Hoppa till innehåll
Anime.se

Tokko - Devils awakening (en del bilder, för modem-users)


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

TOKKO Devils awakening

Officiella hemsidan och Officiella hemsidan 2

 

Studio : Anime International Company (AIC)

 

Längd : 13 avsnitt

 

Genre : Mystik Skräck fantasi action

 

Handling :

För fem år sedan, var där en massaker på ett lägenhetsområde där Shindou och Saya levde med sina föräldrar. 382 människor dog i ett massmord, som numera är ouppklarat, den här dagen och Shindou och Saya är de ända överlevanda, eller är de? Nu är båda två polisofficerare och Shindou har just utbildats klart från TOKKI, en special undersöknings styrka och svurit att lösa mysteriet bakom massakern. Shindou har mardrömmar om massakern och en mystisk flicka med ett svärd i en scen för fem år sedan.

 

Under sin första dag som TOKKI officer, ser han den mystiska flickan från sina drömmar igen, och får reda på att hon kommer från TOKKO, avdelningen för stats säkerhet. En inte helt vanlig polisstyrka döljda i ett mysterium till skillnad från övriga poliskåren.

 

Nu har lika mystiska mord som dem för fem år sedan börjat ske igen....

Karaktärer :

 

Shindou Ranmaru:

shindou5pf.jpg

 

Saya Ranmaru:

23aaaaa9hd.jpg

 

Rokujou Sakura:

adsaf1qk.jpg

 

Suzuka:

namnls7nv.jpg

 

Inukai:

asafagdafghaghadghsghsfghsfh2p.jpg

 

Ibuki:

ajgjaofgj438pu.jpg

 

 

Mangan finns ute i tre volumer :

#1. Devil's Awaken I 2004-02-24

#2. Devil's Awaken II 2004-02-25

#3. Phantom Hunter 2004-04-23

 

Sedan dess har det inte kommit fler volymer så sorgligt nog så verlar Tohru Fujisawa (tidigare känd för bla GTO) lagt Tokko på hyllan. Animen följer inte mangan för tillfället, och eftersom de två nya (nyintroducerade) huvudpersonerna i Phantom Hunter inte står med på den officiella hemsidan så är det fullt möjligt att animen hoppar över den delen, eller att det kommer en OVA, om Tokko devils awakening blir tillräckligt populär. Förhoppningsvis så forsätter animen (Devils awalening längre än mangan).

 

Om någon vet ifall Tohru Fujisawa medverkar vid produktionen av Tokko vore det kul ifall ni sa ja :P men enligt animenewsnetwork.com så verkar han bara stå för orginal mangan.

 

Och betyget är 10 av 5 möjliga, samt bör påpekas att den är vid vissa tillfällen väldigt blodig och innehålla nakenhet.

Varför så högt betyg?

Är egentligen en halv svår fråga att besvara för mig. Men jag gillar mörka animeserier, mystiska, och våldsamma, antagligen därför jag gillar Gantz mangan och Berserk mangan så mycket. Men karaktärerna är väldigt bra gjorda (men det förväntade man sig av Tohru Fujisawa). Den innehåller dessutom humoristiska inslag som inte förstör den hemlighetsfulla stämmningen, men likväl får en att skratta till. Och mer kommer jag inte på just nu.

 

Lite screenies :

4564564675yl.th.jpg

 

Lärdom ett:

Var inte trött när du skriver sånt här.

 

Lärdom två:

Fixa till bilderna ordentligt, märker nu att det såg fult ut med olika storlek...

 

ett sista ord:

gonatt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt med så många välskrivna inlägg! Mer sådant gott folk!

 

Den här serien ligger på min ska-se-lista, verkar vara en väldigt intressant serie med mycket blod och skräck. Just nu har jag bara sett ett litet klipp från första avsnittet, men det lilla jag såg gillade jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar ganska intressant trodde inte det skulle vara nått för mig först, men nu så ska jag nog ta och titta på den endå. Dock så kommer jag att vänta tills den har gått klart, om jag börjar följa fler serier nu så kommer jag snart blanda ihop dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon vet ifall Tohru Fujisawa medverkar vid produktionen av Tokko vore det kul ifall ni sa ja :P men enligt animenewsnetwork.com så verkar han bara stå för orginal mangan.

Det gör han inte.

 

Och betyget är 10 av 5 möjliga, samt bör påpekas att den är vid vissa tillfällen väldigt blodig och innehålla nakenhet.

Är det dessa två element som möhliggör überbetyget? 00.gif

 

Annars, bra inlägg. Det är så det ska se ut.

Nästan så man borde ge den en chans till vid ett senare tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för alla sjyssta kommentarer, och kommer nog att göra fler liknande inlägg i framtiden.

