Hoppa till innehåll
Anime.se

Studio Ghibli


Jocke
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 69
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jepp, hongkong-kopia.. riktigt fin att ha, bra om man vill ta med sig alla filmer i ett "paket"..

köper in dom japanska utgåvorna(Ghibli Collection) då jag har pengar..

dom är fasligt dyra.. typ 400kr/styck.

en jag kan rekommendera dig att se är "Neko no Ongaeshi".. den har lite mer humoristiska inslag..

sen bör du även se Pom poko, en film som handlar om urbaniseringen av skogarna och vilka konsekvenser det får för en stam japanska tvätbjörnar.. visst låter det spännande? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P

 

Föredrar ju helst den Japanska dubben, men den amerikanska är inte dålig. Billy Crudup, Claire Danes, Billy Bob Thornton T_T ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P

 

Mononoke är nog den enda animefilm där jag tycker att den engelska versionen är bättre än den Japanska. Jag har sett båda, och tycker att den engelska är mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tycker att pom pokko är en väldigt bra Ghibli film ;) en av få som inte Disney står för U.S distrubiterande

 

haha gillar den nog bara för att den är så väldigt annorlunda..

 

men Sen My Neighbour totoro är Snuskigt bra och även Kikis Delivery service :D

 

Gillade inte Grav of fireflies så mycket. inte häller a wind named nausicaä

men dom andra är helt ok :D Dom har en skön humor i den studion ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spirited Away är riktigt bra, jag har även börjat se på Princess Mononoke, men den versionen jag hade var på engelska, så jag orkade inte se klart den. :P

 

Mononoke är nog den enda animefilm där jag tycker att den engelska versionen är bättre än den Japanska. Jag har sett båda, och tycker att den engelska är mycket bättre.

 

Jo, den var helt okej, men det kändes ändå lite konstigt med engelska. Nåja jag kanske ska orka se klart den snart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akamaru:

Heisei Tanuki Gassen: Ponpoko är en av mina favoriter :P

 

Du tycker inte om Nausicaä och Hotaru no Haka..? det var tråkigt.. du har ju så bra smak annars..

Tror du blandar ihop "A wind named amnesia" med "Nausicaä" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grave of the Fireflies... så grymt bra film alltså, det är ju så man sitter och biter sig i läppen.

 

Har inte sett alla Ghibli-produktioner, än. Funderade på att kolla på Totoro någon dag snart, den verkar lagomt flummig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grave of the Fireflies... så grymt bra film alltså, det är ju så man sitter och biter sig i läppen.

 

Har inte sett alla Ghibli-produktioner, än. Funderade på att kolla på Totoro någon dag snart, den verkar lagomt flummig. ;)

 

bra ordval :]

det är den!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Synd och synd. Eftersom det är Ghibli tror jag nog att det bara kan bli bättre!

 

Förresten.. Vad tusan var det deras nyaste rulle hette? Moving fortress nånting..?

 

Från trailern att döma verkar det bli en riktig höjdare, men det är ju å andra sidan alla deras produktioner!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...