Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime för nybörjare!


Sebbe540
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Min första va Trigun sen Recor of Lodoss War & X/1999.

 

Trigun tycker jag är en perfekt anime för "nybörjare"

 

Inte för att jag förstår hur nån kan va nybörjare på anime? Man blir väl inte bättre på att se på dem sen eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hajje! Tänkte lägga till min lilla åsikt i det hela :P

 

Jag skulle rekommendera att man ser en lite äldre serie/film som den första, jag själv såg Evangelion och Hikaru no Go(nyare iofs men ändå ;) ) som första animéer och jag kunde inte slita mig ifrån dom.

 

Jag har införskaffat Akira på dvd och den var riktigt bra så den rekommenderas tillsammans med Evangelion, Hikaru och Kenshin OVA 1(Underbar).

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle rekomendera nån seriös serie till att börja med, som är "KLAR".. varför inte Kenshin OAV eller Escaflowne, Last exile, Scryed, Gundam seed ex.

 

Kan ju tillägga "Crest of the Stars , Battleflag of the stars I , Battleflag of the stars II" är faktiskt väldigt bra men det om man gillar Sci-fiction,Action,Fantasy

 

Att börja med en serie kan nog vara väldigt bra.

 

Men smaken är som baken..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Skämt åsido, min första anime var Ghost in the shell filmen och jag gillade den inte, för lite action och jag förstod inte handlingen. Min andra anime var Akira och den gillade jag lite mer, lite neocyberpunk, shcysst musik, fint ritad, häftig action, ska inte spoila slutet.

 

Förslag till anime altså AKIRA, finns nästan överallt till billigt pris.

 

Nu får ni ursäkta mig. Efter att ha sett My Neighbor Totoro så kröp barndoms minnena upp och det var den första animen jag såg, om Mumindalen inte räknas förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag introducerades med Slayers, såg alla tre serierna och började leta mer efter det. En rolig serie med inte allt för djup story men ändå lite slagsmål och sånt. Den rekommenderas för den oinvigde. Börjar man med en serie som kräver mycket av tittaren kan man nog avskräckas tror jag, samtidigt som det inte får vara totalt trams för då kan man lika gärna glo på en Disney-film eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man räknar bort ungdomsåren med Ozon-titlarna så var den första animen jag såg som äldre Urotsukidouji faktiskt. XD Var på en fest och jag kommer ihåg att han vi festade hos ville visa oss vad manga är för något. :D Jag rekommenderar INTE någon att börja med Urotsukidouji, jag fastnade inte för anime direkt efter det iaf. Jag tror att det var Akira eller Ghost in the Shell som fick mig intresserad och lite senare Tenchi Muyou! OVA som fick mig ordentligt fast. De kan jag nog rekommendera med gott samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...