Hoppa till innehåll
Anime.se

Bishoujospel


Rekommenderade inlägg

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Haruka blir ju väl ovän med Mitsuki i Kimi ga Nozomu Eien. Hur kan dom då vara bästisar i Muvluv?

Man skulle kunna säga att orsaken till deras osämja i Kimonozo försvann i Alt-världen innan den kunde börja ställa problem.

 

Jag tyckte betydligt bättre om Mitsukis och Harukas motsvarigheter i Alt jämfört med Kiminozo. Men det är klart, roten till allt ont är Takayuki och en viss annan

händelse

haruk9wb.jpg

Sen bygger ju hela grundidén i Kiminozo just på ett lite smutsigt triangeldrama (som âge för övrigt var först med).

 

>>JockeII

Tycker omslget till PC-versionen är snyggare.

kanonspel8pt.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer den i en separat DVD eller kommer den ingå i Rumbling Hearts Vol.2(för den kommer också februari?

Pratar du om R1-versionen av Kiminozo nu?

AyuMayu Theater DVDn innehåller de fyra avsnitten som streamades hos âges Kiminozo-radio sida och är R2. Kommer alltså inte vara med på någon R1-DVD (inom överskådlig tid).

Däremot har DVD-versionen av Kiminozo en tidigare version av AyuMayu Theater i slutet av varje avsnitt. Men den har inget med dem som visades i höstas att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, iaf för tillfället.

Den är lite väl obskyr därför att den inenhåller referenser och parodier på MuvLuv som inte särskilt många är bekanta med utanför Japan. Och därför skulle inte så många kunna uppskatta den. Av dessa anledningar så är det i nuläget osannolikt att den skulle bli licensierad.

Och nej, R2-utgåvan har inte engelskt text. Det är väldigt ovanligt (FLCL DVD två och frammå samt Mind Game är de enda jag kommer på som har det).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

windrn5.jpg

 

Nu verkar det som om översättningen till Wind har blivit tillgänglig igen och den här gången utan några krav på bevis att man äger spelet. Har aldrig spelat det själv men om man är intresserad av den här typen av spel så kan det alltid vara nått att prova med tanke på hur få som finns med engelsk översättning.

 

http://nnl1.com/wind/download.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hör väl inte den typen av spel jag har prioriterat, jag har vet inte riktigt om det är bra eller inte. Men jag skulle väl anta att det är bra eftersom det har översatts, samt att jag har hört många som har sakt att det ska vara bra. Det är väl lite av en smaksak, Wind är väl mer av ett vanligt drama medans jag själv hellre föredrar den typen av spel som har recenserats tidigare i den här tråden.

 

Det är Minori som har gjort det och deras spel brukar innebära kvalitet, deras senaste (Ef) var ett av dom mest sålda under förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, kan väl tänka mig det eftersom folk inte verkar orka göra så mycket översättningar på bishoujo spel så tar dom väl spel som troligtvis flest kommer att gilla.

 

Skulle verkligen vilja se lite spel i stil med Saya no Uta översättas på engelska, kan riktigt föreställa mig stämningen i dom spelen.

 

Vet inte om jag ska ta och testa Wind eller inte, gillar jag det så kommer jag bara bli purken över att det knappt finns några andra engelsköversatta spel jag kan spela. 34dw4.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu verkar det som om översättningen till Wind har blivit tillgänglig igen och den här gången utan några krav på bevis att man äger spelet.

 

Däremot måste man ha spelet installerat på sin dator. När jag försökte installera patchen, fick jag följande meddelande:

 

"No previous install of Wind -a breath of heart- DVD (Re:gratitude) was detected. Please make sure you have the game installed. Unyu~"

 

Blir väl att använda nästa studiebidrag till att importera spelet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Trodde att 'inget bevis' syftade på det faktum att man inte behövde spelet

Det syftar på att inte längre "break the support disc" gäller för att få patchen.

 

Wind som sådant har hög kvalite, men är inte riktigt min typ av spel. Jag vill gärna ha en lite mörkare handling. Jag har köpt Wind men det blev bara att jag provade på det lite. Nu ligger det i en låda och samlar damm. Det snittar relativt bra hos erogamscape så det är allt annat än dåligt.

 

För tillfället säger jag bara: Anna <3

gekkou12vy6.th.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag tyckte om Clannad. Det är lite speciellt på det sättet att det utspelar sig över en rätt lång tid. Så på det sättet tror jag att en film är ett bättre sätt att hantera det på. Men jag tyckte inte särskilt mycket om Air filmen. Toei är inte riktigt lämpade att ha hand om Keys produkter.

Men för någon som inte spelat det är det säkert en trevlig bekantskap.

 

Det ser också ut som om några fått för sig att översätta Clannad.

 

Clannad handlar om Tomoya Okazaki som kommit lite på kant med tillvaron. Hansmor dog i en bololycka och han har levt ensam emd sin far som fick problem med sprit och hamnade i spelmissbruk efter olyckan. När han skadade sig och inte kunde utöva sport längre så blev det riktigt illa. Det hela ändras när han börjar lära känna Nagisa. Efter den händelsen börjar han drömma om en en tom, grå postapokalyptisk värld tom på människor. Sånär som på en. Det visar sig att det finns en flicka i den världen. Han ser henne inte själv men får reda på att hon finns. Vid varje tillfälle får han reda på mer. Det visar sig att hon har förmågan att sammanfoga skrot och skapa nya föremål.

 

Paralellt med hans besök i drömvärlden finns det också fem olika handlingar, för fem tjejer, i den verkliga världen.

 

En lite rolig detalj är att Clannad släpptes som all-ages version. Något som fick somliga att förvånas. Något som Key fortsätter med Little Busters som släpps i sommar (preleminärt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är själv lite osäker på om jag ska se Clannad filmen, ska verkligen se till att spela spelet innan allafall. Har inte så mycket tillförlit till Toei och så är chansen stor att Kyoani kommer göra en serie på den, dom har trotsallt gjort det på alla andra Key spel förutom Planetarian.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...