Hoppa till innehåll
Anime.se

Full Metal Panic - TSR uppföljare *Spoilervarning*


Stompe
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena alla, första posten här.

 

Anywhooo, FMP är nog en av de bästa animeer jag sett(av alla 15!;) )

Men TSR ger ju inget speciellt slut eftersom en av badguysen överlever, och ganska uppenbart kommer komma tillbaka.

 

Men finns det någon uppföljare till TSR planerad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En FMP:TSR OVA är på gång, den släpps i Japan den 26 maj. Något mer än den vet jag inte, men jag gissar på att det borde dyka upp en till serie i höst eller nästa år.

 

Det finns säkert andra här som är till skillnad från mig intresserade av serien och har säkert mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En FMP:TSR OVA är på gång, den släpps i Japan den 26 maj. Något mer än den vet jag inte, men jag gissar på att det borde dyka upp en till serie i höst eller nästa år.

 

Det finns säkert andra här som är till skillnad från mig intresserade av serien och har säkert mer information.

Men den OVA:n om jag förstått det rätt kommer handla om en dag i Tessas liv, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En FMP:TSR OVA är på gång, den släpps i Japan den 26 maj. Något mer än den vet jag inte, men jag gissar på att det borde dyka upp en till serie i höst eller nästa år.

 

Det finns säkert andra här som är till skillnad från mig intresserade av serien och har säkert mer information.

Men den OVA:n om jag förstått det rätt kommer handla om en dag i Tessas liv, typ.

 

Har jag med läst. Har aldrig gillat Tessa särskilt mycket, men längtar till den ändå =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uh, alltså, FMP-serierna är baserade på en serie lightnovels. Den är fortfarande inte avslutad. Det finns för närvarande typ en eller två böcker som det inte gjorts anime av (plus en del spinoff-böcker, som fumoffu är baserade på). Dock är serien för närvarande mitt i en story arc, och jag tvivlar på att de kommer att göra nån ny säsong innan den nuvarande arcen är avslutad. Anledningen till att TSR dök upp så långt efter den ursprungliga serien var just att de väntade på källmaterial.

 

Det finns förresten folk som har översatt FMP-böckerna till engelska också, så man MÅSTE inte kunna japanska för att läsa dem. De är för övrigt rätt bra, det finns mycket detaljer och karakterisering som de inte riktigt får plats med i TV-serierna.

 

Den nya OVA:n ska AFAIK vara en spinoff i fumoffu-stil, och handla om en dag i Tessas liv. Detta är jag dock inte säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att TSR dök upp så långt efter den ursprungliga serien var just att de väntade på källmaterial.

Inte bara därför, skulle jag tro, "Owaru Day by Day"-böckerna kom väl ut till och med före första animéserien?

 

Det finns förresten folk som har översatt FMP-böckerna till engelska också, så man MÅSTE inte kunna japanska för att läsa dem. De är för övrigt rätt bra, det finns mycket detaljer och karakterisering som de inte riktigt får plats med i TV-serierna.

Jag har skummat lite ur en av översättningarna... De kvinnliga yrkesmördarna från TV-serien var manliga där, uppfattade jag det som. Var det felöversättning eller var det animéproducenterna som gjorde om dem till kvinnor för att locka tittare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En light novel är typ vad det låter som. En tunnare roman på ett drygt hundratal sidor, i princip alltid en del av en serie, med kanske 4-5 illustrationer per volym. Roman light alltså.

 

EDIT: just det, såvitt jag kan förstå så kan en litenovel även gå som följetong i någon tidning innan den kommer ut i bokform.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

EDIT: just det, såvitt jag kan förstå så kan en litenovel även gå som följetong i någon tidning innan den kommer ut i bokform.

 

I princip alla gör det. De bästa seinentidningarna är DengekiHP (Shana, Zettai Shounen) och The Sneaker (Haruhi)

 

Jag la upp ett skannat uppslag från Hantsuki i 2006 tråden. (som också är en 'lite novel') Finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...