 

hehe impad av recentionen faktist bra gjort.. samnt har han fått med mycket och inte avslöjat nåt.. Bra jobbat Dreadan :D

 

Kolla du kan ge komplimanger :P

 

Och betyget är 10 av 5 möjliga, samt bör påpekas att den är vid vissa tillfällen väldigt blodig och innehålla nakenhet.

Är det dessa två element som möhliggör überbetyget? 00.gif

 

Annars, bra inlägg. Det är så det ska se ut.

Nästan så man borde ge den en chans till vid ett senare tillfälle.

 

som sagt tack för komplimangen, men tittar du lite längre ned så står där "varför så högt betyg?" i fetstil till och med... ;)

 

 

Kom på att jag glömde påpeka att den fortfarande görs, men det har de flesta säkert redan listat ut. och nu i efterhand så upptäckte jag att jag även skrev 12 avsnitt, 13 skall det vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... väldigt blodig och innehålla nakenhet.

Är det dessa två element som möhliggör überbetyget? 00.gif...

 

Haha så sant som det är sagt :)

 

Tack för alla sjyssta kommentarer, och kommer nog att göra fler liknande inlägg i framtiden.

 

Absolut, det är sånt här som bidrar till att forumet blir bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har sett alla 3 avsnitten som finns ute 4e sändes i lördags (13e) då det hade varit uppehåll 1 vecka pga golden week ? :S (inte en aning vad det är) men än sålänge så är serien bra :) dock så som dread säger så följer den inte mangan på en del ställen och dom har bytt bort visa saker osv lite störigt men det är inget direkt som jag stör mig jätte jätte mycket på ..dock så stör jag mig på den ganska dåliga animationen ? som jag uppfattar ibland som ganska kass eller har jag blivit för van vid andra serier som har högre budget ..

 

sen så är den faktiskt ganska brutal får jag väl varna om men dom flesta här har nog inga problem med det .. den har väl samma våldsnivå som första avsnittet av elfen lied (bra serie att jämnföra gore med)

 

för att sammanfatta lite kort

 

+ bra story (spännande)

+ bra / roliga karaktärer

+ coola svärdsfighter (ni som gillar blood+ gillar detta)

+ Rokujou Sakura är ganska "hot" :rolleyes:

 

- dåligt intro med väldigt kass musik faktiskt som inte alls passar

- den ibland dåliga animationen ? (främst karaktärs)

- en del småsaker med mangan ((dom har tonat ner på det sexuella snacket mellan huvudkaraktären och hans syster och även gjort om lite med handligen och visa saker som för handlingen framåt antagligen för mangan är 3 volymer så dom måste dra ut på det och lägga till mer ))

 

 

 

den får 6/10 av mig i betyg :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

tänkte återuppliva denna tråden lite, mest för att säga att dinskugga har fel och intro låten är bra och att dem gjorde en halv spinoff från mangan nu, men det positiva är att de istort är på samma väg som mangan, eller rättare sagt dem har gått längre än vol 2 av mangan nu. och dem verkar inte gå in närmre på vol 3, vilket jag tycker är ett bra val. Problemet om hur de ska klara att avsluta serien återstår dock. Nånstans känns det som om det antingen kommer ett tidshopp i animen eller så kommer det en säsong till ifall animen är omtyckt å så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte återuppliva denna tråden lite, mest för att säga att dinskugga har fel och intro låten är bra och att dem gjorde en halv spinoff från mangan nu, men det positiva är att de istort är på samma väg som mangan, eller rättare sagt dem har gått längre än vol 2 av mangan nu. och dem verkar inte gå in närmre på vol 3, vilket jag tycker är ett bra val. Problemet om hur de ska klara att avsluta serien återstår dock. Nånstans känns det som om det antingen kommer ett tidshopp i animen eller så kommer det en säsong till ifall animen är omtyckt å så.

 

dread ehh intro låten är den dåligaste jag någonsin ha hört seriöst alltså hehe den är lång och allmänt kass .. men smaken är som baken :)

 

vad har jag fel med eller var det bara introt du menade ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahh men se där..

En tråd om den animen jag försöker få tag på just nu.

Den är ju sjukt svår att finna. Inte många som hade hört talas om den heller. En rätt impopulär anime eller?

 

vet inte varför den skulle vara impopulär, för imo är den mkt bra, kan det vara för att den är rätt ny som den är svår att få tag på?

