Hoppa till innehåll
Anime.se

E3 2006


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu är det mindre än 2 dagar kvar!

Årets E3 lär bjuda på en hederlig kamp mellan Sony och Nintendo.

PS3 lär finnas spelbar och Wii likaså.

 

Nu är ju frågan, vad vill ni se under mässan?

 

Jag kommer ockupera datorn varje kväll för att läsa varje nyhet (och se på Nintendos konferens som visas LIVE och gratis på http://www.gametrailers.com ).

 

Spel jag helst vill se mer av:

TLOZ: TP

Castelvania: PoR

Red Steel m.fl.

 

Förhoppningsvis kan Wii erbjuda lite konkurrens, men vad vill spelarna helst ha idag; bra spel eller bra grafik?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gissar på att det blir Sony och Nintendo som kommer få mest uppmärksamhet i år, men att Nintendo kommer "vinna över" Sony. Åtminstone om den där hemligheten de suttit på tills nu är så spännande som man kan tro att den är. Man vet aldrig vad som kommer hända! Jag skall försöka se allas presskonferenser, med Sony som start 01:00 på tisdag. (Svensk tid)

 

docster: Man har tyvärr sagt att Alan Wake inte kommer finnas på E3. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är nyfiken på exakt hur många olika separata kontrolltillbehör som Nintendo kommer visa upp. Blir det ett för varje releasespel?

 

Annars är jag mest bara allmänt intresserad av att se olika trailers/demon som körs direkt på den verkliga hårdvaran.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, man tror iallafall att det blir en remake på ettan. Någon releaselista sa iallafall att ett spel vid namn Silent Hill: Original Sin är på väg till PSP, men något officiellt uttalande har man inte hört från Konami. De har iallafall inte gjort någon stor grej utav det. Vi får väl se helt enkelt. Själv hoppas jag mer på femman än på en ny version av ett gammalt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag mest nyfiken på denna nya PS3 kontrollen nu när "bananen" är borta :P

Hoppas den blir bra nu!

Jag tycker att det förra utseendet dög alldeles utmärkt. Den såg iallafall riktigt ergonomisk ut. Jag hoppas att deras nya också kommer göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag mest nyfiken på denna nya PS3 kontrollen nu när "bananen" är borta :P

Hoppas den blir bra nu!

Jag tycker att det förra utseendet dög alldeles utmärkt. Den såg iallafall riktigt ergonomisk ut. Jag hoppas att deras nya också kommer göra det.

Tillhör också dem som tyckte bumerangen såg mysig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna ta en remake av ettan, var rätt bra om jag minns rätt ^^

 

Håller för övrigt på att lira Silent Hill 3 nu, fast kommer inte riktigt in i det som jag gjorde med 2an =/

Jag körde aldrig klart 2an, funderar på att köra det igen fast vet inte om det är så kul när man vet det mesta som händer.

 

Är 4an bättre än 3an?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JockeII:

Hur långt har du kommit i trean? Trean tycker åtminstone jag är mycket segt i början, men då handlingen började komma igång gick det bättre. Inte lika bra som föregående spel tack vare en mindre originell handling, men det är fortfarande ett bra spel i mitt tycke.

 

Men ja, enligt mig är fyran bättre än trean. Spelet har en spännande handling och en skrämmande stämning. (Jag håller inte alls med de som påstår att fyran inte alls skulle vara läskigt) Bättre musik har det också. Men förväntar du dig den traditionella lampan, radion, att du kan ha obegränsat med prylar på dig och att spelet skall äga rum i Silent Hill i princip hela spelet så kommer du bli besviken. Faktum är att endast ca 2/9 av spelet utspelar sig i själva Silent Hill och då är du inte ens i staden. Men du bör definitivt ge det en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oväntat

 

*Datum för FFXII

 

*FFXIII bekräftat (ärligt, vem tvivlade på att det skulle komma?)

 

*Remakes till bärbart format.

 

*Mobilspel

 

*Flera spinoffer på starka varumärken till flera format.

 

Square-Enix har verkligen blivit tråkiga.

Får några år sedan kom det iaf lite nya saker emellanåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det väl förståeligt att de vill bygga vidare på de största titlarna de har, men det var ju ingenting nytt alls.

Snarare är det mer förståeligt att de vill tjäna så mycket som möjligt. Och det gör man genom att mjölka kända varumärken vilket är mycket lättare än att göra något nytt.

 

Varför skapa något nytt från grunden med allt vad det innebär med design, system, ljudtema etc och slänga ut löjligt höga summor på det när man kan satsa mindre på säkrare kort istället som kommer sälja per automatik. Nu är det ju knappast bara Square det gäller. I takt med att börjar krävas flera hundra personer för att utveckla (bra) spel till de nya stationära konsolerna så lär det till slut i princip bara vara storserierna det satsas kapital i.

 

Kommer det nya spel så skulle jag tro att de i så fall når de stationära genom de bärbara som fortfarande inte kräver löjligt stora utvecklarteam och där på så sätt det fortfarande går att ta lite risker. Men det är bara min teori. I Square-Enix fall är bärbara mer ett komplement för att mjölka in ännu mer. Nåja, i slutändan är det ändå konsumenterna som bestämmer. När folk börjar tröttna på varumärkesinflation (vilket inte kommer hända antagligen) så kommer de tvingas ändra på sig.

 

Även om jag i princip lagt ner konsolspelandet så hoppades jag att Square-Enix skulle prestera bättre än den här medelmåttiga föreställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...