Hoppa till innehåll
Anime.se

Samurai Deeper Kyo


Gats
 Share

Rekommenderade inlägg

Har nu sett att denna serie går att köpa i en box..kostar mig då 1089kr

då undrar jag också vad jag har att förvänta mig av denna serie?....

 

handling

utseende

karaktärer

musik

 

allt positivt/negativt ni kan komma på

skulle bli jätteglad om jag fick så bra feedback som möjligt rörande denna serie tack på förhand...P.S...finns det redan en tråd om denna serie länka den gärna, kunde ej hitta någon :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Handling: Väldigt skum (speciellt om man jämför med mangan) inte jättebra egentligen. De har bytt ut de flesta fienderna från mangan till monster.

 

Utseende: Helt ok

Karaktärer: Har väldigt underbara karaktärer, detta har de i alla fall lyckats behålla från mangan och det var nog för att jag gillade karaktärerna så mycket som jag såg på serien två gånger

 

Musik: Gillar introt, men i övrigt har jag inget minne av musiken

 

Helhetsbetyg: Jag skulle ge den här serien 2 av 5 i betyg och jag rekomenderar att läsa mangan istället för att se animen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om man är som jag..läser aldrig manga utan ser bara på Anime...är detta ett värt köp att göra? ja menar..gillar ninja scroll o samurai anime över huvud taget..kommer jag bli hur nöjd som helst med denna serie? :)

om man inte jämför med mangan är detta ett klart val för en anime tittare? ;)

 

 

Vill gärna höra fler personers åsikter i detta kan vara kul att höra vad andra har för uppfattning :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Handling: Väldigt skum (speciellt om man jämför med mangan) inte jättebra egentligen. De har bytt ut de flesta fienderna från mangan till monster.

 

Utseende: Helt ok

Karaktärer: Har väldigt underbara karaktärer, detta har de i alla fall lyckats behålla från mangan och det var nog för att jag gillade karaktärerna så mycket som jag såg på serien två gånger

 

Musik: Gillar introt, men i övrigt har jag inget minne av musiken

 

Helhetsbetyg: Jag skulle ge den här serien 2 av 5 i betyg och jag rekomenderar att läsa mangan istället för att se animen

 

Du måste antingen ha väldigt tråkigt eller bara massa tid över, se en serie du ger 2/5 två gånger :S HEHE

 

Jag tycker serien var ganska bra, jag skulle i en skala från 1-5 ge den 3½/5. Precis som ovanstående talare säger så är karaktärerna sköna, och med det kan man komma långt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker den var riktigt bra, snygga animationer, hård huvudkaraktär, som på både gott och ont mjukar upp i slutet, inget fel på handlingen och inget som känns som fillers direkt.

 

Det är ingen speciell musik direkt, image soundtracket är dock grymt bra!

Men dom låtarna är ju inte med i serien så.

 

Jag rekomenderar iallafall att se den, sen om du vill köpa den eller skaffa den på mindre lagligt vis är ditt val :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du måste antingen ha väldigt tråkigt eller bara massa tid över, se en serie du ger 2/5 två gånger :S HEHE

 

Hade stor anime-abstinens och den serien var den enda jag hade tillgänglig ^^'

 

 

Jag tycker den var riktigt bra, snygga animationer, hård huvudkaraktär, som på både gott och ont mjukar upp i slutet, inget fel på handlingen och inget som känns som fillers direkt.

 

Nä, det är inga fillers då mangan är 30+ volymer lång och de försökt trycka in en hel del av dem på 26 avsnitt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men om man bortser från mangan..är detta då en bra serie som är köpvärd?...jag har inge lust att slänga bort 1100 på något som inte är bra..:)

 

har sett att man kan köpa en annan serie vid namn Scryed..förstås är det inte en samurai anime men är den ett bätttre köp kanske? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske inte är rätt person att kommentera på vad du ska köpa eftersom jag inte gillar samurai animer (Air är undantaget men den räknas knappast dit). Men jag kan allafall säga att Scryed är ganska bra för att vara en action serie och jag vet att många som gillar den genren gillar Scryed.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är mitt dilemma :)....ta en samurai serie som ja inte vet är värt pengarna eller ta scryed som ja inte heller vet är värd pengarna ^^

mitt senaste köp var ju Escaflowne o den serien var grymt bra..hoppas bara ja kan förvänta mig samma sak från dessa 2 val jag har :)

