Hoppa till innehåll
Anime.se

Linkin Park Anime promotional music video (ej musik)


Anji Kishu
 Share

Rekommenderade inlägg

För er som inte visste om detta så är Linkin Parks nya musik video en anime (kortsagt) ^^ Nakazawa (som va med och gjorde animationen i Kill Bill Vol1) och studion som producerade den är ingen mindre än GONZO DIGIMATION. Tror ni mig fortfarande inte? Läs här! Inte nog med det, Tokyopop ska göra en cine-manga med Linkin park. Kan läsas här!

 

Bild: .preview.

 

Video: @ MTV.com & @ Linkin Park.com

 

Mvh/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, han talar om en musik video som ska göras i mediumet som vi känner till som anime^^.

 

 

Men, jag finner inget intresse i hans musik... så

 

 

BAKA!

 

En musikvideo som är i gjord i mediumet anime brukar väl kallas AMV (Anime Music Video) och i tråden

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=326

 

så framkommer det tydligt att musiksektionen är till för sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snälla, var inte en sådan paragrafryttare.

 

Låt saken ha sin gång.

 

 

Men det är väl kul att sådana här saker görs, tror att det blev lite upmärksamat efter kill bill vol 1 anime delen.

 

Jo jag vet, en dålig ovana jag fått av mina föräldrar, försöker att bryta mig ur mönstret tillgäves. :(

 

Den andra av Daftpunks moderna AMV:s (om jag får kalla dem så och det vill jag) var jag helt såld på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte vara petig men tycker inte du att den här tråden skulle passa bättre på musikavdelningen anji?

 

Mitt syfte var mer att upplysa om att (som Krunaldo så fint sa) 'en musik video som ska göras i mediumet som vi känner till som anime'. Tanken var inte att diskussionen skulle röra sig om 'Linkin Park' som artister eller runt deras musik(ot:jag ogillar linkin parks musik). Antar att jag borde varit lite mer utförlig i min första post.

 

Okej eftersom att vi inte kan kalla det för AMV så döper vi denna sort till APMV (anime promotional music video).

 

Nja en AMV är en musik videon som är baserad på en anime serie med dess karaktärer med.

 

Krunaldo: (av ren nyfikenhet) Enligt vem? Nu poängterar ja ut att ja undrar varför det är just EN anime serie och dess karaktärer eller skämtade du?

 

ot:Märks det att jag saknar en nyhets forum/sektion? Kanske inte... (:sleep:)**

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Generelt sett är en AMV en amatörvideo med lånade klipp från diverse anime-serier/filmer som slängts ihop för att passa till en låt (eller tvärtom, eller efter ett visst tema, eller vafan som helst ;)), nästan alltid utan tillstånd från vare sig anime-skapare eller låt-skapare (wie, man lyckas bryta mot TVÅ copyrights i EN fil).

Även om det kanske är tekniskt rätt att säga att Daft Punks och Linkin Parks videos är AMVs, så drar det fel accosiationer och passar inte så bra. Än så länge tror jag det finns så få "APMV"s att det inte riktigt behövs en beteckning för dom, men tanken är annars god (även om jag är lite tveksam till att dom verkligen promotar anime med mening, snarare försökter dom vara lite anorlunda eller hippa känns det som).

Lite lustigt att det just är Linkin Park som gör en video med anime, eftersom deras låtar är VÄLDIGT vanliga som musik i AMVs. Tror tillochmed dom uppmärksammade det och skickade en varning eller nått kanske dom hakat på själa? :D

 

ot anji; en nyhetssektion låter som en ganska bra ide, men frågan är om inte nyheter postas i anime/manga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle vara skoj om (I framtiden när forumet har växt) det fanns en helt egen sida (alltså inte forum delen) som hette just Nyheter. Iofs går det att göra så att man lägger upp komunala nyheter på siten... Aja detta borde iofs läggas i förslagslådan kom jag precis på :P

 

Till det andra. Humor faktiskt helt klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...