Hoppa till innehåll
Anime.se

NHK ni Youkoso (A.K.A. Welcome to the NHK)


Buffi
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg ingen tråd av någon konstig anledning så jag gör väl en själv.

 

NHK kan sammanfattas ganska enkelt med bara några få ord. 2000-talets Otaku no Video :)

 

Serien handlar om en kille som har hoppat av skolan, stängt in sig i sin lägenhet och blivit ett riktigt psykfall. Hela hans dagar spenderas vid hans PC och han är helt avskärmad från verkligheten, tills en dag då en kvinna och en tjej kommer och knackar på hans dörr för att dela ut broschyrer om vilket stort problem såna som han är :)

 

Han bestämmer sig för att skaffa ett jobb, fast det går inte riktigt som han tänkt sig...

 

Vet inte riktigt hur mycket mer jag ska skriva för jag vill ju som inte spoila allt för mycket, men serien är en jävligt nice otaku-komedi som till stor del kommer kretsa runt en kille och hans fascination för tecknade porrspel.

 

Bra skit. Kommit 3 avsnitt so far.

 

nhk.jpg

nhk2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mig så är NHK ni youkoso riktigt underhållande än så länge, massor av otaku skämt och referenser till olika bishoujo spel t.ex. Da Capo och många andra som jag inte känner till. Avsnitt 4 går idag och jag längtar.

 

För er som inte vet vad en Hikikomori är så kan det vara en bra ide att läsa Wikipedias artikel innan ni tittar på serien, annars kan nog en del missförstånd uppstå.

 

För er som undrar så står NHK för Nihon Hoso Kyokai som är ett tv-bolag i Japan, men enligt Sato i serien så står NHK för Nihon Hikikomori Kyokai som betyder ungifär "Japans Hikikomori samfund". Han tror med andra ord att NHK konspirerar för att göra unga japaner till Hikikomoris genom att visa för mycket bra anime etc.

 

Edit: Innan nån påpekar det så vet jag att NHK egentligen står för Nippon hoso kyokai, men serien använder Nihon istället så därför gjorde jag det också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu kommer detta hamna lite off-topic men strunt samma. Nippon användes mycket förr under andra världskriget, efter kriget så förknippade många just ordet Nippon med krigets propaganda medelanden och Nihon började användas istället. Kanji stavningen är den samma för båda orden, men utalen är annorlunda.

 

Avsnitt 4 av NHK var mycket underhållande, vill inte spoila nått men den fortsätter inom samma ämne som avsnitt 3. Tyvärr så sjönk animationskvaliten avsevärt under det här avsnittet, får hoppas att det blir bättre till nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stabilt... borde väl dyka upp nån fansub av ep 4 under morgondagen då. Då har man något att se framemot efter jobbet :)

 

Måste fan ta och se om Otaku no Video snart också känner jag. Härligt med anime som innehåller riktiga ärkenördar så man får känna sig supernormal :)

 

edit: Nähä... så snabba var inte subbarna :/

Blev inget NHK till middagen för mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ÄNTLIGEN är avsnitt 4 släppt... något att se till frukosten

 

edit: Shit... animationen i avsnitt 4 vad den sämsta jag sett i en anime NÅGONSTIN. Vad håller gonzo på med? Avsnitten såg ju helt jävla förvrängda ut :/

edit2: Mina ögon blir fan spik-misshandlade av avsnitt fyra... här är lite random screengrabs på ansikten för att visa hur ABSURT dåligt tecknat det är.

Kolla det längst ner till höger liksom... vad faaaan?

hcruI1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller fullständigt med dig o animationen, Gonzo brukar vara ganska ojämna men aldrig så här mycket. Det är bara att hoppas på att det blir bättre till nästa avsnitt så man kan förtränga det här, för jag tror inte heller jag har sett sämre animation någongång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...