har nu fått det första avsnittet av Samurai deeper kyo av en vän..ska se om den verkar bra...tycker ni man kan bestämma sig för serien av första avsnitet eller blir det bättre i mitten av samurai serien?....vet fortfarande lite om Scryed dock... :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är mitt dilemma :)....ta en samurai serie som ja inte vet är värt pengarna eller ta scryed som ja inte heller vet är värd pengarna ^^

mitt senaste köp var ju Escaflowne o den serien var grymt bra..hoppas bara ja kan förvänta mig samma sak från dessa 2 val jag har :)

har nu fått det första avsnittet av Samurai deeper kyo av en vän..ska se om den verkar bra...tycker ni man kan bestämma sig för serien av första avsnitet eller blir det bättre i mitten av samurai serien?....vet fortfarande lite om Scryed dock... :|

 

scryed är underbar, detsamma kan man säga om många serier... men Samurai deeper kyu är bra, men fullt så bra är den inte imo... men om det är samurai serier du vill ha, se samurai 7, underbar serie, dock återstår det för mig att se de sista 5 episoderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är mer så att ja e ute efter boxar...och som ja sett så finns ingen box än på samurai 7 eftersom den ej e en klar serie?..fundrar dock på andra bra box alternativ..kanske man kan få något förslag på någon?

action,äventyr,...inom ninja scroll,escaflowne,berserk, genren ..om det inte är för mycket bra begärt :)

 

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hört att många gillar Samurai champloo, kanske kan vara nått att titta närmare på. Annars så finns ju Bleach om du klarar av allt shounen tjafs och 12 kingdoms men den är lite mer åt det allvarliga hållet. Det här är serier som jag vet att andra gillar inte jag själv så fråga mig inget djupare om serierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar tråden handla om att ge tips istället för information om SDK, om du vill ha tips Gats fråga på här: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2746

 

Jaja nu behöver vi inte vara såna men, vad gör det om en tråd ändrar riktining lite smått ibland, folk skriver här för nöjes skull inte för att akta sig för ett strängt regelverk, har noterat att det är lite väl mycket sånt här på anime.se :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar tråden handla om att ge tips istället för information om SDK, om du vill ha tips Gats fråga på här: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2746

 

Jaja nu behöver vi inte vara såna men, vad gör det om en tråd ändrar riktining lite smått ibland, folk skriver här för nöjes skull inte för att akta sig för ett strängt regelverk, har noterat att det är lite väl mycket sånt här på anime.se :P

 

Strängt regelverk? Bara för det är för nöje skull så måste det inte vara oordning. Om tråden startas för att få information om SDK så ska den inte handla om andra rekommendationer, speciellt inte när vi har en hel dedikerad tråd om det som är fylld med riktigt bra tips om man bara tar sig tid att läsa genom den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samurai deeper kyo är helt ok enligt mig. Totalt 3 / 5. Snyggt animerat och sköna karaktärer. Om du inte har problem med "extrema" monster eller en rätt implicit berättarstil så borde det funka. Tycker dock både Kenshin och Bleach har bättre fighting-scener och skulle rekommendera dig att köpa ngn av dem istället. Samurai Shamploo har jag inte sett klart än men den lovar gott.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar tråden handla om att ge tips istället för information om SDK, om du vill ha tips Gats fråga på här: http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=2746

 

Jaja nu behöver vi inte vara såna men, vad gör det om en tråd ändrar riktining lite smått ibland, folk skriver här för nöjes skull inte för att akta sig för ett strängt regelverk, har noterat att det är lite väl mycket sånt här på anime.se :P

 

Strängt regelverk? Bara för det är för nöje skull så måste det inte vara oordning. Om tråden startas för att få information om SDK så ska den inte handla om andra rekommendationer, speciellt inte när vi har en hel dedikerad tråd om det som är fylld med riktigt bra tips om man bara tar sig tid att läsa genom den.

 

Nej men det behöver inte vara nån perfektion heller, tycker jag ser lite väl mycket anmärkningar och låsta trådar, men det kanske bara är jag ;)

I vilket fall så är den tråden på oändligt många sidor och knappt nån människa orkar läsa den. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag vet men det är inte många andra som läser den heller har jag märkt, speciellt inte när den ligger bland alla stickys så jag kollar iallafall aldrig den heller den blir bara undvikt när man kikar på alla nya trådar ^^

 

Men struntsamma, jag gillar sidan ville bara påpeka lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...