Hoppa till innehåll
Anime.se

Rockstar Studios Presents: Table Tennis (X360)


Skatan Milla
 Share

Rekommenderade inlägg

Rockstar Studios Presents: Table Tennis:

 

rockstar2.jpgrockstar1.jpg

 

Ett fantastiskt pingis spel publicerat av samma företag som gjorde GTA.

Låter inte som om det går ihop, men mystiskt nog så gör det det.

Det här är möjligtvis det bästa sportspelet som jag någonsin har spelat

till någon konsoll.

Kontrollen är skarp och grafiken likaså.

Matcherna kan skifta från att gå från sölig underskruvstävling till snabba överskruvar som flyger med all världens hastighet fram och tillbaka över bordet där endast den bästa kan vinna.

 

Hur bra spelet är kan man faktiskt inte beskriva i ord för ingen skulle tro på en, förns de har testat spelet själva.

Tro mig, spelet är värt pengarna och jag rekommenderar det starkt.

Defenetivit ett välbehövt tillskott i 360:s spelutbud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar lite annorlunda, det finns ju tine direkt så många pingis spel, hoppas kontrollen är bra för det är ju det viktigaste. Hur fungerar den? Ser man typ uppifrån som i de flesta tennis spel eller?

 

Man kan välja att se rakt bakifrån eller lite längre bak uppifrån.

Kontrollen är skarp och varje karaktär har olika färdigheter så vissa är lättare att röra runt längs bordet än andra.

Jesper är snabbast *host*.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade spelet på en spelaffär förra veckan.

Av vad det lilla jag spelade (Match mot en random i butiken :D)

så kan jag väl erkänna att det var det roligaste sportspel jag spelat på länge. Synd bara att man inte har en 360 :'< Annars hade det varit ett självklart köp för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du inte spelat Mario-fotbollsspelet till GC? ;]

Fast jag tycker inte direkt de är så svåra, tänker du på iceing, off-side o liknande? Spelarna brukar väl hålla sig på rätt sida osv. så det aldrig blir off-side? Eller har jag bara spelat softcore sportspel.

 

Men visst sportspel (och spel över huvudtaget) är oftast roligare om de inte är så komplicerade, utan lätta att förstå osv. Förövrigt låter det som att man måste testa detta, undrar om Game har det uppe, hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen så är detta spel svinroligt för att reglerna är enkla att förstå och för att Rockstar har gett det ett bra gameplay. Spel som fotboll och hockey är ju så tråkigt för att man knappt våga röra sig åt visst håll ibland för att man bryter regler och vettefan vad.

 

Det jag brukar tycka är tråkgt i t.ex. FIFA och NHL spel är att man inte styr en gubbe som man kan lära sig att tycka om.

Man skiftar bara genom laget med en knapptryckning.

Sedan så är det enda bandet man kan ha i spelet till laget om man bortser från vad man tycker om laget i verkliga livet att man gillar färgerna för de har ingen personlighet.

Det är alldeles för anonymt för min smak.

Jag gillar i sådantfall hellre sportspel där man styr en enda såsom i det här fallet Pingis.

 

edit: På tal om personlighet, det här spelets ansikts utryck är utan tvekan det bästa jag sett någonsin i ett spel.

Karaktärerna har verkligen realistiska utryck allt från Liu Pings ugonbryns ryckning till Jespers klassiska "Ja! Jag är kung".

Ajuste, en annan positiv sak är att varje karaktär talar sitt modersmål, gigantiskt plus på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ajuste, en annan positiv sak är att varje karaktär talar sitt modersmål, gigantiskt plus på det.

 

säger bara en sak: alla som har rätt modersmål på figurerna ska ha ett stort plus^^

spelet verkar kul, kan se om jag kan testa det någonstans,brukar inte gilla sportspel i vanliga fall=)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag citerar helt enkelt Versalmannen för att få fram min åsikt:

 

OMG TABLE TENNIS > JESUS. ÅH NÄ JAG HAR GJORT GUD LEDSEN GUD GRÅTER NÄR JESUSBARNET ÄR MOBBAT :´(

 

MEN GUD SER ATT TABLE TENNIS ÄR GOTT. TABLE TENNIS ÄR EN LITEN BIT AV GUD PÅ JORDEN. PRECIS SOM JESUS.

 

JAG SPELAR TABLE TENNIS DYGNET RUNT FFS NEXT-GEN SVETT I ANSIKTET. WTF DET ÄR OMÖJLIGT BRA XD MINA ÖGON ÄR HD-READY NU. SER MILJONER FÄRGER LOL.

 

----

 

BARA EN SAK SKULLE KUNNA VARA BÄTTRE ÄN XBOX 360 + TABLE TENNIS FFS. XBOX 360 + TABLE TENNIS + WIIMOTE.

 

OMG WII60 MAKE IT HAPPEN!!! o_O

 

JAG RINGDE SVENSKA KYRKAN IDAG OCH FRÅGADE OM DOM KAN GIFTA MIG MED TABLE TENNIS MEN DOM SA BARA WTF OMG NÄ LÄGG PÅ :( :( :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Jag citerar helt enkelt Versalmannen för att få fram min åsikt:

 

OMG TABLE TENNIS > JESUS. ÅH NÄ JAG HAR GJORT GUD LEDSEN GUD GRÅTER NÄR JESUSBARNET ÄR MOBBAT :´(

 

MEN GUD SER ATT TABLE TENNIS ÄR GOTT. TABLE TENNIS ÄR EN LITEN BIT AV GUD PÅ JORDEN. PRECIS SOM JESUS.

 

JAG SPELAR TABLE TENNIS DYGNET RUNT FFS NEXT-GEN SVETT I ANSIKTET. WTF DET ÄR OMÖJLIGT BRA XD MINA ÖGON ÄR HD-READY NU. SER MILJONER FÄRGER LOL.

 

----

 

BARA EN SAK SKULLE KUNNA VARA BÄTTRE ÄN XBOX 360 + TABLE TENNIS FFS. XBOX 360 + TABLE TENNIS + WIIMOTE.

 

OMG WII60 MAKE IT HAPPEN!!! o_O

 

JAG RINGDE SVENSKA KYRKAN IDAG OCH FRÅGADE OM DOM KAN GIFTA MIG MED TABLE TENNIS MEN DOM SA BARA WTF OMG NÄ LÄGG PÅ :( :( :(

 

Hahaha, rolig grabb :)

Ja, vi får hoppas på en Wii version av spelet.

Vore väl första spelet från Rockstar till Nintendo?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...