Hoppa till innehåll
Anime.se

PS2 Spel tips!


dxtr
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns inte överdriver mycke anime spel översatta, när jag hade min PS2 med hårddisk i så "fixade" jag massa Naruto spel etc men dom är nästan alla på japanska, var rätt roligt att lira ändå dock!

 

Men helt klart PS2, skulle väl inte säga att FF-serien är anime men den är grymt bra iallafall! Sen finns det ju faktiskt översatta Fullmetal Alchemist spel till PS2 med, och säkert lite annat trevligt om du letar.

 

PS2 har lätt bäst spel av alla konsoller som finns nu imo, hoppas utbudet blir likadant på PS3! Älskar RPG i Wild Arms och Grandia stuk. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.Hack-spelen finns ju till PS2, fast om de är något att hänga i granen kan jag inte skriva under på.

 

Grandia spelen älskar jag eller åtminstone 1:an, rejält!

 

Har du någon konsol nu? Om inte kanske du ska skaffa dig en PS2 då, själv har jag ingen. Naruto-spelen till Gamecube är riktigt roliga! ^^;

 

Vad som kommer till PS3 och Wii har jag ingen aning om. Men jag skulle tipsa om att du kollar upp lite om dessa två konsoler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.hack spelen glömde jag ja, dom ska vara riktigt roliga! Speciellt om man har sett anime serierna. Dock så fungerade dom inte att spela på hårddisk av någon anledning. :[

Sen Wild Arms finns ju faktiskt som anime. :>

 

Men köp en PS2 du så blir du garanterat nöjd! =D

Dom där små PSTwo kostar ju inte mycket längre.

 

Spelar aldrig längre på min PS2 men det är för att jag är fast i MMORPG. =P Fast ibland är det sköj att bara skönlira lite Devil May Cry 3 eller Shadow of the Colossus!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.hack spelen glömde jag ja, dom ska vara riktigt roliga! Speciellt om man har sett anime serierna. Dock så fungerade dom inte att spela på hårddisk av någon anledning. :[

Sen Wild Arms finns ju faktiskt som anime. :>

 

Men köp en PS2 du så blir du garanterat nöjd! =D

Dom där små PSTwo kostar ju inte mycket längre.

 

Spelar aldrig längre på min PS2 men det är för att jag är fast i MMORPG. =P Fast ibland är det sköj att bara skönlira lite Devil May Cry 3 eller Shadow of the Colossus!

 

Soo, vilket MMORPGträsk har du fastnat i? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.hack spelen glömde jag ja, dom ska vara riktigt roliga! Speciellt om man har sett anime serierna. Dock så fungerade dom inte att spela på hårddisk av någon anledning. :[

Sen Wild Arms finns ju faktiskt som anime. :>

 

Men köp en PS2 du så blir du garanterat nöjd! =D

Dom där små PSTwo kostar ju inte mycket längre.

 

Spelar aldrig längre på min PS2 men det är för att jag är fast i MMORPG. =P Fast ibland är det sköj att bara skönlira lite Devil May Cry 3 eller Shadow of the Colossus!

 

Soo, vilket MMORPGträsk har du fastnat i? :O

 

Varit fast i WoW i nästan 2 år. :D Fast jag tröttnar alltid på saker förr eller senare så jag har typ spelat först 6 månader sen slutat i nån månad sen börjat igen i 3 månader sen slutat och fortsatt så, fast det är oftast en kompis som brukar sluta samtidigt som mig som alltid får mig att börja spela igen. =P

Sen att jag har tjänat 10 000 på att sälja alla mina accounts är ju en annan femma... >_<

 

I vilket fall så fick jag Everquest 2 igår, är inte riktigt säker vad jag tycker om det än. =O

 

edit: Men börjar spela WoW igen när expansionen kommer i Janurai. ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

http://www.chipper.se (sorry om jag inte ska ge den här länken här, kör en edit i såna fall :rolleyes: ) :rolleyes: där har du priser på vad det kostar att dom tar och chippar eller om du köper ett själv som du sätter i. jag tar det billigare alternativet med att sätta i själv och få min farsa att löda fast skiten :D

 

sen i spelväg så finns det ju en massa roliga spel men dom flesta jag har är usa import och dom har bara släppts där så :rolleyes: men Wild Arms spelen är defentivt nåt att kolla upp, och om du inte kan få tag på Wild Arms 1 och 2 som en viss speltok som jag själv är så finns det ju alltid andra alternativ :rolleyes: Suikoden serien är bra tycker jag, andra kanske inte håller med, men smaken är som baken.

 

Zone of The Enders också en bra, och sen har vi den gudomliga Xenosaga serien :surprised: (endast släppt i usa förutom del 2), Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King. Kingdom Hearts, Onimusha tycker jag är bra men det är nog ganska svårt att få tag på första spelet. sen har vi ju Star Ocean: Till The End of Time, dock ganska så svårt att få tag på eftersom det blev släppt 2004 men det är värt pengarna. jag såg ett Star Ocean: TTEOT begagnat för 200 spänn häromdagen. (och ja jag vet att alla är RPG spel, jag är helt jävla tokig i dom :rolleyes: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
God of War är ju mysigt annars, Resident Evil 4 finns ju till PS2 också vilket jag antar är lika bra som till GC.

 

Tales of Symphonia, Legendia och Abyss antar jag också att det går att få tag på i Europa. Det är väl helt okej RPG:n i mitt tycke.

 

Legendia och Abyss vet jag inte men Tales of Symphonia är väl ändå enbart till GC

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Först:

"Ja, jag vet att tråden är gammal men jag blev glad av alla era bra förslag på spela att köpa men bestört när ni inte nämde......"

 

*Trumvirvel*

 

Suikoden IV

Suikoden V

 

Suikoden spelen har skön story, massor av karaktärer osv. men de nya spelen (IV och V) är inte lika "gulliga" som de gammla (dvs 1&2) som kom ut på ps1.

Dessa hade lite skön anime stuk i som återspeglades i karaktärenra, animeringen och miljöerna.

Tyvärr så kostar suikoden 1 ca:500kr att köpa beg och suikoden 2 ca: 1500kr att köpa beg.

Sen så kom ju trean aldrig ut i Sv. >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de nya spelen (IV och V) är inte lika "gulliga" som de gammla (dvs 1&2) som kom ut på ps1.

Dessa hade lite skön anime stuk i som återspeglades i karaktärenra, animeringen och miljöerna.

Rätta mig om jag har fel nu.

Suikoden 1 & 2 hade animestuk men Suikoden V(enda jag har spelat av fyran och femman) har inte animestuk på sina karaktärer?

 

Jag måste undra om du verkligen spelat spelet??? Suikoden V är nog så nära animestuk du kan komma som inte är en anime :P

Sedan fyller de ju ut en stor mängd klichéer ifrån karaktärsgalleriet i Suikoden V som man oftast hittar i anime.

 

Så jag håller inte med dig för fem öre vad det gäller Suikoden V, utom just att det är ett spel att skaffa.

 

Andra spel att skaffa(till trådskaparen):

Disgaea

Disgaea 2

La Pucelle Tactics

Makai Kingdom

Magna Carta: Tears of Blood

Shin Megami Tensei: Lucifer´s Call

Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 1 & 2

Shin Megami Tensei: Devil Summoner

Ar Tonelico

 

Och om du skaffar dessa spel så lär det ta ett bra tag innan du kommer kunna köpa några andra spel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så kostar suikoden 1 ca:500kr att köpa beg

Jag fick punga ut med ca 950kr, så 500kr är i princip ett fynd om man hittar ett komplett exemplar. (Tvåan köpte jag för femhundra kronor då det fortfarande var nytt, tjohoo)

 

Suikoden-fan som jag är (tvåan är det bästa spelet jag någonsin har spelat) så kan även jag rekommendera de spelen. Fyran var visserligen inte direkt en höjdare, men det är andra bullar med femman. Riktigt bra. Tactics har jag fortfarande inte lyckats införskaffa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm....

Visst är det så att suikoden IV och V har anime stuk, men inte det söta &gulliga 2d stuket av anime som 1och 2 hade.

Jag är suikoden nörd så visst vet jag vad jag talar om (men som sakt jag vet vad jag talarom dvs. vilken åsikt jag har inte någon annans).

Själv köpte jag 1:a när det var nytt men dum som jag var då så sålde jag det till en vän när jag hade klarat det andra gången för 700kr och två köpte jg nytt, samt har kvar dte i nästan nyskick.

IV och V pryder min bokhylla med ps2 spel just nu......

Alla spel i serien är värda att köpa och spela, men främst 1:a och 2:an enlig mig..........

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är det så att suikoden IV och V har anime stuk, men inte det söta &gulliga 2d stuket av anime som 1och 2 hade.

Om du syftar på svettdroppar, diverse pratbubblor och dylikt så har du rätt. Annars är det inte direkt en mindre anime/manga-inspirerad stil (som vi egentligen finner i princip alla japanska rollspel) vi finner i trean, fyran och femman annat än att ettan och tvåan är i 2D.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på hur du deffinerar manga/anime stuk.

Men om du tänker dig anime/manga stuk så ser jag heldre att suikoden 1 och 2 har det sköna 2D stuket med de handritade minerna osv....

Men för att inte spamma sönder tråden nu så ska jag ge ett tips till på tråden och sen så tycker jag att om vi ska fortsätta diskutera suikoden elr annat så skapar vi en ny tråd :P

 

Ett kul och roligt RPG till ps2 (visserlingen ett lätt, men...) är Dark Cloud

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...