Hoppa till innehåll
Anime.se

D.Gray Man


kakan
 Share

Rekommenderade inlägg

D.Gray Man

 

Kort sagt handlar D.Gray Man om en varelse kallad The Earl of Millennium som under ett alternativt 1800-tal skapar Akuma (ett sorts levande vapen) vars uppgift är att "rensa" världen, exorcisten Allen Walker bekämpar dessa Akuma med sitt anti-Akuma vapen. Kort in i serien går Allen med i Black Order, en organisation för exorcister, en organisation vars syfte är att döda Akuma och stoppa The Earl of Millennium (eller Duke Millennium som han också kallas). I D.Gray Man finns ett ämne vid namn Innosence som många åtrår, excorsisterna har det i sig och det är Innosence som ger dem deras krafter att besegra Akuma, The Earl of Millennium vill åt ämnets "kärna" för att kunna förhindra excorsisterna att vara ett fortsatt hot mot honom.

 

Några viktiga karaktärer:

 

allenwalkerzf2.jpg

Allen Walker, 15 år gammal, har även en följeslagare vid namn Timcanpy (en varelse med några händiga egenskaper). Hans vapen: hans vänster-arm.

 

earlframe100gl1.gif

The Earl of Millennium, the bad guy.

 

2697694gx8.jpg

Yu Kanda, 18 år gammal, Allens "rival" eller vad man ska kalla honom. Hans vapen: en katana "Mugen".

 

linaliframe100xk9.gif

Lenalee Lee, 16 år gammal, Komuis yngre syster. Hennes vapen: ett par kängor "Black Boots" (de ökar hennes snabbhet och styrka i benen).

 

komuiframe100xx9.gif

Komui Lee, 29 år gammal, Lenalees bror. "Head officer" över Black Order (vågar inte säga vad man skulle kunna jämföra det med svenska mått).

 

generalcrossframe100pj6.gif

Cross Marian, Allens mentor och även en av Black Orders fem generaler.

 

Kan med lätthet säga att D.Gray Man kommer tillhöra en utav mina favoritserier när man kommit in i den lite mer, finns mycket jag vill veta om den som än så länge hålls hemligt. Det har hittills utkommit två volymer på engelska och tio på japanska, animen började sändas igår (3/10-06) på TV Tokyo.

 

Bli inte förvånade om jag nån gång cosplayar Allen Walker på ett konvent! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja första avsnittet var helt OK. Jag gillade den stora Akuman. Den var snygg och lagom mechig. Lite steampunk över den nästan. Jag har inte heller läst mangan men har hört att den skall vara lite råare och blodigare. Men så är det väl nästan alltid, gore/fansevice tonas ner när en serie skall passa "alla"... Ja ja. Det är som det är och det blir som det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Såg just avsnitt fem och njöt verkligen av det! Previewen visade något som inträffar i volym 1 (medans Ghost of Mateel-delen inträffar i volym två), varför de hoppar vet jag inte men märkte även att de ändrat lite (även här vet jag faktiskt inte varför, spekulerar lite om att de kommit fram till att det händer är för viktigt för att ha med så tidigt och att låta en viss karaktär ta hand om något själv (ni som vet vad jag talar om förstår förhoppningsvis)..eller något liknande!). Men jag längtar verkligen efter nästa avsnitt, säger bara: korsgrav.

 

Det som händer Allen i avsnitt fem bör även förändra lite i nästkommande avsnitt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg nyss avsnitt 6 och usch vad bra denna serie har blivit! Hittills är faktiskt animen bättre, gillar verkligen hur de gjorde med denna ändring jämfört med hur den är i mangan som jag skrev om i mitt förra inlägg. D.Gray Man blir bara bättre för varje avsnitt som går och jag hoppas att det förblir så, den flashback man fick se i detta avsnitt var väl lite kort och inte så värst givande men det var bättre än ingenting och man kan ju inte få allting ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kommit fram till att D.Gray-man är den anime som jag uppskattar mest den här säsongen :D Det känns som om den är perfekt balanserad för min del (med det menar jag att den har lagom mycket mörker, action, humor och vad nu mer man kan hitta i serien =)

Den ger ibland lite FMA-vibbar (fast det gör ju inget då jag gillar FMA ;) )

 

Hoppas att serien följer samma stil som den börjat i (Nån som vet hur lång den kommer bli?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...