Hoppa till innehåll
Anime.se

Att studera i Japan (gymnasienivå)


Dj Hobz
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo hallå.

 

Nu är det så här att jag skulle vilja studera utomlands i japan i 1 år. Och jag undrar nu alltså: Finns det någon här som har varit i japan i 1 år under sin gymnasietid?

 

För det verkar som att dom flesta som åker iväg till japan gör det under högskoletid, dvs efter gymnasiet. Det verkar också som att dom flesta åker dit för att lära sig språket (självklart vill jag lära mig det också).

 

Men iaf, är det någon som har pluggat i japan i 1 år under sin gymnasietid (jag går i andra ring nu) och bott hos en värdfamilj?

 

Tackar svar på förhand

 

Peace Outah

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte varit det, men visst låter det lockande!

 

Jag har chattat med en kille ett tag som drog iväg till Japan för ett par månader sen. Han åkte dit som medlem i någon Rotaryklubb eller vad det hette. Då skulle de också själva ta emot en person här i Sverige under ett år, utbyte alltså.

 

Vad jag har hört hittills så har väl allt gått bra för honom, verkade inte vara hutlösa summor heller utan så att det blev ganska mycket betalt eftersom det blev som ett sorts stipendium.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Det sägs att det kan vara bra att lära sig grunderna innan man åker iväg, annars kan du köpa en liten ordbok och ha i bakfickan. Men att ha läst språket lite innan är bara nyttigt men det finns för nybörjare också vad jag har läst.

 

Ska själv studera 2år på språkskola men har läst språket i snart 2år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag går också i andra ring i gymnasiet o ja har framtidsplanerna klara ^^

Ska gå klart gymnasiet, sedan jobba i 5 månader på samma gång som jag ska gå avancerad kurs i japanska, sedan flyttar jag till japan i kanske 3-4 månader me polarna som också ska dit och studerar vidare där på en internationell skola där du kan läsa olika kurser. Sen ska ja komma hem där ifrån, lägga fötterna på bordet och dra på lite anime o vråla DATTEBAYOOOOOOOOOOO! O sen börja högskola.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt gymnasium undervisar i japanska steg ett och steg två, det är lite trevligt faktiskt. :) Jag har även funderat länge på att åka till Japan som utbytesstudent, men nej. Jag har ingen lust att skjuta upp min examen, så det får nog bli efteråt när man mognat lite själv också. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...