Hoppa till innehåll
Anime.se

Nintendo Wii


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

http://revolution.nintendo.com/

och även:

http://revolution.ign.com/articles/703/703502p1.html

 

Introducing Nintendo Wii

Revolution gets an official name.

by Matt Casamassina

April 27, 2006 - Nintendo revealed this morning that the official name of its formerly codenamed Revolution system is Nintendo Wii.

 

 

The Big N explained the decision behind the name in a statement, which we've provided below:

 

Introducing... Wii.

As in "we."

 

While the code-name Revolution expressed our direction, Wii represents the answer. Wii will break down that wall that seperates videogame players from everybody else. Wii will put people more in touch with their games... and each other. But you're probably asking: What does the name mean?

 

Wii sounds like "we," which emphasizes the console is for everyone. Wii can easily be remembered by people around the world, no matter what language they speak. No confusion. No need to abbreviate. Just Wii.

 

Wii has a distinctive "ii" spelling that symbolizes both the unique controllers and the image of people playing it. And Wii, as a name and a console, brings something revolutionary to the world of videogames that sets it apart from the crowd.

 

So that's Wii. But now Nintendo needs you. Because it's really not about you or me. It's about Wii. And together, Wii will change everything.

 

Observera det fettextade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namnet bashas som bara den av engelsktalande spelare på varenda forum verkar det som. Att revolution är ett bra mycket bättre namn etc. etc.

 

Själv tycker jag att det inte spelar någon större roll vad maskinen heter, det är ju spelen, och i Wiis fall, kontrollen som kommer spela roll. Jag ser mycket fram emot att få lägga vantarna på kontrollern. Speciellt om den har två rörelsesensorer i "nunchuck-mode" som det ryktas om :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nje jag gillar inte vändningen Nintendo tar alls!

 

Jag kommer hålla mig till Playstation med deras superba RPG och äventyrs-spel, Nintendo kan hålla sig till sitt "familjeskoj" om dom vill det.

 

När jag är med kompisar så spelar ju inte jag, det kan man hålla sig till när man är själv. Och om vi skulle spela så blir det ju inte direkt något jäkla Singstar eller Buzz utan isåfall tex något fightingspel eller typ spel som Baldurs gate Dark alliance. Därför gillar jag inte när spelföretagen börjar fokusera på såna spel bara för att det ska bli mer kommersiellt och dra in en större publik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Märker även att Sony har det. :rolleyes:

 

>:(

 

 

Jag har faktiskt haft PS2 5 gånger, Xbox 2 och GC 1 så jag skulle inte kalla mig fanboy direkt nej :P Men hur många gånger jag haft konsollen visar ungefär också hur mycket nöje jag fått av den. ^^

 

Nintendo kan hålla sig till bärbart imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nje jag gillar inte vändningen Nintendo tar alls!

 

Jag kommer hålla mig till Playstation med deras superba RPG och äventyrs-spel, Nintendo kan hålla sig till sitt "familjeskoj" om dom vill det.

 

När jag är med kompisar så spelar ju inte jag, det kan man hålla sig till när man är själv. Och om vi skulle spela så blir det ju inte direkt något jäkla Singstar eller Buzz utan isåfall tex något fightingspel eller typ spel som Baldurs gate Dark alliance. Därför gillar jag inte när spelföretagen börjar fokusera på såna spel bara för att det ska bli mer kommersiellt och dra in en större publik.

Märkligt ändå att "familjeskoj"-spelen du nämner är till just PS2...

 

Jag förstår lite hur Nintendo tänker, och ibland kan bilder säga mer än ord.

 

nintendodslite7ix.th.jpg=ipodwhitefront1af.th.jpg

Släktingar?

dskiosk0bu.th.jpg

En japansk nedladdningskiosk för DS, eller en gigantisk iPod?

wiitop5hm.gifipod6rv.jpg

iPod loggan till vänster och Wii till höger, eller hur det nu var...

Nä, jag tror inte det var iPod dom härmade, det måste ha varit ditt namn Bankoiia, det har ju trots allt två i:n is sig, så det måste vara därifrån dom tagit det -_-'

Men du har trots allt en poäng, en bild säger mer än ord:

B000AYB000.01.LZZZZZZZ.jpg

 

 

Skumt av Nintendo att ändra namn nu när alla vant sig vid Revolution. Wii käns inte riktigt rätt tycker jag. Fins väll förresten ett klädföretag(?) som heter We. Uttalas exakt likadant. Undrar vad dom tycker. Lite mysktiska beslut fattar dom allt Nintendo.

Väntar ändå otåligt på Wii-konsolen, trots namnet och att den förmodligen kommer att se ut som en enda stor slimmad iPod, precis som X-box360.

Väntar på PS3 oxå (trots namnet och att den förmodligen kommer att se ut som en enda stor slimmad iPod ;) ), om nu någon undrade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, jag tror inte det var iPod dom härmade, det måste ha varit ditt namn Bankoiia, det har ju trots allt två i:n is sig, så det måste vara därifrån dom tagit det -_-'

 

Jag kanske får utveckla mina tankegångar lite. Om man ställer sig på stan och ropar iPod, vet de flesta vad man gormar om. Namnet är lätt, enkelt och känns igen överallt. Att äpple produkter, och då främst nyss nämda iPod är vida omtyckt i Japan är ingen slump. Det bär på ett namn som är tillräckligt mainstream och samtidigit annorlunda för att folk ska minnas det.

 

Om man sedan tittar på Nintendos utsiktsplaner, som främst behandlar möjligheter att kunna nå folk utanför "finniga-tonåringar-som-spelar-24/7-bubblan", så anar man vissa likheter.

Med namnet "Wii" tar Nintendo i mitt tycke en rätt normal ställning inför allmänheten. Namnet kommer kännas vänligare att "ta på". Eftersom Nintendo vill åt både spädbarn som senil, så är det viktigt att deras system är enkelt att komma i kontakt med. Ett förenklat kontrollsystem. Ett innovativt sätt att använda det på. En kontroll som liknar något som ligger på de flesta soffbord.

 

Att endast jämföra designen med sonys och microsofts motsvarigheter känns lite fel, då det egentligen handlar om något helt annat. PS3 kommer måhända likna en klämd iPod, men det kommer fortfarande vara en Playstation och bygga vidare på sina egna principer.

 

Nej, det jag tror Nintendo gör nu, eller rättare sagt vill göra, är att bli accepterade på ett annat plan. I namnet Wii ser jag den potentialen. I kontrollen ser jag den potentialen. De vill kunna smälta in i var mans hus och försöka bli en naturlig del av det. Att äpple design säljer är som sagt ett faktum, och det kan utnyttjas.

 

Sony och Microsoft kan knappats räknas som tvättäkta konkurrenter längre i mina ögon. Nintendo har enkelt svängt av mot en annan korsning som kan leda dem åt två håll; framgång eller fall, accepterande eller ignorerande. För efter två generationer med konsoler som floppat så kommer de förlora hårt om de misslyckas nu.

 

Jag ser fram mot PlayStation 3. Jag ser fram mot Wii. Men av två olika anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Citat från Oskar Skoog...

Uttalsmässigt, i Europa, ser det för närvarande ut så här, betydelsemässigt.

 

Nintendo Wii:

 

In the Netherlands: Nintendo Who

Germany: Nintendo How

France: Nintendo Yes

Uk: Nintendo Piss

Scotland - Nintendo small/tiny

Latvia: Nintendo Cunt

 

Man kan väl gissa att NoE har huvudvärk just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...