Hoppa till innehåll
Anime.se

Nya partyt "Larp"


zaffe
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har skapat en snacktråd att snacka i

 

Yay, nytt party, Okej detta party är lite anorlunda änn de förra

temat för detta party är "Lajv" lr "Larp"

 

Ni som vill vara med skall alltså rita ett charsheet där eran karaktär är utklädd till Människa, Dvärg, Orc, Undead, Alv eller Gnome som skall innehålla både bio om Karaktären eran karaktär spelar samt bio om den riktiga karaktären.

Alltså, ni spelar en char SOM SPELAR en char!

 

Lajvet har en bakgrundshistoria som bion skall följa

partykartastorsmal.jpg

klicka för stor karta

 

Jihar Belt: Ett stenigt klipplandskap vars ledande befolkning består av Människor

 

Elf Forest: en skog där alverna bor

 

Land Of Mist: Ett ingen-mans-land vars ledande befolkning är Dvärgar och Människor men Land of Mist är även ett land

dolt i mystik

 

Field of Heroes: Ett stort gravfällt, där ändast stupade krigare begravs

 

Lake Ták/Ták Forest: Legenden talar om en gestalt som Dvärgarna kallar Ták, vanligt

folk vet bättre änn at närma sig sjön och skogen i onödan.

 

Great Northen Forest: Dvärgarnas hemmatrakter, Rykten talar om en majestätisk hemlig stad

gömd bland skogens kronor!

 

MorGoul Swamp: ett ödestigert landskap där man lätt kan förlora livet om man inte aktar sina steg.

MorGoul Befolkas av Orcs, trotts det har aldrig några byggnader setts i dessa områden!

 

Cave of Mír: Bostad för draken Mír, som ofta mättar sig på de närbelägna orcsen.

 

Gnome Village: Här bor Gnomsen, mästare på mekanik

 

Forsaken Forest: här sammlas alla bortglömda själar som en gång i tiden gavs kroppar av en

mäktig magiker med okänt namn, Detta bildade rasen de Odöda (undead)

 

Mourning Tower: Hemvist för magikern Mourner den röde.

 

Shire Stronghold: Tillhåll för Shires kungafamilj och Armé

 

Medow of Monuments: En äng fylld av urgammla monument, en del med magiska krafter

 

Lajvet börjar med att Prinsessan Lív som spelas av Zaffes syster Linnéa är fångad av Mourner den Röde (spelas av Psycho Captain) i Mourning tower. Mourner den Röde är Kejsare över Mourn Empire, och har nån slags plan med att ha kidnappat Lív.

 

Shire Kingdom Styrs i vanliga fall av kungafamiljen, men de är efter att detta lajv startat döda, så Shire skall rätfärdigen styras av Lív, men i hennes frånvaro härskar Hertig Thor-ulf som spelas av mig, zaffe,

 

Regler: När ni gör era karaktärer så ska ni även välja lag åt dem, det finns två att välja på.

Mourn Empire ledda av Mourner den Röde

Eller Shire Kingdom, Som leds av Thor-ulf

Om det blir för ojämna lag kommer jag ta mig friheten att placera om vem jag vill till det andra laget.

 

Beroende på vilket kungadömme ni tillhör så tar ni order från antingen Thor-ulf eller Mourner den Röde, detta är till för att hålla ordning på er >)

men såklart, om ingen order är given kan ni göra vad ni vill, inom reglernas ramar.

 

Vapen är tillåtna, så länge det är fuskvapen gjorda av skumplast!

magi är i form av konfeti eller annat kul ni kan hitta på!

 

mourningtower.jpg

Mourning Tower

 

shirestronghold.jpg

Shire Stronghold

 

Raser: Vilken ras får höra till vilket lag som hellst utom Undeads, är man undead måste man tillhöra Mourn Empire.

 

Dvärgar och Alverna ite så förtjusta i varandra.

 

Klasser: klasser är ganska fritt, hitta på någon fantasyaktig klass och spela som den.

 

Såhär kan charsheeten se ut:

fantasylinnea.jpg

fantasyzaffe.jpg

Inte mer änn två karaktärer, och om ni ska ha två försök att rita båda lika mycket, vi vill inte att den secondära karaktären skall dö ut.

 

Posta gärna charsheet och erat intro samtidigt, det är inget krav, men det är alltid roligare!

Och som vanligt gör ingen char om ni inte är SÄKRA på att ni vill vara med!

och det är alltid roligare om man använder karaktärer som vart med förr.

 

Alla har fått ett brev:

Välkommen till Zaffe's och Psycho's Lajv partaj, Hålls på Fanta-star ute i ingenstans.

Bistå med egen dräckt i fantasy tema.

 

 

have fun

partysid1.jpg

partysid2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yay, hann precis klart:

 

Bio

Bakgrund (första rutan är lite svår att läsa, ber om ursäkt för det...)

 

Intro

 

(Glömde att skriva i bion: Helob har tyngt ner sina öron med blyringar för att kunna slåss bättre. Eftersom han börjar byta om i slutet av introt vill jag gärna att de intron som utspelar sig efter visar Helob i sin lajvkläder.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här är karaktärsbladen. Introt kommer senare, när jag är klar med det.

 

nordsheet.jpg

ilonasheet.jpg

 

Ramlade ur förra partyt, med boendejagande och högskola och dylikt.

 

(Ooh. Ett stavfel i Ilonas bio >,< . Dock är jag för lat för att fixa det >,>)

 

EDIT// i slutet av Zekes bio står det att Ilona är kvar på Gotland. Det ska inte vara med, trodde jag hade bytt ut bilden med det mot bilden utan det.

 

EDIT2// klar med introt. det blev lite jäktat mot slutet, därav den dåliga kvaliten.

 

http://img.photobucket.com/albums/v640/luzeke/larppage1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v640/luzeke/larppage2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäktar förseningen, hade lite att ta hand om i mitt privatliv, hoppas alla har överseende med detta :)

intro.jpg

edit: glömde att skriva in det i introt men som ni kanske förstår så är det granris som fastnat i hans hår sen kraschen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Okej, det är mina förhoppningar att Shire slutar vara så lata nu när ni fått order >)

http://i16.photobucket.com/albums/b44/z ... opiera.jpg

Om det var några undringar vilka som ska till Gnome village så är det Hellis och Kakan!

Jag vet att du sa att du jobbade på en sida Hellis, men det tar sweet ass time, så nu får det bli såhär!

 

Sry for skissighet...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...