 

 

Dinskugga: det var bara ditt hittepå om introt som var fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dread : aha okay ;)

 

btw dread antar du har sett episode 8 ..läs det i spoiler ramen

 

jag tyckte det var trist att dom har ändrat från mangan till animen att det inte är Rokujou utan Suzuka som gör så shindu vaknar dom har ju även gjort så rokujou inte vill att han ska bli väckt tycker inte hon är så i mangan heller ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dread : aha okay ;)

 

btw dread antar du har sett episode 8 ..läs det i spoiler ramen

 

jag tyckte det var trist att dom har ändrat från mangan till animen att det inte är Rokujou utan Suzuka som gör så shindu vaknar dom har ju även gjort så rokujou inte vill att han ska bli väckt tycker inte hon är så i mangan heller ..

 

IIRC, det är Suzuka som sticker ner honom (på exakt samma sätt), men platsen är inte samma och Rokujou är inte emot det. Sen i animen är det rätt uppenbart att Rokujou gillar Ranmaru(?), men man får inte riktigt den uppfattningen i mangan. ska iaf bli spännande å få se hur den slutar. de har 14 av 108 pusselbitar och det är 6(7?) avsnitt kvar...hmm... känns som ett tids hopp där de "bara" slaktar oviktiga monster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dread : aha okay ;)

 

btw dread antar du har sett episode 8 ..läs det i spoiler ramen

 

jag tyckte det var trist att dom har ändrat från mangan till animen att det inte är Rokujou utan Suzuka som gör så shindu vaknar dom har ju även gjort så rokujou inte vill att han ska bli väckt tycker inte hon är så i mangan heller ..

 

IIRC, det är Suzuka som sticker ner honom (på exakt samma sätt), men platsen är inte samma och Rokujou är inte emot det. Sen i animen är det rätt uppenbart att Rokujou gillar Ranmaru(?), men man får inte riktigt den uppfattningen i mangan. ska iaf bli spännande å få se hur den slutar. de har 14 av 108 pusselbitar och det är 6(7?) avsnitt kvar...hmm... känns som ett tids hopp där de "bara" slaktar oviktiga monster

 

haha fy fan vet inte vad jag tänkte med när jag sa det inte var det huvudet iaf ;) .. jag tror jag blandade ihop det med att shindus syrra blir slicad där ju rakt över magen ju och sen när jag tänkte på det så måste jag fått för mig det där .. :surprised: .. ja jo det syns ganska väl att hon har nåt tycke om han .. antagligen kommer det inte bli nåt riktigt slut utan serien kommer antagligen sluta lite som Starship troopers om du sett den ?

tror jag iaf ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
TOKKO är en skön serie. Årets ultravåld. Har precis börjat kolla. Jag gillar när blodet stänker långt upp efter väggarna så jag blev hooked direkt. får se hur den utvecklar sig.

 

tokko är en bra serie ..dock känns den krystad nu i slutet är tyvärr bara 13 avsnitt ..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

instämmer, det känns som den inte har unyttjat en bråkdel av sin potential än så länge... =/ (men den e fortfarande grymt bra)

 

håller med dig ..tyvärr lär vi få se ett väldigt kasst/dåligt icke tillfredställande slut så känns det nu iaf :( .. avsnittt 11-12 har kännts väldigt krystade och dom har liksom öst på grejer .. hade varit bättre om serien varit som en vanlig dvs 24-26 avsnitt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sett till ep 9, trodde den skulle vara längre tills jag läste tråden, inget fel på serien, men känns som om det kommer att bli krystat nu :(

 

fast animen har iallafall lite mer bredvid innan hans powers vakar upp till skillnad från mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har nu sett klart tokko och sista avsnitten var ...............

 

väldigt dåligt och krystad och jag vet inte vad jag ska börja klaga på tyvärr .varför gav dom inte serien 24-26avsnitt i stället ? kanske kommer en säsong 2 eftersom slutet är öppet för det men det hjälper ju inte nu när det blev som det blev .. och man fatta inte riktigt vad som händer heller.. är inte jätteförvånad då jag kände mig på detta redan vid avsnitt 9-10 att sista avsnittet skulle bli som det blev.... finns så mkt jag irriterande mig på .som mer exempel är då att Shindo dödar "pyramid pusselbits monster" så det regnar bitar det kändes liksom väldigt desperat . sen att i slutet så bara ta slutfighten slut sen är dom på sjukhuset jaha liksom ?sen finns det mer men jag orka inte skriva mer ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är inte hundra på det,men tror det ska vara spoiler varning på det ;)

 

Slutet skrek ju inte bara ut "fortsättning följer om ni pungar ut tillräckligt för att vara lönsamt". lite deppigt det där med Rokujo förövrigt,gillade henne ;). Håller med om monster-slakten i slutet,lite väl krystat och det blev ännu mer förvirrat nere i hålet.Nåja,for hoppas på en andra säsong, inget fel på serien i sej annars ju,kanske lite hemska animationer ibland, men iallafall jag ser inte på serien för action-delen,även om den är intressant den med^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...