för sorgligt, för andra för enkelt, men låt mig säga såhär. Narcissu handlar om något så enkelt som livet självt och om allas rätt till att någon gång ha upplevt hur det är att leva. Finns det något som har mer tyngd?

 

Betyg är överflödigt.

 

Du vet väl att det finns en demo på uppföljaren?

http://www.haeleth.net/narcissu2/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Tänkte ta och göra en liten lista på spel som jag ser fram emot som kommer under dom närmaste månaderna.

 

Chaos;Head

Nitroplus och gamla KID (Ever17) i samarbete, skräck, splatter, psykologiskt kanske man kan säga. Ej 18+.

 

11eyes

Vet inte så mycket om det här, men det verkar intressant av det som står på hemsidan (och i Tech Gian) samt att introlåten är guld.

 

Sen dom som jag är intresserad av men lite mer tveksam.

 

Chaos Region

Har aldrig spelat något Skyfish spel förut, men jag gillar stilen och det ser intressant ut.

 

Yami no Koe Zero

Black cyc, är dock osäker på om spelet kommer vara särskillt story tungt så det verkar inte lika intressant som deras tidigare spel har gjort (undantag Extravaganza). Men det är värt ett försök, även om jag är mer intresserad av extraspelet som Sofmap skickar med (involverar Yuka från Gore screaming show).

 

Sen vet jag inte om man får säga att man ser fram emot Garden eftersom det alleredan är släppt, men jag ser fram emot att Cuffs ska fixa buggarna så det blir spelbart...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...