Hoppa till innehåll
Anime.se

E3 2006


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

JockeII:

Hur långt har du kommit i trean? Trean tycker åtminstone jag är mycket segt i början, men då handlingen började komma igång gick det bättre. Inte lika bra som föregående spel tack vare en mindre originell handling, men det är fortfarande ett bra spel i mitt tycke.

 

Men ja, enligt mig är fyran bättre än trean. Spelet har en spännande handling och en skrämmande stämning. (Jag håller inte alls med de som påstår att fyran inte alls skulle vara läskigt) Bättre musik har det också. Men förväntar du dig den traditionella lampan, radion, att du kan ha obegränsat med prylar på dig och att spelet skall äga rum i Silent Hill i princip hela spelet så kommer du bli besviken. Faktum är att endast ca 2/9 av spelet utspelar sig i själva Silent Hill och då är du inte ens i staden. Men du bör definitivt ge det en chans.

 

Ja jag får ju erkänna att jag inte kört mer än ett par timmar =)

Har lirat så mycket Dragon Quest VIII nu så det har inte blivit tid över för så många andra spel. Gör nog smartast i att klara det först så att jag inte bara småspelar SH3 utan ger det en ärlig chans.

 

Men det där med 4an låter lite oroväckande, jag tycker SH2 var perfekt med funktioner, stämning, läskighet, story och allt annat för den delen.

Det är precis som 2an jag vill att ett SH spel ska vara. Men jag kommer ge fyran en chans med så fort jag hunnit klara trean. =)

 

Btw är det olika slut i 3an med? Spoila inte! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tydligen ska PS3-handkontrollen vara en trådlös kopia av Dual Shock (tack gode gud för det...), samt rörelsekännslighet alá Wii. Än en gång blir Nintendo bestulna på sina ideér. Men det är förståeligt med tanke på vilken Hype det fått. Det vore bara dumt av Sony att förbise den.

 

Undrar vilken teknik den bygger på (PS3:ans kontroll), kommer den vara on par med Nintendos , samt om Nunchuck-varianten av wiis kontroll kommer ha rörelsekännslighet i båda delarna kommer det fortfarande bli svårt att bräcka.

 

Har inte sett presskonferansen, bara läst de viktiga punkterna än så.

 

*edit* Och det var en hiskeligt stor prislapp med, $500-$600 :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

*edit* Och det var en hiskeligt stor prislapp med, $500-$600 :O

 

håller med speciellt när jag läste på ett annat forum att Wii kommer att kosta som lägst kring 250$ på releasen.

 

Kostnader vid release:

Xbox 360: $400

Playstation 3: $600 (i nuläget iaf)

Nintendo Wii: $250

 

 

så med tanke på priset så lutar det åt Wii, men sen så är jag en playstation fantast :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...