Hoppa till innehåll
Anime.se

Live Messenger 8.00.nånting beta

Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som prövat den än?

läste om den för nån vecka sen, ska visst vara snyggare än 7.500.nånting... men sen är det microsoft som utvecklat den? eller snarare är det en officiel beta? läste nämligen för antagligen väldigt länge sen att det var en falsk beta ute.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är Live messenger? Kan alltid googla meeeeeen smidigare att få ett svar här =D

om du läser rubriken så står där beta... sen har jag missat totalt att de lagt ut den på

msn's hemsida. sist jag kollade låg den bara ute på diverse hemsidor som inte verkade vara officiella :S

men nu har ja den med, shit fröjd för ögat är vad det är. nu ska ja bara ha ett snygg vitt windows skin... så är mitt nya theme så gott som klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag har haft den i snart en vecka, och jag är mer än nöjd :D

Nya funktioner:

-Timestamp

-Offline-messaging system (á la ICQ)

-Snygga skuggor under huvudfönster och chatfönster (går att slå på, ögongodis ^^)

-Delade mappar, dvs man har en "plats" där man kan synkornisera filer med en annan användare, t.ex kan du skicka en hel mapp utan att behöva zippa ner den eller skicka filerna en och en.

Finns en massa annat, och jag har tidigare ogillat msn messenger, men nu är den i princip skitbra :D

Det är en beta, men hittills har jag inte stött på en enda bugg.

Btw, angående Live messenger. Det är bara ett nytt namn, inget mer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Timestamp, asså man kan se exakt när et meddelande skickades? - I sånna fall, efterlängtat!

Yay äntligen ska det funka att skriva till nån som är offline, det tycker vi om! (:

Skuggor tänker ja strunta i ^^

Delade mappar kan ju komma in handy ifall man ska utveckla nåt me nån...

Får ladda ner det efter en välbehövlig formatering ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

förövrigt så i tidigare versioner så när man skrev flera meddelanden i rad såg det ungefär ut så här:

Hanpusu-kun skrev:
blalalallvlalfniusnjd

Hanpusu-kun skrev:
roflorflforolfl

Nu när man skriver flera meddelanden i rad så samlas allt i samma meddelande :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Delade mappar funkade skitbra nyligen. Lämnade in en projektrapport idag, och jag satt och korrekturläste den igår kväll. Han laddade upp den i delade mappar, och varje gång jag ändrade något och sparade så synkroniserade messenger automatiskt dokumentet.

Annars är det ett bra sätt att skicka någon någon filmfil, bild eller ljudklipp utan att han eller hon behöver acceptera den. Sen får han upp att det finns en ny fil i mappen när han eller hon börjar snacka med mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hört att man kan namnge sina kontakter hur man vill i Live Messenger, är väl ungefär en sådan funktion du söker Pixelgamer?

För övrigt tror jag knappast det kommer någon version till annat än Windows och kanske Mac OS X. Inte för att jag skulle använda det ifall det fanns. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Betan verkar trevlig.

Men ser ingen som helst skillnad när jag aktiverat skuggor.

Alla aktiva fönster måste typ stängas ner för att ändringarna ska ske. that's microsoft for ya :P

Nau: Trillian har alltid varit buggad och/eller skapat problem. Det har gått år nu sen det blivit "ute" att hålla på med microsoft-suger-tramset, så se upp ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Betan verkar trevlig.

Alla aktiva fönster måste typ stängas ner för att ändringarna ska ske. that's microsoft for ya :P

Nau: Trillian har alltid varit buggad och/eller skapat problem. Det har gått år nu sen det blivit "ute" att hålla på med microsoft-suger-tramset, så se upp ;)

Then I'm out :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Betan verkar trevlig.

Then I'm out :]

Idd =P

Microsoft ftw! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter