Hoppa till innehåll
Anime.se

Sevärdheter i Stockholm?


Farore
 Share

Rekommenderade inlägg

Då är det äntligen dags att åka till huvudstaden! :D Och en liten småstadsbo som jag undrar då ifall ni som bor eller kanske brukar vara i Stockholm har nått som ni verkligen tycker man ska besöka/se? Har funderat på att besöka manga-caféet, Bubble Tea and Friends, men vet inte mycket annat.

 

Skulle vara jättekul att få nått tips :)

 

 

Edit: Var nu inne på Bubble Tea and Friends hemsida, och såg att de flyttat till Hong Kong. :rolleyes: Så nu ser jag ännu mer fram emot bra tips!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sun Ai, japanska bokhandeln på Tegnergatan (T-bana Rådmansgatan) och mittemot Japanska torget som har mat och husgeråd, är båda väl värda att besöka.

 

SF bokhandeln i Gamla Stan är också skoj, och så kan du ju göra lite klassiskt turistande när du ändå är där :)

 

Jag gillar Serieteket i Kulturhuset också, där kan man läsa manga och andra serier och vila lite. Väldigt bra om du är nyfiken på vad du tycker om något. Men gå inte och fika på Kulturhusets kafe, det är dyrt och trist.

 

Vad mer, hmm... det finns en bra mongolisk BBQ vid korsningen Sveavägen/Kungsgatan om du har råd att äta lite finare en kväll. Annars så ligger Sawadee där, väldigt billigt kinesiskt och thailändskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uteliggaren som spelar munspel och lyssnar på en portabel radio samtidigt.

 

Han heter faktiskt helmut ;)

 

Annars så föreslår jag Staffars Serier på söder och östasiatiska museet på skeppsholmen, väldigt centralt och intressant! Passa på att svänga förbi Moderna museet och Arkitekt museet när du ändå är i farten :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...